Amoath Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Witam! Rozważałem trochę sam to pytanie "Czy turbinka z silnikiem szczotkowym ma sens?" I doszedłem do wniosku ,że owy silnik musi spełniać wymagania: -Dużo Obrotów -Mały pobór mocy -bez awaryjna praca Chce kupić owe dwie turbinki: http://nastik.pl/naped-tunelowy-edf64-p-1247.html I mam te dwa silniki szczotkowe: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=331&osCsid=d17ac8a76863ca95d4e60f423b7b888d Czy osiągnę tu jakiś sensowny ciąg? w granicach 250-350g.? Pozdrawiam i proszę jak zwykle o dynamiczną odpowiedź
utopia Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Jeśli chodzi o bezawaryjnosć nie wsadził bym szczotkowego za nic . małem wentylatora w półmakiecie mig-a i wcale niełatwo było to obsługiwać . Turbinka potrzebuje wysokich obrotów =duży pobór prądu=wypalanie szczotek. Oczywiście kłopot obsługi będzie zależny od tego jak będziesz miał zabudowaną tą turbinę . Jeśli chodzi o oszczędność energii to zdecydowanie bezszczotkowiec wygrywa i bez przesady można powiedzieć że w stosunku do taniutkiej 400-ki ma 2x wiekszą sprawnośc . a to znaczy ze więcej prądu zostanie zamienione w pracę mechaniczną a nie w ciepło jak w silniku szczotkowym edit ale skoro masz silniki nic nie stoi na przeszkodzie by je na początek zamontowac a potem zainwestować juz w konkret
utopia Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Hm na oko podobno to chłop w szpitalu umarł pozostaje chyba pomiar albo szukanie opisów innych turbin na 400 -jednak te silniki miały za "moich czasów" straszne rozrzuty parametrów wiec była to loteria
Amoath Posted November 11, 2008 Author Posted November 11, 2008 ale teraz sa raczej ulepszone do granic możliwości szczotkowe silniki Najlepiej to mi pomógł Hubert_tata
hubert_tata Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Najlepiej to mi pomógł Hubert_tata Wyczuwam ironię, nie pamiętam wszystkich użytkowników. Ale mogę pomóc ponownie: 1. Jeżeli nie masz silników szczotkowych i regulatorów do nich, to absolutnie nie kupuj już nowych - zwłaszcza ulepszonych do granic możliwości :] 2. MC twierdzi, że na ww silniku i napędzie osiągniesz 250g przy zasilaniu 3S 3. Szukaj na forum :arrow: EDF and 64 i zajrzyj na stronę GWSa Napędy tunelowe nie są najlepsze na początek przygody modelarskiej, ale nie są wcale takie straszne. Niestety potrzeba dostarczyć im sporo więcej mocy niż do napędu śmigłowego (aby uzyskać porównywalny efekt).
Amoath Posted November 11, 2008 Author Posted November 11, 2008 i znowu znakomita pomoc Wtedy pomogeś mi przy obliczeniu ciągu i gratis dostałem opiernicz za PAN poszukam i zobacze, wiem ze turbinki są prądożerne, pożyjemy zobaczymy coś wymyślę
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.