catan Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam serdecznie! Wczoraj zakupiłem Miodową Pszczółkę Od razu wziąłem się za wyważanie, trymowanie itd. Jestem totalnym początkującym ale mam mnóstwo zapału i cierpliwości. Nieważne, że nawet nie oderwałem się od podłoża, przyjdzie czas i na to:) Mój problem: podczas startu model jest stabilny (na trymerach ustawiony chyba ok) ale odrywając się od ziemi (no , dywanu;) od razu ma baaardzo ostry przechył na prawą stronę. praktycznie prawa płoza stoi jak wmurowana. Od razu zmniejszam gaz i katapultuję pilota;) hehehe więc jakna razie bez strat. Baaardzo uważam w tych początkowtch próbach. Wyczytałem w dość lakonicznej instrukcji, że trzeba wypoziomować platformę sterowniczą (czyli chyba? tę z serwami do wirnika i lotki). A faktycznie była krzywo. Tyle że jak wyregulowałem pion (była w poziomie) to przy włączeniu modelu dziwnie mi się wszystko oberwało, a cały mechanizm rozpadł: nie ma sprawy złożyłem wszystko do kupy i na spokojnie odpaliłem jeszcze raz: okazało się że chyba za bardzo ściągnąłem serwo, bo przy odpaleniu zasilania strasznie ciągnie w dół i wyrywa całe łożysko z platformy. Na sucho bez gazu po prostu wyje, ale przy rozkręcaniu wirnika od razu wypada. I tu mam pytanie: czy poziomowanie platformy jest potrzebne? A jak tak, to kiedy je zrobić? przy włączonym zasilaniu? Lub biorąc pod uwagę pierwsze ustawienie po odpaleniu zasilania? Tak , żeby po odpaleniu zasilania wszystko się stabilizowało? I jak to zrobić? czy zmieniać zaczepy serwów w te inne dziurki (przepraszam za taki język ale jak pisałem jestem zielony w temacie), czy (tak jak wczoraj robiłem) odkręcić śrubki mocujące serw i przestawić weług potrzeb razem z drążkiem kierującym? Bardzo proszę o łopatologicznego helpa, bo mogę żargonu braci modelarskiej nie zrozumieć) Z góry dzięki za odpowiedź Aha, wyczytałem, że gdzieś (lecz nie wiadomo gdzie) jest program do treningu nas kompie (mam kabel w zestawie) ale taki jaki był