Skocz do zawartości

FunJet


Barlu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Malować nie planuje, nie chce "popsuć" wyglądu. Znalazłem jeden schodek, a że instrukcja po niemiecku to nie wiem czy to tak powinno być. Chciałem sprawdzić jakie to jest to ciekawe rozwiązanie ustawienia skłonu silnika w modelach MPX, i próbuję wkręcić śrubki. Coś ciężko to idzie, ale wkręcam, idzie płynnie, jestem w połowie i coraz ciężej, więc nie będę na chama kręcił w tym momencie bo coś pęknie. Tak powinno być, że tak mocno się wkręca? :shock: :roll:

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

niezbyt wiem o co Ci chodzi, ale spróbuj posmarować śrubkę jakąś oliwą(olej) lub smarem tylko ostrożnie, żeby nie pobrudzić modelu :D ja w mini magu też tak miałem posmarowałem i szło lżej jak nie pomoże spróbuj prze-gwintować.....

Opublikowano

Tak zrobiłem, nasmarowałem wazeliną delikatnie, ale tę czynność poprzedziłem przeszlifowaniem śrubek, jest taki papier ścierny (podobno do lakieru. 'Polerowania" czyszczenia itd.), praktycznie jak kartka papieru. Śrubki wchodzą płynnie tylko przy końcówce już na 'ścisk'. Więc jest idealnie. Dzięki :wink:

Opublikowano

Tutaj masz bardzo wiele różnych wersji wyposażenia i w ogóle mnóstwo informacji na temat Funjeta, silniki, regle, śmigła i prąd przy różnych konfiguracjach. Jest też wiele wersji malowania (może jednak się skusisz :devil: )

 

Co do ustawienia silnika to w moim miałem ok 1,5 st. w dół, ale na początek ustaw na 0 a w locie wyjdzie czy musisz modyfikować czy nie.

Opublikowano

Wyposażenie mam dobrane, to co mam w domu + parę rzeczy z hobbycity.

 

Serwa: 2xhs-55 (bo takie mam)

akumulator: 3S dualsky 2250mah 12C (27A, taki mam, zobaczymy czy da radę)

Regulator: Super simple 40A

Silnik:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4201&Product_Name=HXT_2835_(380S)_2700kv_Brushless_Inrunner

odbiornik: Micro od hiteca, nie ma zakłóceń (wystarczy antenę dobrze zamocować)

śmigło: APC E 5x5

 

Jedyne wzmocnienie jakie dodam od siebie to taśma szklana :)

 

Kolorki i malunki rzeczywiście fajne. Ale gdzie mi do tego, jak ja malować nie umiem, a w ręce nieznajomego lakiernika nie przekaże takiej rzeczy (znam jednego, pięknie malował [ogólnie, i na maszynach], ale zaczął pić, dalej wiadomo). Może popytam ludzi czy nie znają kogoś takiego... Jeśli znajdę zaufanego człowieka który to zrobi, to będzie kolorowy, jeśli nie, zostanie biały. Dzięki za stronkę, wiele nie zrozumiem, ale zawsze coś :)

 

Martwią mnie zawiasy... [dziwne, cienki "plaster" elaporu]

 

PS: Regulacja rzeczywiście fajna, jedna kreska w dół to 1stopień czy 1/3stopnia? :rotfl: [instrukcja niemiecka]

Opublikowano

Regiel? Ty spójrz na akumulator :rotfl: :rotfl: Nie raczej jak dla mnie to za droga zabawka [napęd tunelowy]. Zostanę na razie ze śmigłem w :ass: (jest na tyle małe że ledwo widoczne :lol: ). Ucinać kawałek dźwigara czy poszerzyć rowki? (mam dylemat xD ) Bo jak wspominałem, dźwigar jest ciut za duży (dokładnie 0.5cm) :evil:

Opublikowano
Regulacja rzeczywiście fajna, jedna kreska w dół to 1stopień czy 1/3stopnia? :rotfl: [instrukcja niemiecka]

 

No to raczej jest 1 stopień (w instrukcji tego nie wyjaśniają.)

Tutaj masz instrukcję w kilku językach między innymi angielski, jeżeli masz jakiś problem to wal jak w dym, mogę Ci z włoskiego przetłumaczyć. :faja:

 

Ucinać kawałek dźwigara czy poszerzyć rowki? (mam dylemat xD ) Bo jak wspominałem, dźwigar jest ciut za duży :evil:

W elaporze chyba nie ma problemu z przedłużeniem rowków, u mnie też był dłuższy ...

Opublikowano

Po co Ci instrukcja ?? Same obrazki nie wystarczą? :twisted:

 

Powodzenia w budowie. Jest to tak prosta sprawa, że nie da się spierd.....niczyć :mrgreen:

Co do ciężko chodzących śrub mocowania silnika to Ten Typ Tak Ma więc nie kombinuj z żadnym smarem ani nic, tylko weź porządny śrubokręt i kręć.

 

Do oblotu wskaźnik wykłonu silnika na ZERO, wyważ go na wypustkach na skrzydłach i poleci dobrze. Dopiero potem kombinuj z wyważeniem. Aha, jak nie masz dobrego wyczucia w wyrzucaniu tego typu modeli - znajdź kogoś, kto go wyrzuci, żebyś przy starcie miał obie ręce na drążkach. Jak rzucasz sam - poszukaj wysokiej trawy i najlepiej czekaj na wiatr - pod wiatr wygodniej się startuje niż bez wiatru.

 

Aha - CAŁY model WYSTARCZY skleić za pomocą zwykłego średniego CA. Żadnych żywic i innego kombinowania. Jedynie co możesz wzmocnić to od środka kadłub - FJ lubi się łamać zaraz tam gdzie kończy się kabina. No i nos modelu szybko się zniekształca.

Opublikowano

Co do rzucania to dobrze jest (jak pisze w instrukcji) ustawić sobie mix na lotki, to znaczy do startu (na którymś wyłączniku) ustawiasz obie lotki w górę ok. 1,5 - 2 stopnie. Takie swego rodzaju klapy tylko muszą iść w górę, a zaraz po starcie wyłączasz i latasz normalnie.

A do pierwszych startów to faktycznie warto mieć kogoś kto nim "rzuci" :mrgreen: samemu trudno (jeżeli to pierwszy Twój model tego typu)

Opublikowano

Nie wiem czy Marcin widział film jak wyrzucałeś Mustanga ,ten styl rzutu tu nie przejdzie :D

Może obejrzyj film jak tym się rzuca zanim go ulotnisz.

A dobrze wyszkolony pomocnik to może być strzał w 10. :D

Opublikowano

Rowki przycięte. No tak, mam taką samą :roll: [jestem na tyle 'podniecony' tym modelem że nie pomyślałem że GB to Great Britain :oops: ] Ale rysunki są na tyle czytelne że nie będzie problemu :)

Piszę bo mam pewną ciekawostkę:

mama wchodzi do domu, model leży w surowym stanie, ja mamie pokazuje "patrz przyszedł", a mama podłamana że za 220zł kopiłem kawałek zwykłego styropianu, ona myślała że to z plastiku będzie :lol: Nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać, padło na pierwsze, i jej wytłumaczyłem, że to nie najzwyklejszy styropian, a plastik to by pękł przy pierwszym lądowaniu :lol:

 

 

EDIT: do OLO, ja wiem że ten wyrzut tu nie przejdzie [mustang to co innego], patrzyłem jak się takimi modelami rzuca, chociażby film Marcina :jupi: Jedyny pomocnik który byłby w stanie mi pomóc to mój ojciec, który nie ma czasu ze mną iść na pole. Kolegą do końca nie ufam, szczególnie temu co nagrywał ten filmik, a on najczęściej ze mną bywa na polu ('mały' nieudacznik xD ).

 

EDIT2: o kurka ale szybko piszą :rotfl: Tak, modle będzie klejony właśnie średnim CA. Myślałem nad kupnem węglowych prętów do środka kadłuba, ale wzmocnię obustronnie taśmą z rowingiem szklanym i myślę że da radę :) Latałem skrzydłem, ale oblot zrobię w takim razie jak tatko będzie miał czas.

Opublikowano

Tylko uwaga na śmigło z tyłu jak już nim będziecie "miotać", kumplowi poharatało łapę.

 

Swoją drogą to ciekawe ślady takie śmigło zostawia na człowieku, takie równomierne skośne ciachnięcia ...

Opublikowano

Tak wiem, miałem przygodę ze śmigłem ale na szczęście GWS i przy silniku o niższych obrotach. Tak patrze, ale to śmigło praktycznie nie bezie wystawać, więc chyba aż tak bardzo nie ma co się bać. [co nie oznacza wcale]

 

Co do mixa, nie wiem ale jeśli uda mi się to postaram się coś ustawić ,ale wątpię, chyba że pod przełącznik klap [albo 'klapy' z mixerem elevator właśnie, o ile się uda włączyć] A jak nie to pozostanie "zaciągać" na własną rękę :devil:

Opublikowano

jak masz mixer elevator to też jest różnica, jak zamontujesz wtyczki serw w odbiorniku, jak masz na 2 kanałach serwa to jak włączysz elev.... to jest różnica jak podłączysz np.lewą lotkę do 3 kanału a prawą do 2 to mozesz mieć tak że jak bedziesz miał ster na siebie on bedzie Ci nurkował i odwrotnie... wtedy zmieniasz wtyczki w odbiorniku lewa do 2 i prawa do 3 i będzie git:D

 

 

Pewnie wiesz.... ale nie zaszkodzi napisać

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.