Ramzes18 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Albo mi sie wydaje, albo przeszlifowane jest natarcie w niektórych miejscach do styroduru, naklej sobie na całej długości zwykła taśmę biurowa, nie będzie sie tak szybko niszczyło podczas lądowań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Wspomniane wyżej kołki węglowe spasowane i wklejone: Jak połączyć kable serw klapolotek i jaki rodzaj wtyczki zastosować, albo jak ją zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Statecznik poziomy zostanie zamocowany do pylona w kadłubie śrubkami M1,6. Wprowadzaniem skoncentrowanych sił od śrubek do statecznika zajmą się takie "mikrodźwigarki": Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Na twoim miejscu nie robił bym odejmowanego statecznika, tylko wkleił go na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Mocowanie na śrubki ma być tylko, aby zapewnić sobie możliwość założenia podkładek przy regulacji. Uważasz, że to nie ma sensu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Najmniejszego. Regulujesz kąt na skrzydle. Statecznik wklej na stałe. Mocowanie na śrubki jeśli nie było robione od początku statecznika mija się z celem (są to dodatkowe zbędne gramy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Cześć, Jakie zastosować długości dźwigni klapolotek i sterów? Na rysunkach Super Gee są pokazane: SK 14,0mm, SW 18mm, KLP 15,5mm. Z jakiego powodu zastosowano tak subtelne zróżnicowanie przy współczesnych nadajnikach z możliwością zaprogramowania zakresów wychyleń? Pozdrawiam- A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krall Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Zastosuj dzwignie takie jak zalecają. Generalnie zasada doboru długości dzwigni jest zawsze taka żeby serwo w pełnym swoim zakresie wychylenia wykonywało pełny zalecany wychył steru. Pytałeś wcześniej o elektrykę Zrób tak: kable do serw w skrzydłach zlutuj w jedną wtyczkę 4-ro pinową (taka jak do serwa tylko na 4-ry styki): + - s1 s2. Wtyczkę wklej w skrzydło. W kadłubie zrób otwór tam gdzie będzie wychodzić wtyczka - trochę większy. Potem zrób kabelek, gdzie z jednej strony będą 2 wtyczki do serw (do odbiornika) a z drugiej taka 4-ro pinowa listwa. Listwa nie będzie wklejona na stałe. Zakładając skrzydło najpierw będziesz wkładał tą listwę we wtyczkę. Oczywiście to pewnie niejedyne słuszne rozwiązanie ale często stosowane :-) Wtyczki i listwy pinowe do kupienia w sklepach elektronicznych. Apropos wychyleń to neutrum serw lotek złap nie w zerowej pozycji lotek tylko (zdaje się) 15 czy 20 stopni w dół. A to z tego powodu, że lotki w górę wychylają się niewiele a w dół (hamulec) całkiem sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Dzięki. Ciąg dalszy pracy nad sterkami. I jednak wbrew radom Rafała robię to po swojemu... wzmocnienie statecznika wklejone i oszlifowane: od spodu jest węglowa płytka z wklejonymi nakrętkami M1,6 ...i pionowy: A teraz uwaga na geometrię - jak pisał mistrz Piotr Zawada: "trzy razy przymierzyć, raz skleić" PS. Ten dzisiejszy, przydługi post dedykuję Gajowemu :ble: w związku z Jego komentarzami na temat braku postępów w pracy nad modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Dźwignie wycięte z płytki 0,8 i wklejone: kompletacja usterzenia i przymiarka napędów sterów. Podparcia odchylonej rurki bowdenu będą zrobione z płytki węglowej. Pytanie: jak prawidłowo połączyć mikrobowden z dźwignią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Przymiarka bebeszków w kadłubie: próba wyważenia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krall Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Pytanie: jak prawidłowo połączyć mikrobowden z dźwignią? Np. tak: PS Metalowe śrubki na ogonie :shock: , nie za ciężko będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Dzięki. To są śrubki M1,6 - wyglądają jak szpilki i podobnie ważą, ale O.K. - w następnym szybowcu po prostu to przykleję... A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 28 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Po szeregu przymiarek z różnymi pakietami ostatecznie tak udało mi się "klamoty" upakować jak najbliżej noska: Do zamocowania serw użyję podłużnicy, która dodatkowo usztywni przód kadłuba. PS. Gdzie się kupuje bardziej czułe wagi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 PS. Gdzie się kupuje bardziej czułe wagi? Ja swoje kupowałem na allegro: 1 do 500g precyzja .1 g 2 do 50g precyzja .01 g Nie pamiętam cen, ale jakieś 30 - 40 pln :? chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 1 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Serwa w płacie: "pole operacyjne" zabezpieczone tekturką, montaż wtyczki serw: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 balsowe usztywnienia końcówek bowdenów: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Mała uwaga co do wzmocnień bowdenów. Generalnie powinno się słoje dać poprzecznie a nie wzdłuż. Mimo że niby to taka pierdółka a lubi się wyłamywać. Ale jak za laminujesz to choćby samym CA to będzie po sprawie. Ps: jak z wagą w jakiej okolicy się kształtuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Ano tak - nie pomyślałem :oops: Teraz jest ok.282g, ale zostało jeszcze kilka drobiazgów i ustalenie SC. A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Kabelek zasilania serw klapolotek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.