kankrz Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Czesc Mam 10 cell i kombinuje zrobic pakiety 4S i 6S Wg obliczen, zestaw pociagnie ok 90A. Myslicie ze wytrzymaja ? Praca przez ok 15-20 sek. (motoszybowiec) Zestaw to HP220/30/A2 + 7/1 + 17/10 , moge zmienic smiglo na lzejsze ale piona juz nie pociagne. Zmienic na NiCd ? pozdrawiam serdecznie - Krzysiek
n6210 Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Cela A123 ma 30C ciągłego obciążenia (69A) i do 120A chwilowego - teoria mówi, że wytrzyma W praktyce pewnie by się jakieś chłodzenie przydało choć... 15 sek... Pamiętaj tylko o poważnym spadku napięcia na celi przy takich obciążeniach.
kankrz Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Opublikowano 4 Listopada 2008 Czyli OK , tzn nie wybuchnie . Pozostaje obawa o ten pakiet 6S bo to znacznie wyzsze napiecie i uderzenie pradu bedzie duze. Mam nadzieje ze reg wylaczy jakby co. Fut 18.61K wytrzymuje prad 61/81A. Poczatkowo mialo byc 12xNiCd ale trafil sie DeWalt i trzeba bylo cos z nim zrobic. W powietrzu obciazenie znaczaco spadnie wiec bedzie OK , trzymajcie kciuki pozdrawiam - Krzysiek
buwi777 Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Z mojego skromnego doświadczenia - nie licz na to że jak będzie większy prąd od dopuszczalnego to regulator "wyłączy" się osobiście. Tzn tak - wyłączy się ale na amen. Zabezpieczenie termiczne działa ale z relatywnie dużym opóźnieniem i przy granicznych prądach silnika i granicznych mocach BECa. Jak tego będzie dużo za dużo - a to Ci grozi - to zobaczysz jak wygląda regulator z czrnymi kolorowymi "zaciekami' i brakującymi ( w domyśle - wylutownymi ) tranzystorkami. I druga uwaga: jak już będziesz latał z takimi "prądami" używaj drugiego zasilania do odbiornika/serw. Jest szansa że wylądujesz.
kankrz Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Przy duzych pradach zwykle nie ma alternatywy i trzeba latac z drugim aku do odbiornika i serv. Wiekszosc regow wysokonapieciowych i wysokopradowych zwyczajnie nie ma BEC. Nawet gdyby , to i tak bezpieczniej jest miec osobne zasilanie. Co do zabezpieczenia termicznego to faktycznie , nie wiem jak ono dziala , tj z jakim opoznieniem. Z obliczen (nawet nie pamietam kto je robil i jak) wynika ze prad przy predkosci modelu v=0 bedzie rzedu 90A a wiec 'na granicy' wytrzymalosci rega. W locie jednak , prad powinien byc znacznie mniejszy. Moze ktos policzylby dla mnie te prady. Nie mam niestety motocalca. Gdyby komus sie chcialo , oto dane : zasilanie 4S i 6S A123, silnik: HP 220/30/A2 (czeteropolowy) + przekladnia 7/1+ smiglo Aeronaut 17/10. (i jeszcze ewentualnie za smiglem 18/8) serdecznie pozdrawiam - Krzysiek
Boogie Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Sprawdzilem silnik, ktory podales z jakas tam przekladnia 7:1 w programie drive calc. Najwieksze smiglo jakie mozna dac to 14x8,5, co daje nam 3kg ciagu przy 72A. Jak dam stale napiecie 9V to nieznacznie rosnie ciag i prad przy smigle cal wiekszym. Program sie "wscieka", ze przekraczam dane dla silnika.
kankrz Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 HP 220/30/A2 P4 7:1 RPM with no load / volt: 460 1/min current with no load about 11 V: 3,7 A Cam Prop 17x10"" Klap , voltage in V ,current A , RPM/1s ,trust N 14,1 57,2 5785 40,2 16,2 71,2 6515 51 18,2 86,9 7170 62,8 Ze strony Plettenberga wlasnie , 60N na smigle przy 18V/89A i to jest to ! Model bedzie wazyl ok 3kg - nie moge sie doczekac pierwszego lotu serdecznie pozdrawiam - Krzysiek
kankrz Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Sprawdzilem silnik, ktory podales z jakas tam przekladnia 4:1 w programie drive calc. Najwieksze smiglo jakie mozna dac to 14x8,5, co daje nam 3kg ciagu przy 72A. Jak dam stale napiecie 9V to nieznacznie rosnie ciag i prad przy smigle cal wiekszym. Program sie "wscieka", ze przekraczam dane dla silnika. Dzieki za chec pomocy pozdraiwam - Krzysiek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.