Skocz do zawartości

No 3 DLG


Artur Caban

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Albo mi sie wydaje, albo przeszlifowane jest natarcie w niektórych miejscach do styroduru, naklej sobie na całej długości zwykła taśmę biurowa, nie będzie sie tak szybko niszczyło podczas lądowań :D

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Najmniejszego. Regulujesz kąt na skrzydle. Statecznik wklej na stałe. Mocowanie na śrubki jeśli nie było robione od początku statecznika mija się z celem (są to dodatkowe zbędne gramy).

Opublikowano

Cześć,

Jakie zastosować długości dźwigni klapolotek i sterów?

Na rysunkach Super Gee są pokazane:

SK 14,0mm,

SW 18mm,

KLP 15,5mm.

Z jakiego powodu zastosowano tak subtelne zróżnicowanie przy współczesnych nadajnikach z możliwością zaprogramowania zakresów wychyleń?

 

Pozdrawiam-

A.

Opublikowano

Zastosuj dzwignie takie jak zalecają.

Generalnie zasada doboru długości dzwigni jest zawsze taka żeby serwo w pełnym swoim zakresie wychylenia wykonywało pełny zalecany wychył steru.

 

Pytałeś wcześniej o elektrykę

Zrób tak: kable do serw w skrzydłach zlutuj w jedną wtyczkę 4-ro pinową (taka jak do serwa tylko na 4-ry styki): + - s1 s2. Wtyczkę wklej w skrzydło. W kadłubie zrób otwór tam gdzie będzie wychodzić wtyczka - trochę większy. Potem zrób kabelek, gdzie z jednej strony będą 2 wtyczki do serw (do odbiornika) a z drugiej taka 4-ro pinowa listwa. Listwa nie będzie wklejona na stałe. Zakładając skrzydło najpierw będziesz wkładał tą listwę we wtyczkę. Oczywiście to pewnie niejedyne słuszne rozwiązanie ale często stosowane :-)

Wtyczki i listwy pinowe do kupienia w sklepach elektronicznych.

 

Apropos wychyleń to neutrum serw lotek złap nie w zerowej pozycji lotek tylko (zdaje się) 15 czy 20 stopni w dół. A to z tego powodu, że lotki w górę wychylają się niewiele a w dół (hamulec) całkiem sporo.

Opublikowano

Dzięki.

Ciąg dalszy pracy nad sterkami. I jednak wbrew radom Rafała robię to po swojemu...

wzmocnienie statecznika wklejone i oszlifowane:

44smfn7.jpg

od spodu jest węglowa płytka z wklejonymi nakrętkami M1,6

46smic2.jpg

47smgs7.jpg

48smgx4.jpg

...i pionowy:

49smfq7.jpg

50smbk0.jpg

 

A teraz uwaga na geometrię - jak pisał mistrz Piotr Zawada: "trzy razy przymierzyć, raz skleić"

51smkq9.jpg

52smtk4.jpg

PS. Ten dzisiejszy, przydługi post dedykuję Gajowemu :ble: w związku z Jego komentarzami na temat braku postępów w pracy nad modelem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dźwignie wycięte z płytki 0,8 i wklejone:

53smpv3.jpg

54smds1.jpg

55smxk8.jpg

 

kompletacja usterzenia i przymiarka napędów sterów. Podparcia odchylonej rurki bowdenu będą zrobione z płytki węglowej.

56smue4.jpg

57smdq4.jpg

58smcb3.jpg

59smlr9.jpg

 

Pytanie: jak prawidłowo połączyć mikrobowden z dźwignią?

Opublikowano

Po szeregu przymiarek z różnymi pakietami ostatecznie tak udało mi się "klamoty" upakować jak najbliżej noska:

 

63smst6.jpg

 

Do zamocowania serw użyję podłużnicy, która dodatkowo usztywni przód kadłuba.

 

64smhe0.jpg

65smro8.jpg

PS. Gdzie się kupuje bardziej czułe wagi?

Opublikowano

PS. Gdzie się kupuje bardziej czułe wagi?

 

Ja swoje kupowałem na allegro:

1 do 500g precyzja .1 g

2 do 50g precyzja .01 g

 

Nie pamiętam cen, ale jakieś 30 - 40 pln :? chyba...

Opublikowano

Mała uwaga co do wzmocnień bowdenów. Generalnie powinno się słoje dać poprzecznie a nie wzdłuż. Mimo że niby to taka pierdółka a lubi się wyłamywać. Ale jak za laminujesz to choćby samym CA to będzie po sprawie.

 

Ps: jak z wagą w jakiej okolicy się kształtuje?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.