Skocz do zawartości

Corona RP8D1 i dedykowanie kanałów ogólnie w odbiornikach


Bart_007

Rekomendowane odpowiedzi

chcę zapytać o taką rzecz - w R700 jest kanał nr 6 przypisany do klap (FLAP, AUX1). Czy corona RP8D1 też ma taki dedykowany kanał ? Pytam, bo jestem trochę zielony w tych sprawach, a już wiem, że moja aparatura MX-12 nie ma możliwości dowolnego przypisywania kanałów.

 

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, do którego kanału co jest przypisane, to wyłącznie sprawa nadajników.

Różne firmy mają różnie, ale w nadajnikach.

Odbiorniki nie mają o tym pojęcia - przynajmniej te, które do tej pory widziałem, czy o nich czytałem.

Natomiast niektóre nadajniki mogą tą kolejność mieć zmienianą dowolnie, albo nawet mieć w pamięci profile dla różnych firm.

 

Może to być przydatne, gdy masz więcej niż jeden nadajnik z różnymi kolejnościami kanałów: np kiedyś miałem MPX Cockpit i Hiteca Flash, więc nie mogłem zamieniać modeli bez grzebania we wtyczkach odbiorników - modele były przypisane do nadajników.

Nabyłem MPX Evo i już mogłem to zamieniać, bo MPX Evo udawał Hiteca...

Nie wiem, czy jasno wyjaśniłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wyjaśniłeś jasno - choć łapię tylko konkluzję - że to kwestia nadajnika a nie odbiornika. W innym wątku pisałem, że padł mi w R700 kanał nr1 do którego podpina się silnik. Wykombinowałem sobie, że szkoda od razu wymieniać odbiornik i wykorzystam kanał nr 5 , który wg instrukcji przypisany jest do GEAR. Chciałem by kanał GEAR odpalany przełącznikiem uruchamiał silnik (oczywiście od razu na pełnych obrotach, bez możliwości regulacji). No i wybito mi to z głowy - że się nie da (prawda to ? ). Zainteresowałem się więc nową coroną i chciałem się upewnić, że mimo obsługi aż 8 kanałów będzie ten jeden , na którym uruchomię klapy. (w tej chwili też mam teoretycznie 2 kanały w zapasie - jednak bezużyteczne). Możesz potwierdzić to co wyboldowałem ?

Odnośnik do komentarza