Jump to content

Wybór Szybowca


Artek

Recommended Posts

Posted

Koledzy, bardzo proszę o doradzenie jaki elektroszybowiec wybrać. Dysponuje kwota około 700 zł na sam model nie licząc wyposażenia. Szybowiec na być szybowcem termicznym lecz dzielnie spisującym się podczas wietrznej pogody bo mój sfatygowany Easy Glider lata zdecydowanie za wolno i z wiatrem sobie nie radzi. Podczas buszowania po forum znalazłem kilka potencjalnych kandydatów:

 

1. Falkon 2m. Leszka Kwarcińskiego

2. Andromeda lub Sky-EV 2m z ArtHobby

3. Proxima 2.7m.

4. Ariana 2.08m z TM

 

Może macie jeszcze jakieś sprawdzone konstrukcje które warto umieścić w zestawieniu ?

 

ps. bardzo korci mnie ten Falcon z racji ze to full laminacik

Posted

szybowce z modelpartner fajne, niestety skrzydła konstrukcyjne jakoś do mnie nie przemawiają w szybowcu, jakby ktoś pytał dlaczego nie potrafię tego wytłumaczyć.

Posted

Ja mam małe rozeznanie w szybowcach. O Falconie (którego mam) mogę napisać same dobre rzeczy. Na pewno spełnia wymagania latania w trudniejszych warunkach. To pewnie nie jest najlepszy szybowiec termiczny, ale jak pisałem - nie mam porównania, ale mnie się lata nim dobrze.

Zaletami Falcona jest doskonałe wykonanie, minimalny nakład pracy żeby go ulotnić i sporo miejsca w kadłubie na wyposażenie.

Modele ArtHobby latają bardzo dobrze - mimo technologii styro/fornir są zadziwiająco lekkie. Ich wady to - mniej pojemne kadłuby i do wypuszczenia w powietrze potrzeba zupełnie sporo pracy. Część z nich wydaje mi się także bardziej wymagającymi w pilotażu niż Falcon.

Zaletami obu dostawców jest możliwość zakupu części.

Posted

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7922

 

Co prawda relatywnie "świeży" wątek o "braciszku" Falcona ale wiele myśli można przenieść na "pojemniejszego" brata.

 

ps. Co prawda podałeś ile kasy chcesz wydać na modelik ale można porozmawiać z Kaliszem i zamontuje Ci serwa w skrzydełkach w sposób nieosiągalny dla nas. Trochę to kosztuje ale efekt super.

 

W słabej termice to lata jakoby jej nie było ale jak zawieje 20 m/s wiaterek to TE modele pokazują pazurki - wrrrrrr ..... :mrgreen: :shock: :D:D:D

Guest Jerzy Markiton
Posted

Pojęcie "dzielnie" i "wietrzne warunki" są dość względne. Pod względem latania w silniejszym wietrze dużo lepiej od Starlinga elektro (Falcona) sprawdził mi się Swish z Top Modelu - niestety konstrukcja, z jej wszystkimi zaletami i wadami, Caleb, Dion czy Flash-5. Caleb już zmienił właściciela, Dion nie te pieniążki... Starlinga z działu giełda nie polecam (dzięki Raffik), bo elektryfikacja dość kłopotliwa by nie powiedzieć, że problematyczna....Tam wchodzi silnik maks.28mm outrunner a taki silnik może tam służyć za wentylatorek do chłodzenia Lipoli. Inrunner z przekładnią spowoduje, że trzeba wyważać na ogonie! Sprawdzone empirycznie ! Aktualnie czekam na nowy, wąski kadłub, mam do niego Feigao z przekładnią ale serwa chcę włożyć właśnie z tego powodu do stateczników i sprawdzić czy zmieszczę sie z S.C.

Godna polecenia jest też Optima Leosa Svobody. Na Ochodzitej widziałem taki 2,3m modelik firmy Pelikan (nie pamiętam nazwy) - naprawdę świetny. Kadłub przed skrzydłem znacznie brzydszy od Falcona ale zmieści sie tam prawie wszystko i A123. Flashem-5 służę (giełda) ale uprzedzam: to nie ten stopień kompletacji co Falcon i minimalnie mniejszy.

Pozdrawiam - Jurek

Posted

Panowie z tym wiatrem to bez przesady, po prostu denerwuje mnie jak przy naprawdę nie dużym wietrze mój Easy Glider ma kłopoty lotem pod wiatr, łapiąc komin który dryfuje z wiatrem mam później kłopot z powrotem, oczywiście można wracać na silniku ale to przecież nie o to chodzi.

Bardzo chwalicie Falcona zresztą mi tez ten model bardzo się podoba.

Proszę o kilka słów jak chodzi ten model w termice, w jaki sposób ja sygnalizuje oraz jak jest na nią podatny.

 

Ps. czy silniczek AXI 2814/20 nada sie do Falcona (nie proponuje 2820 z racji ograniczania wagi)

Posted

http://83.19.177.98/paradox/falcon/falcon.htm

 

Moja konfiguracja Falcona:

 

AXI 2820/12

3s 2500mAh li-poly i 4s A123. Prąd przy śmigle 11x6 ok. 30A

 

Falcon (2m, 1,4kg) idzie prawie pionowo. Czas pracy silnik 4:30. Ciąg wystarczający.

 

Serwa – używam HS-81 na lotki i prawie identyczne Futaby na usterzenie (włożyłem co miałem).

Guest Jerzy Markiton
Posted

Przejrzyj wątki o Falconie i Starlingu i będziesz co nieco wiedział. Ja mam trochę inne zdanie niż większość ale to może wynikać z tego ze latałem innymi kompozytowymi modelami nim sięgnąłem po Starlinga. I nie, żebym był niezadowolony bo czekam na następnego ale też nie przeżywam aż takiego hurraoptymizmu. Silniczek, który proponujesz do niego będzie w dolnych granicach.

Pozdrawiam -Jurek

Guest Jerzy Markiton
Posted

Jak chcesz nowy, to się nie zastanawiaj tylko dzwoń do Kalisza. Nie będziesz żałował.

-Jurek

Posted
I nie, żebym był niezadowolony bo czekam na następnego ale też nie przeżywam aż takiego hurraoptymizmu.

 

Następnego w sensie egzemplarza, czy szykuje się jakaś nowa konstrukcja?

 

and

Guest Jerzy Markiton
Posted

Nie wiem jak daleko zmiany sięgną w konstrukcję. Być może tylko kosmetyczne. Czekam głownie na skrzydło z innym profilem. Myślę, że nie zdradzę tajemnicy jak powiem, że nowe skrzydło ma być z profilem 7080, aktualne było z 7084. To są bardzo podobne profile i nie oczekuję większych zmian. Bardziej jestem ciekaw jak przejawi się to w wykorzystaniu mechanizacji płata i jakie będą różnice w stosunku do dotychczasowego. I tak chciałem kupić i Falcona (A123), który mi się nie podoba i Starlinga wąskiego, który moim zdaniem jest najładniejszy więc postanowiłem przy okazji sprawdzić i nowy (stary, inny) profil....Więc czekam !

- Jurek

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.