Barabasz Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Drogi Kolego CoaxialV4, odpuść sobie taką konfigurację, za wyjątkiem baterii, bo wydasz kasę a samolot nie poleci.Ten silnik ma za duże obroty i za małą moc. Proponuję http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5667, do tego regulator http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6104 i śmigło GWS http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=270. I zapomnij o hamulcu aerodynamicznym, bo to nie samochód - nie zwolni a za to wytraci szybko wysokość (generalnie rzecz ujmując :wink: ). Przy takim napędzie polatasz i szybko i wolno, o ile w ogóle wystartujesz , ale "jak sie nie wywrócis to sie nie naucys, hej!" Barabasz, dla przyjaciół Krzysiek
krzylas Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Opublikowano 1 Listopada 2008 Czy do tego silnika trzeba kupić mocowanie (i jakieś akcesoria?) . :idea: Propsaver mam. Kupuję tak, aby to było z jednego sklepu by nie płacić za przesyłkę chyba żę cena będzie mniejsza od tej z innego sklepu o ok. cenę przesyłki.
Shin Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Będziesz musiał wybrać inny pakiet... "3E Model 1800 mAh 11,1V 20C (brak towaru)"
olo Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Do takiego modelu musisz kupić lotniskowiec a zanim to zrobisz to mniej pisz na forum a więcej go czytaj. Wszyscy na tym skorzystają
krzylas Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Opublikowano 1 Listopada 2008 :idea: :arrow: EDIT: Napisałem że każdy dostanie plusa kto wniesie coś ( cokolwiek do tematu nawet coś nie na temat) i tak zrobiłem. :arrow: Temat zamknięty :arrow: EDIT -Mój błąd :oops:. chodziło o to że już nie daję punktów..
Barlu Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Ten 20C powinien Ci starczyć do tego silnika co podaje Barabasz , ten 15C też by starczył ale "zapas" lepiej mieć, bezpieczniej dla pakietu :wink: I takie pytanie, po co bez sensownie punktujesz? Nabijasz komuś pkt. za zwykłego posta. Nie rozumiem tego... Cały temat żółty :twisted:
Shin Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 :arrow: Temat zamknięty :arrow: Dzięki za pomógł, ale chyba nie Ty jesteś od zamykania tematów... chyba, że chodziło o temat z punktami.
krzylas Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2008 Mam do Was pytanie : Jaki silnik i śmigło mógłbym zastosować do Raptora? Moje propozycje silników: :arrow: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=316 - Silnik 2805-28 outrunner - 2800KV :arrow: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=237 - Silnik do mikro śmigłowców oraz modeli z małym śmigłem - 4200KV :arrow: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_54&products_id=303 - EMAX 2805 - 2840KV - ten silnik zamówiłbym, ale martwi mnie jego mały ciąg Jeśli macie inne propozycje to wyposażenie ma być z tego sklepu co podałem. Śr. śmigła ma wynosić maksymalnie 8 cali - większe nie zmieści się do modelu. Posiadam: :arrow: Pulso Advance DL22+ http://www.emodel.pl/esklep/pulso-regulator-dl22a-p-202.html :arrow: WOW RC 1300 Mah 11,1V 20 -25C http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=21_61_41&products_id=246 Ja Ci to przeniosłem z powrotem tu poniżej, a następnie całość do Od czego zacząć?? Oprócz linków pisz może jakieś nazwy, czy parametry, bo tego się nie da czytać. Linki już nie działają, a co dopiero za jakiś czas. Bałagan okropny Hubert Info: Link- tak wygląda zrzut z programu Drive Calculator po wybraniu mojego pakietu i regulatora oraz silnika Emax 2805. Dziwi mnie rozmiar śmigła, które musiałem użyć aby zlikwidować ten błąd, który pojawiał się po wybraniu większego śmigła. ( ,,Błąd" ten pojawiał się także przy ustawieniu zalecanego dla tego silnika śmigła - APC - E 6x4 )
hubert_tata Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Co zrobiłem źle? 1. Sam sobie odpisałeś wcześniej: dla tego silnika (Kv2840) za duże śmigła jak na zasilanie 3S (czyli 11,1V...). 2. Nie mam tego kalkulatora, ale widzę, że wszystko Ci podaje: obroty, prąd, ciąg, prędkość - tylko zamieniać silniki i śmigła (bo zasilanie już masz). 3. Wyciągnij wnioski z p.1 (używając tego programu) odnośnie napięcia zasilania, Kv silnika i rozmiaru śmigła. PS Kv jest to stała silnika i oznacza ile obrotów na minutę osiąga silnik przy zasilaniu napięciem 1V.
krzylas Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2008 Zrezygnowałem z wysokiego KV. W Raptorze będzie Emax 2822 - silnik, który mam także w moim trenerku. Śmigła, które zastosuję w F/A 22 to: :arrow: APC E 7x5 :arrow: GWS HD 8x4 (kliknij na link, aby zobaczyć zrzut ekranu z Drive Calculatora) Jak oblatam model to zrobię edita tego posta i napiszę które śmigło jest według mnie lepsze do mojego Raptora. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Na prawie wszystkie pytania uzyskałem wyczerpujące odpowiedzi. Dziękuję wszystkim za pomoc PS: Może kiedyś wezmę ,,szybszy" silnik....
Bartosz Mesjasz Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Emax 2822 to tego silnika Śmigło 10x4.7,6100obr, 14.5a , ciąg 745g... po za tym tak jak pisałem w park jetach stosuje sie silniki o wysokim Kv z małymi śmigłami.
krzylas Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2008 Emax 2822 to tego silnika Śmigło 10x4.7,6100obr, 14.5a , ciąg 745g Tak, ale to śmigło jest do pakietu 2S. Dla pakietu 3S (takiego jaki posiadam) maksymalny rozmiar śmigła ( wg. Drive Calculatora ) to GWS HD 9x5 - i wtedy silnik wyciąga ponad 950G ciągu. Jednak maksymalna teoretyczna ,,wartość mocy" jaką może oddać silnik to OK. 15A. Na śmigle GWS HD 9x5 i przy pakiecie 3S, silnik pobiera ponad 16A - trochę za dużo i MOŻE (ale nie musi ) się spalić- według DC. Dlatego zdecydowałem się na śmigło GWS HD 8x4 - i z tym śmigłem jest dobrze ( silnik pobiera wtedy 10,2 A - według DC). Mogę także zastosować śmigło APC E 7x5, ale lepiej jest na tym GWSie. Tak więc z silnikiem i śmigłem jest ,,dobrze". Może kiedyś zmienię napęd.. Na razie nauczę się latać na Emaxie 2822. Emax 2812 nie jest dostęny w tym sklepie. Jeśli już jakiś inny silnik to musi być dostępny w tym sklepie. Poniżej lista dostępnych Emaxów: http://rcsklep.pl/index.php?cPath=22_54
Bartosz Mesjasz Opublikowano 8 Grudnia 2008 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Cytat z rcgroups : "I tested the motors. I got the following on 3S 9x4.7 prop - 16A for 170W 10x4.7 prop - 20 A for 210W " edit: link do dyskusji: http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=40363
krzylas Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2008 Może masz racje. Jednak jeśli w Drive Calculatorze wezmę jakikolwiek pakiet 2S i jakikolwiek regulator to przy zastosowaniu śmigła APC 9x4,7 SF mam 751 g ciągu, silnik bierze 15,9 A . Jak wybiorę śmigło APC E 10x5 także z pakietem 2S to uzyskuję 628 G ciągu statycznego, a silnik pobiera 12,4 A. To samo jak wybiorę mój pakiet i regiel. Zazwyczaj dane o silniku są zawyżone lub różnią się o 15 - 20 % od rzeczywistych ( np. ciąg ) Poniżej zamieszczam link do zrzutu ekranu z DC . Jeśli wybiorę śmigło APC 10x5 , APC 10x4,7 lub 10x4,7 to jest to samo. Także, gdy wybiorę inny pakiet i/lub regiel. http://www.coaxial.cba.pl/info1.jpg Jeśli natomiast wezmę pakiet 2S to obydwa śmigła 10x4,7 odpadają, lecz APC 10x5 nie powoduje błędu (silnik z tym śmigłem musi oddać 15,9A) Skopiuje post 6 z tej strony co podałeś: ,,we've also used this motor up to a 9x4.7 on 3cell, and it worked fine for 3d flying, but on a warbird, (where your at full throttle the whole time) it will burn it out..." - dlatego do tego Emaxa biorę GWS HD 8x4 Jeszcze jedno : Śmigła 10x4,7 produkuję i APC i GWS (trochę się różnią ) - w tym cytacie autor postu nie napisał którego śmigła używał do testu.
Bartosz Mesjasz Opublikowano 8 Grudnia 2008 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Na rcgroups doczytasz ze niektórzy podają 15A jako granice wytrzymałości tego silnika.
krzylas Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2008 Więc Drive Calculator się nie pomylił co do tego ( W tym ostatnim zrzucie ekranu do którego podałem linka, po prawej stronie od listy wyboru silnika jest napisane na czerwono max. 15A ). Może są dwie wersję tego Emaxa 2822 - o różnym KV - tak jak 2805'ątki i stąd te ,,różnice" w śmigle..
mlody25 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Cytat z rcgroups : link do dyskusji: http://www.wattflyer.com/...ead.php?t=40363 Ten link nie wygląda jakby był z RCGroups.... Sorry za OT nie mogłem sie powstrzymać.... :oops:
krzylas Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2008 No, ale prawie z RCGroups. ( Nie piszcie ,,Prawie robi wielką różnicę, itp.) Ważne, że wiadomo o co chodzi i że link działa.
krzylas Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 Mam jedno pytanie odnośnie regulatora i nie chciałem ,,śmiecić" nowym tematem, więc napiszę w tym :oops: Otóż posiadam pakiet 3S i zamierzam w innym modelu zamontować pakiet 2S przy wykorzystaniu tego samego regulatora - martwi mnie to czy regiel będzie odcinał zasilanie automatycznie przy spadku napięcia do 3V na cele niezależnie od pakietu 2S czy 3S. Pytanie zadaję tylko z powodu tego, że w instrukcji od regulatora jest napisane aby wchodząć w tryb programowania podłączać tylko naładowany pakiet - czy jest to związane z zapamiętaniem liczby cel ? 1 Czy będę musiał wchodzić w tryb programowania (nie jest to żaden problem) , aby regiel wykrył zmianę ilości cel z 3 na 2 i na odwrót 2 Regiel, który posiadam to Pulso Advance 22+ 3 Osobiście uważam że regulator automatycznie wykrywa liczbę cel ( przy włączeniu ) , lecz wolę się zapytać, aby nie mieć potem w locie problemów - zawsze mogę się mylić ... Przepraszam za kłopot :oops: . EDIT: 1 Przeniosłem post 2 Co do Raptora to : - na zmienny wektor ciągu i wysokość ,,pójdzie" to serwo (x1) , a na ,,resztę" te , które są trochę mocniejsze od SG90 ( x4 - 2 na lotki i 1 na kierunek oraz 1 na piaty kanał - lecz piąty kanał nie będzie wykorzystany do klap lub hamulców aerodynamicznych, nie do oświetlenia i nie na podwozie , zobaczycie jak zbuduje .. ) - silnik jaki zastosuję został zmieniony - teraz Raptor będzie miał Emaxa 2812 - jest to kopia 2822, ale o trochę większym KV. PS: Pakiet jaki będę miał to Kokam 1250 3S 15 C lub Kokam 1500 3S 30C. Ten silnik byłby dobry, lecz mój regiel ( Puslo Advance DL22+) wytrzyma tylko 22A Ewentualnie któryś z Ray'ów - http://perfecthobby.pl/kategorie.html?cat_id=158 - ale przeczytałem że Ray'e mają kilka wad.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.