Skocz do zawartości

F-16C 41' laminat


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

Od dawna się zastanawiałem czy nie wspomóc naszą armie i w końcu się zdecydowałem na kolejnego „Polskiego Orła” tj. F-16C (długo negocjowałem ale nie udało mi się załatwić żadnego offsetu :lol: )

 

Jako że trochę brak czasu nie miałem okazji zrobić rozsądnych zdjęć modelu, na razie przedstawiam zdjęcia firmowe. Co ciekawe nie mogłem znaleźć producenta tego zestawu, jest tylko firmowany przez „Nitromodels”

f10.jpg

f17.jpg

f9.jpgf6.jpg

Zdjęcia http://picasaweb.google.pl/MGurdek

Link do stroni sklepu http://www.nitroplanes.com/ffifaarfbrel.html

a to jego parametry

Rozpiętość – 1050mm

Długość – 1070mm

Waga do lotu - 1600g

Pow. skrz – 28dm2

Zakładany napęd – silnik ze śmigłem pchającym outrunner 600-800W

 

Jest to zestaw konstrukcyjny zestaw ARF z kadłubem w pełni laminatowym.

Przewidziany jest pod napęd pchający, choć jest możliwość po przeróbce zamontowanie turbiny. Co ciekawe model nie posiada kierowanego steru kierunku, zato jest serwo sterowania podwozia. W zestawie nie ma możliwości wykonania chowanego podwozia.

Model wykonany bardzo starannie może poza wadą wklejenia wręg kadłuba http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10652

Bardzo ciekawa jest też instrukcja do zestawu, niby na pierwszy rzut oka wszystko jest opisane, ale okazuję się że na 8 stron instrukcji to dwie strony zajmują instrukcję przykręcenia serwa w skrzydłach, natomiast nie ma pokazane np. jak wkleić i usztywnić stateczniki i skrzydła.

 

cdn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak coś na turbinkę spalinową (tak jakoś mi się kojarzy - gdzieś widziałem, albo tylko mi się wydaje).

Możesz podać całkowitą wagę podzespołów i średnicę otworu pod turbinę (wręga pod klapką), bo cena przy tej wielkości i materiale jest ogromnie zachęcająca.

 

Edit:

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem.

W tym przypadku miałem na myśli: turbinkę spalinową = silnik wysokoobrotowy plus wentylator w tunelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W założeniu jest to model z napędem śmigłowym (również pod spalinkę), ale pisałem o możliwości przerobienia go na turbinkę (producent o tym nie pisze)

Jest natomiast w tym modelu dość dużo miejsca i aby zamontować EDF wystarczy wymienić tylko dwie wręgi aby można było zamontować kanał dolotowy. Należałoby by też zrobić inne mocowanie przedniego podwozia.

Co do wymiarów kanału oraz jego zdjęcia to prześlę jutro (model spakowany jest w pudełku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem stronę producenta

 

Dzięki, może się przydać.

Ładne modele ta firma robi (ale chyba to tylko idzie na rynek USA)

Od jakiegoś czasu poluje na Cessna Model 421 http://www.trionesmodel.com/pps.asp?id=267

Ale na razie cena za duża.

 

 

Póki co podsyłam zdjęcia z wnętrza modelu F16

Kadłub od góry

F16%20kadłub%20%20102.jpg

z przodu

F16%20kadłub%20%20101.jpg

wlot powietrza (na tej wrędze jest mocowane podwozie)

F16%20kadłub%20%20106.jpg

tył modelu (wręga mocowania silnika)

F16%20kadłub%20%20105.jpg

wnętrze – widok do tyłu modelu

F16%20kadłub%20%20104.jpg

wnętrze – widok na dziób modelu. Widać wręgę na której mocowane jest serwo sterowania kółkiem przednim.

F16%20kadłub%20%20103.jpg

 

Kanał wewnątrz kadłuba w najszerszym miejscu ma 105mm (minus grubość wręgi), natomiast średnica dyszy wylotowej to 80mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia, wygląda na interesujący model.

Zważywszy na cenę, to ciekawa oferta (o ile nie zapłaciłeś majątku za przesyłkę).

 

PS

Dopiero teraz zauważyłem, że jest sporo przewymiarowany co do rozpiętości.

Można przewidzieć, że wyjdzie małe obciążenie pow. nośnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.