Mike Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Witam. Tak jak w temacie myśle nad kupnem O.S maxa 46 tylko którego??? LA czy AX??? Szukałem teamtów na forum, bo wiem że im więcej tematów tym trudniej się odnaleźć ale nie znalazłem nigdzie porównania tych silników. Mianowicie wiem że LA jest tańszy, łatwiejszy w regulacji. Ale bardziej ciekawi mnie czym one się tak różnią skoro jest ta sam poj. a cena o 120 zł większa. Proszę o opinie na temat tych motorków i radę który wybrać??? Ma on być napędem do trenerka (2300g).
rabbitlkr Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 LA ma wał ułożyskowany na panewkach, AX na łożyskach kulkowych. AX ma zdecydowanie większą moc niż LA. Jeżeli masz pieniądze kupuj AX przyda sie "na później".
karlem Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 ...ale do trenerka spokojnie możesz LA -kretobicie możliwe (nie życzę) i szkoda skasować coś droższego :wink:
Mike Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 I chyba tak zrobie że kupie LA - nie potrzeba mi aż takiego mocnego do trenerka,a co do kretobicia to aż ta źle nie latam
pacek Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 a potem zbudujesz sobie model, który będzie wymagał mocniejszego napędu i będziesz się zastanawiał dlaczego nie kupiłeś AX . Jak masz kasę to się niezastanawiaj, jak nie masz to się zastanów czy nie warto trochę poczekać aż się uzbiera. Po co płacić dwa razy :?:
Marek24 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 A jaki to ma być trenerek?? Ja mam 46AX jestem z niego bardzo zadowolony ale teraz kupiłbym 55AX. Na tym silniku latałem Questem 50, P51 z cmpro, i troszkę mu brakowało zwłaszcza do mustanga (szybki model), poza tym kilkoma trenerkami, Zapas mocy musi być Ps Co do regulacji to jest o niebo lepsza niż np. asp czy SuperTigre 55AX zobacz tego tutaj taniej 55ax Ps2 może przesadziłem z tym "o niebo" ale na pewno łatwiejsza A co do LA to bym tego nie kupował
radek872 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Miałem 46AX teraz kupiłem 55 i jutro go docieram 46 chodził niezawodnie 3 sezony prawie wcale go nie regulowałem i zdecydowałem sie na zakup 55
Mike Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 No to kase mam więc kupuje AX :wink: Co do trenerka to to ma być Excel 2000 ale pewnie w przyszłości coś więcej. PS: A co do OS'a 55 to można go docierać na paliwei 80/20???
BartekSz Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 A ja na twoim miejscu zastanowił bym się po co kupowac 46 skoro 55Ax waży tyle samo a tam już jest 9ccm a nie 7.5ccm Miałem Os maxa 55AX i naprawde polecam A jeszcze bardziej jakiegoś 4t ;] np ASP 61 waży z nich najmniej nie brudzi modelu pięknie wchodzi na obroty itp Troche Ci namieszałem ale warto rozważyć tez inne opcje.
bigkris Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 BartekSz, ten silnik ma byc do trenera, nie zapominaj o tym.
Mike Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 A czy silnik Os'a 55 będzie pasował w to miejsce gdzie miał być 46 AX??? Na jakim paliwie pracuje 55 AX??? Można latac na standardzie???
bigkris Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 nie znam silnika ale na 99% mozna. jesli dasz za mocny silnik licz sie z tym ze model z wolnego trenerka zrobi sie bardzo szybki i mozliwe ze ciezki do okielznania
Mike Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Ale przecież nie będe musiał latać na pełnym gazie, a gdy wylatam odpowiednia ilośc godzin to wtedy mozna próbować. PS: Bo chodzi mi też o to że w sklepie w którym chce kupić silniki mają tylko tego 55 AX i jeszcze jakieś inne... a tego 46 LA ani AX nie mają.... musiałbym czekać listopada.... a ja chciałbym polatać jeszcze przed zimą...
BartekSz Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Jak mu sie zrobi za szybki to da większe śmigło o mniejszym skoku albo ograniczy sobie obroty na przepustnicy Ja bym jeszcze pomyślał nad 4t Jeżeli wcześniej latałeś elektrykami to napewno nie pokochasz modelu zarzyganego olejem Mój dobry znajomy ma ASP 61 w speed air i model jest czysciutki po 10 lotach wystarczy lekko ster wysokości przetrzeć husteczką i tyle A kultura pracy wkręcanie się na obroty itp itd nieporównywalnie lepsze. A zawory itp.... sprawdź raz i nie masz sie czym przejmowac ja mam ASP 91FS i ani razu nie sprawdzałem zaworów a chodzi jak złoto
bigkris Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 no to juz wybor nalezy do ciebie. ja tez sobie kupie jakiegos trenera albo cos podobnego do spokojnego latania tylko kupie os-maxa ale 46 a czy ax czy la to juz bedzie zalezec od pieniedzy. mialem la i powiem ci ze tylko raz mi sie zdarzylo aby mi zgasl w powietrzu
bigkris Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 BartekSz, ale ile kosztuje 4t?
Mike Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 To może zapytam inaczej... Jaki silnik polecicie do samolotu http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=979 2 takt albo 4 takt.... Bo juz sam nie wiem co wybrać - co będzie dla niego najlepsze???
bigkris Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 2t jest tanszy ma wieksza moc, 4t ma mniejsza moc w porownaniu do 2t ale jest czystszy w uzyciu i ma dzwiek nieporownywalnie lepszy.
Mike Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Do takiego samolotu silnik OS 55Ax bedzie chyba troche za mocny - chociaz to by mi nie przeszkadzało a co do ASP to nie wiem jak tam 4t...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.