Skocz do zawartości

FUNTANA EP na GP


piotrek2102

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam model FUNTANA EP - czyli na napęd elektryczny.

Dane modelu:

Rozp. 1077mm

Waga do lotu: 1300g

 

Link do modelu:

http://www.rcworld.pl/shop/index.php?products=product&prod_id=2878

 

Jednak chcę zamontować do niej silnik spalinowy. I tu pojawia się dylemat. :roll:

Czy zastosować silnik 0.25 czy 0.32 ?

W grę wchodzi:

1) OS MAX 0.25FX - ok 250g z tłumikiem

0,84 KM

 

2) GMS 0.32 - ok 300g z tłumikiem

1,2 KM

Czy ktoś z kolegów mi coś doradzi ?

Prawdę mówiąc wolałbym tego mocniejszego GMS.

(miałem kiedyś 0.47 GMS i chodził jak OS MAX)

 

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

Ładziak , chyba Jedi mówią: "Use EDYTUJ, Peter"... :D

A tak na poważnie to moja Katana PL ważyła do lotu 1500g przy rozpiętości 125cm.1300g przy 1077mm to trochę dużo.

Opublikowano

a ja znam lepsze motto i to modelarskie :

 

KISS !!!

 

nie znacie ??? Szkoda.

Tłumaczę więc:

 

Keep It Simple Stupid

...

a z tym Star Wars to naprawdę nie wiem co autor miał na myśli.

Jednak dzięki za pomoc.

Piotrek

Opublikowano

Ja bym dał ten 0.32, mam Future,a do lotu waży 1700g i lata na 0.46 i to jest odpowiedni motor.Choć mam zamiar zrobić próbę z 0.61 4t.

Opublikowano
dalbym gms (mialem 0.47 i chodzil jak zegarek), ale nie wiem czy ten model sam w sobie nie jest za delikatny na spaline

Hm, trudno powiedzieć ..., ale będzie spalina !

Patrząc na konstrukcje obecnych modeli to odnoszę wrażenie, że większość jest raczej pod napęd elektryczny niż spalinowy. a jednak ...

Można się zastanowić jakie są wyraźne cechy modelu elektrycznego i pod spalinę ?

Ja ostatnio latam Extrą 330S 1350mm rozp. Model typowy pod silnik elektryczny, fakt - jest tez przewidziana wersja spalinowa - ale konstrukcja jest naprawdę lekka.

Zastosowałem OS MAX 52FS i nic sie nie dzieje niedobrego. Model wytrzymałby i większy motor.

...

Trzeba poeksperymentować z GMS 0.32 :)

Pozdrawiam

Piotrek

 

 

UWAGA: masa modelu pustego : 780g

masa silnika GMS 0.32 z tłumikiem: 305g

odbiornik: 20g

serwa: 6x9g = 54g

przedłużki serw + wyłącznik: ok 30g

Aku: 50g

zbiornik: 15g

 

RAZEM ok 1254g (waga do lotu przewidziana przez producenta: 1300g)

 

Powierzchnia: 33dm2

 

Obciążenie powierzchni (bez paliwa): 38g/dm2 (z paliwem): 41g/dm2

 

Co o tym sądzicie ???

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.