MRL Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 Witam! Mam w modelu akumulator 9,6V Nimh z 8 ogniw po 1,2 V każdy o mocy 1100mah. Chciałbym mu zamontować wydajnieszy akumulator Li-Ion lub Li-poly. Problem w tym że 1 ogniwo takiego formatu ma średnio 3,6 lub 3,7V. I w pakiecie jest albo 7,4 albo 11,1V w zależności od zainstalowania ilości ogniw. 7,4 to nie ma co instalować bo to aż strata 2,2 V i moc diametralnie spadnie. A 11,1 V boję się podłączyć bo może spalić regulator albo silnik. Samolot jaki mam to skyhawk tw-742. Czy są jakieś urządzenia elektroniczne które by obniżyły napięcie z 11,1 do 9,6 V? Specyfikacje TW-742: SKY HAWK TW-742 w komplecie: model (kadłub plastikowy, skrzydła i stateczniki z pianki EP), silniczek szczotkowy klasy 480 ze smigłem składanym i aluminową piastą + śmigło zapasowe, nadajnik czterokanałowy z zasięgiem około 400 m (wymienne kwarce 27MHz), odbiornik 4 kanałowy (obroty silniczka, klapy, ster kierunku i wysokości), regulator 30 A, 3 mini serwa, akumulator 9.6 v Ni-MH 1100mAh plus ładowarka, długość:840 mm rozpiętość skrzydeł: 1160 mm, waga modelu: 600 g
cobra Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 Tak naprawdę sens ma tylko wymiana pakietu + regulatora + silnika. Znam takich, którzy zmienili by tylko pakiet na 3s, ale to wpłynie bardzo negatywnie na żywotność silnika. Gdybyś jednak dał odpowiednio mniejsze śmigło, aby prąd pobierany przez silnik nie wzrósł za dużo, to ostatecznie mógłbyś tak zrobić. Musiałbyś się jednak liczyć z szybkim wypaleniem szczotek w silniku. EDIT: no i jeszcze kwestia regulatora: 1. czy on obsłuży tak wysokie napięcie? - musisz znać specyfikację regulatora 2. czy odetnie w odpowiednim momencie silnik, aby nie dopuścić do nadmiernego razładowania pakietu? Punkt drugi można obejść, po prostu kontrolując czas lotu.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.