Skocz do zawartości

OXA 222L 2200mm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam stary model szybowca OXA 222L 2200mm. Modele OXA były kiedyś wykonywane przez modelarza Ordonia z Krakowa.

Model ładnie szybował po wypuszczeniu z holu. Jednak słabe łączenie płatów w postaci krótkiego bagnetu z pręta fi 6 powodowało wyłamywanie kieszeni przy twardszym lądowaniu.

Obecnie wyciągam model z komórki aby polatać trochę spokojniej od 3D.

Model będzie wyposażony w napęd - jaki, tego jeszcze nie wiem. I tu pytanie do kolegów latajacych na co dzień szybowcami. Model był podobno zaprojektowany do lotów na zboczu.

Ma to być wersja niedroga, bo nie mam zamiaru zbyt dużo inwestować w model sprzed wielu lat.

Myślałem wcześniej o napędzie spalinowym - mniejsza inwestycja.

 

Powierzchnie nośną oraz masę pustego podam po zważeniu.

Proszę o uwagi i sugestie.

Opublikowano

Witam

Spalina :? A nie lepiej pomyśleć o silniczku 3f i aku Li-pol? Lekki, nie brudzi, można latać zimą. Weż pod uwagę drgania jakie daje spalinka. Wybór należy do Ciebie.

Opublikowano

Napęd 3f z Chin będzie podobny cenowo do spalinki (silnik z 45zł, aku - 2szt.80zł, regiel 60zł ładowarka -35zł no i przesyłka z 45zł. Potem tylko ładujesz i latasz) , a kłopotów z nim sporo mniej niż z spaliną. Ja bym tu wybrał zdecydowanie 3f napęd.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Przepraszam, że pytam: który silnik za 15$, regielek za 20$ uciągnie zboczówkę 2,2m ? I które akumulatory po 13$ to zasilą ? Pytam, bo w innym miejscu o lataniu na Ochodzitej Motyl zamieścił zdjęcie mojej nowej zboczówki. Jest tylko odrobinę większa - 2,5m, waży 1800g i czekam na kadłub pod napęd elektryczny do niej....Ma być w zimie. Chętnie zelektryfikowałbym ją za 60$.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Jerzy, ty jesteś złośliwy.....;-)

 

Tak realnie to koszty (ceny z UH) są mniej więcej takie:

regulator - 35$

silnik - 25$

pakiet 2500mAh Polyquest - 75$ (lub 20$ dla najtańszych marek)

przesyłka 20$

Czyli jednak ok. 100$-150$ co daje 300zł-450zł +VAT oczywiście....

W porównaniu z cenami sprzed 2 lat ciągle niedrogo.

Opublikowano

Naped elektryczny daje ci wiekszą swobode możesz go właczyc i wyłaczyc kiedy tylko potrzebujesz lub masz na to ochote.

Opublikowano

Cześć.

Same głosy na elektryfikację.

A co powiecie Panowie na silnik szczotkowy np 600 ?

Mam do tego regulator Schulze 35b (do szczotki) i pakiet NiCd 1700mAh - SANYO 8 cel.

Dzisiaj koniecznie muszę zważyć to letadlo.

Opublikowano

Witam

Szczotkowa 600-setka :wink: W jeden sezon ugotowałem w EG dwie 400-setki i nie powiem abym się specjalnie z tym namęczył, ot zwykłe loty rekreacyjne, no może trochę dmuchało (4m/s).

Opublikowano

Piotrek - jak masz pakiet i regulator, to warto poszukać za małe kilkadziesiąt złotych 600tki. Wtedy latasz przy minimalnej inwestycji.

Oczywiście napęd BL i Li-poly będzie lżejszy i wydajniejszy. A jak kupisz porządniejszy zestaw, to będzie do następnych modeli.

W kosztorysie trzeba przewidzieć kołpak i śmigło składane - czyli jakieś 80-90zł.

Polecam opis liczenia napędu do 2m Falcona:

http://83.19.177.98/paradox/falcon/falcon.htm

Oczywiście zakup przekładni powoduje, że warto kupić napęd BL.

Opublikowano

Dzięki koledzy za wszystkie uwagi. Temat dalej aktualny ...

Krzysztof, mam co czytać na stronie, którą mi podałeś i analizować Dzięki.

 

Szczotkowa 600-setka :wink: W jeden sezon ugotowałem w EG dwie 400-setki i nie powiem abym się specjalnie z tym namęczył, ot zwykłe loty rekreacyjne, no może trochę dmuchało (4m/s).

Wojtek, ja np. latałem kiedyś zrobioną przeze mnie Deltą z Depronu kupionego w OBI. (stare dobre czasy).

Model miał silnik Permax 400 6V z przekładnią chyba 3,3 : 1. Silnik nie do zdarcia. Zakrapiałem tylko co jakiś czas przekładnię olejem do maszyny do szycia i czad a dałem 8 celi czyli 9,6 V. Może za mocno obciążałeś silnik dużym śmigłem ?

Reasumując -

1) pewnie skończy się na napędzie elektrycznym

2) raczej silnik 600 niż jakiś 3f - mniejsza inwestycja - (jeszcze nie przesądzone)

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Jak jesteś zainteresowany profesjonalną 600 bez przekładni za śmieszne pieniądze to mam 2 - na 7(8)i 10 cel.

502 730 261 - bo nie będzie mnie przy komputerze do wtorku wieczorem.

 

Kojocie - naprawdę mam chrapkę na taką okazję. Może Malinn o czymś wie, czego ja nie dostrzegłem ?

- Jurek

Opublikowano
naprawdę mam chrapkę na taką okazję. Może Malinn o czymś wie, czego ja nie dostrzegłem

 

Obawiam się, że próżna chrapka. Zwłaszcza, że do 2,5 modelu nie wsadzałbym najtańszego silnika, a z tych tańszych to raczej z serii TURNIGY SK - czyli sam silnik 35$.

W pakiet 3s dający 40A i wytrzymujący sezon latania za 13$ jakoś nie wierzę...

Zresztą pewnie wsadzisz tam A123?

A ty tam potrzebujesz z 400watów tak lekko licząc, a 500w byłoby lepiej - zgadza się?

Sam zresztą pewnie masz zaufanie do swojego dostrzegania...

Mój Falcon ma jakieś 360W i to jest tak akurat przy wadze 1450g. Mam tam Axi. Dwa lata temu napęd kosztował z 900zł

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

to Kellery 330/4 i 330/6. Nie, ze nie mam do nich przekładni, tylko to są silniki bezprzekładniowe, specjalnie zrobione do motoszybowców w rozmiarze 600 z lepszymi, bo samarokobaltowymi magnesami. - Jurek

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Noż przecież Piotrek potrzebuje coś podobnego....To gdzie Kojocie ta złośliwość ?? - Jurek

Opublikowano

Złośliwość była z przymrużeniem oka, bo obaj wiemy, że za 50$ 2,5m szybowca nie da się minimalnie trwale i wydajnie napędzić. Chyba, że samemu robiąc silnik i czarując z tanimi ogniwami.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Dobra, ja też z przymrużeniem oka to potraktowałem - Jurek.

Opublikowano

Koledzy, teraz obiecane masy poszczególnych elementów szybowca:

Skrzydło:

L-295g i P-296g = 591g

Kadłub ze statecznikiem pionowym i sterem kierunku:

351g

Statecznik poziomy:

56g

SUMA: 591g+351g+56g =

998g - pusty model

Parę gram dojdzie na stałe połączenie płatów i drobne wzmocnienia.

Powiedzmy, że będą 2 serwa ok 10g = 20g, 2 serwa standard = 100g

Przedłużki serw ok 20g, odbiornik ok 35g, silnik ze śmigłem ok 180g

Pakiet aku 385g, regulator - 20g

Łącznie wyposażenie: 20+100+20+35+180+385+20 = 760g

Może gdzieś przesadziłem z wagą, ale rozważam jak na razie teoretycznie.

Czyli tak jak myślałem cały model ok. 1758g - trochę ciężko ...

 

Chyba że dam inne serwa zamiast std. to zyskam ok 65g.

Niestety aku 8x1700mAh jest bardzo ciężkie :evil:

 

Powierzchnia nośna płatów: 44,42 dm2

 

Przy masie 1758g daje to ok 39 g/dm2

Opublikowano
Do 2m modelu serwa 10g to raczej pomyłka, raczej takie po 20g (odpowiednik HS-81)

Krzysiek, miałem w nim HS-60 i były idealne. Poszły mi tryby w innym modelu do akrobacji i teraz właśnie myślę, że skoro nie ma juz HS 60 to dam HS 55, ale masz rację, zapomniałem że to o wiele słabsze serwa - dobre do Park Flyerów do 600g - hehe

Słuszna uwaga.

... A te HS-60 były na prawdę fajne .....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.