leech10 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Hej Dawno temu, jeszcze w 2016, pisałem o problemie z V911, chodziło to, że główny wirnik ledwo sie kręcił i nie umiał helikoptera podnieść. W sumie odłożyłem maszyne i tyle. Traz przy okazji ją wyjałem i podpiąłem do oscyloskopu, bo przelutowałem 2 inne silniki i nic. Okazuje się, że na wirnik ogonowy idzie PWM a na główny nie. O ile trochę się na elektronice znam o tyle tej płytki nie naprawie. nie wiem co tam dokładnie poszło a pozatym nie mam narzędzi do lutowania SMD. teraz pytanie, jak kupie nowa płytke od chińczyka to czy ona mi się połączy z kontrolerem. Co należy w takim wypadku zrobić, żeby kasy nie wtopić na darmo. W sumie helikopterek polatał jeden czy dwa dni i padł, więc raczej słabo I nie chce wydawać kasy na marne. Czy może lepiej iść do kogoś kto to zrobi. A jak tak to gdzie najlepiej podejść Pozdrawiam Piotrek
hornet2 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Miałem kiedyś kilka wersji tego helika . Nie wiem co akurat u Ciebie mogło się stać ? Jeśli scalak to problem . Jeśli tylko tranzystor to też problem . Bo po pierwsze trzeba by gdzieś znaleźć i zamówić te elementy . Po drugie jak sam piszesz potrzeba do tego odpowiedniego sprzętu by podczas lutowania nie uszkodzić elementów i nie przepalić ścieżek . Lepiej kupić nową płytkę . Jeżeli główny silnik masz podłączony tak jak na tym zdjęciu to sprawdź czy napięcie jest za tranzystorem pod napisem M2 ?
d.a.r.o. Opublikowano 28 Czerwca 2019 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Jeśli masz wersję z silnikiem głównym szczotkowym, to na Twoim miejscu zmieniłbym najpierw właśnie silnik.
hornet2 Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 Nie wiem czy coś da wymiana silnika głównego na nowy ? Autor tematu pisze że nie dochodzi napięcie do silnika głównego . Plus silnika głównego idzie bezpośrednio od zasilania aku . Minus poprzez układ . Na końcu jest tranzystor . Dlatego proponowałem sprawdzić czy jest napięcie przed i za tranzystorem ?
Rekomendowane odpowiedzi