Skocz do zawartości

Jaki samolot?


dawidgdynia

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Silnik niby nie chciał, ale z okazji Walentego odpalił i wypalił 2 zbiorniki.

Czyli już jakiś postęp jest. Ważne że do przodu :D

 

Ale to już rozumiem na wykręconej iglicy na ok 2-3 obr? To jest nowy silnik czy używany?

 

Tutaj masz punkty jak prawidłowo wyregulować silnik:

 

Regulacja wysokich obrotów

 

1. Uruchom silnik. Odłącz zasilanie świecy żarowej. Pozostaw silnik pracujący przez około 1 minutę tak by wystarczająco się nagrzał.

2. Otwórz maksymalnie przepustnicę w gaźniku. Powoli przykręcaj iglicę wysokich obrotów aż do momentu gdy silnik osiągnie maksymalne obroty i dalsze dokręcanie nie daje już wzrostu obrotów.

3. Uchwyć dokładnie ustawienie iglicy w którym silnik osiąga maksymalne obroty i wzbogać minimalnie mieszankę odkręcając iglicę wysokich obrotów o 1/8 obrotu. Powinno być zauważalne minimalne zmniejszenie obrotów, a używając tachometra powinno nastąpić zmniejszenie o 200-300 obr/min względem osiągniętych maksymalnych obrotów.

4. Z tak ustawionym i pracującym silnikiem podnieś o około 45° do góry dziób modelu. Powinno być słyszalne minimalne zwiększenie obrotów. Jeżeli silnik traci obroty lub zaczyna pracować nierówno oznacza to, że mieszanka jest zbyt uboga. Wzbogać mieszankę minimalnie odkręcając iglicę wysokich obrotów o jeden ząbek. Powtarzaj tą czynność aż do momentu gdy silnik będzie pracował zadowalająco w pozycji poziomej jak i z dziobem podniesionym do góry.

 

To na czerwono przed lotem - bardzo ważne, często się o tym zapomina i gotowe problemy podczas startu.

 

Regulacja wolnych obrotów

 

1. Uruchom silnik i wyreguluj w zakresie wysokich obrotów według wskazówek "Regulacja wysokich obrotów". Zamknij przepustnicę w gaźniku do minimalnego poziomu tak by silnik stabilnie pracował. Pozostaw go na niskich obrotach przez 30 sekund.

2. Szybko otwórz przepustnicę do maksimum. Jeżeli silnik zgaśnie w momencie otwierania przepustnicy oznacza to że mieszanka paliwowo-powietrzna w zakresie wolnych obrotów jest zbyt uboga. Na zgaszonym silniku otwórz zawór niskich obrotów o 1/8 obrotu (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara).

3. Powtarzaj czynności z punktów 1 i 2 aż do momentu gdy przejście z niskich do wysokich obrotów będzie płynne. Minimalne nierównomierności są dopuszczalne i normalne.

4. Jeżeli podczas szybkiego otwarcia przepustnicy silnik wykazuje objawy przelania (dużo gęstego dymu a nawet niespalonego oleju z tłumika) mieszanka na wolnych obrotach jest zbyt bogata. Na zgaszonym silniku przymknij zawór niskich obrotów o 1/8 obrotu (zgodnie z ruchem wskazówek zegara).

5. Powtórz czynności 1-4 aż do momentu gdy silnik będzie płynnie reagował na otwarcie przepustnicy. Minimalne nierównomierności są dopuszczalne i normalne.

 

Do regulacji przejścia się przyłóż się dobrze! Zdarzają się użytkownicy takich motorków którzy nie mają pojęcia o istnieniu tej śruby. Za to na lewo i prawo psioczą. Przyłożysz się raz a będziesz zadowolony z pracy silnika.

 

Cytaty są z instrukcji do silników Magnum/ASP 2-takt, typ ABC ze sklepu Nastik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Ile silnik powinien wypalić paliwa podczas docierania?

 

Aby uniknąć kolejnych OT zacytuję instrukcję do Twojego silnika. Możesz posiłkować się przy tłumaczeniu google tłumaczem.

 

Initial Running and Break-In (Ringed Engines)

 

6. The engine should start and keep running, although it may be running

slightly rough at this time. This is normal. Allow the engine to warm up

for 15 to 20 seconds before removing the glow plug clip. Let the engine

run at this throttle setting for 30 seconds and then open the throttle to full.

 

The engine should be running at full throttle, but running somewhat

rough, with a lot of fuel/oil being discharged from the muffler. This is

because the engine is running in a very rich condition–that is, more than

enough fuel is running through the engine than is needed. Run the

engine at this setting for at least five minutes.

7. After five minutes, you can start leaning the engine by turning the

high-speed needle clockwise. Never turn the needle more than 1/8 of a

turn at this point. To determine if the engine will accept having the

needle leaned, give the fuel line a quick pinch and release...just pinch

the fuel line and let go. You should hear the engine increase a bit in

RPM, with the sound going up in pitch. If the engine increases in RPM,

you can lean 1/8 of a turn. Allow the engine to run for one minute at this

setting. Now give the fuel line a quick pinch and release. Wait thirty

seconds and do it again. Do this five times. If the RPM increases all five

times, lean the high-speed needle another 1/8 of a turn.Wait one minute,

and then start the pinch and release series again. If the engine doesn’t

increase in RPM when you pinch and release, wait one minute before you

try the pinch and release series again. Don’t lean the high-speed needle

until you get an increase in RPM every time you pinch and release the

fuel line.

8. Keep repeating the “pinch and release” method until the RPM does not

change when you pinch the fuel line. You’ve leaned the engine as far as

possible. Do not ever lean the engine to the point that the RPM decreases

when you pinch the line or severe damage will result. For flying, you want

to set the high speed needle so that you get an increase in RPM when you

pinch the fuel line or when you pick up the airplane and point the nose of

your model straight up. If you hear the engine’s RPM decrease when you

pinch and release, you must immediately turn the high-speed needle

counter-clockwise at least 1/4 turn. The decrease in RPM tells you that the

engine is too lean, and needs to be run at a richer setting for at least a few

more minutes.

The entire process detailed above can be done by the end of the second

tank of fuel, or part way into the third tank. It should take a little over 1/2

hour to get your engine ready to fly. At this point, you can adjust the idle

mixture setting.

Note: It is always safer to have the engine run a little rich. This will

increase the longevity of the engine and make throttle response more

reliable.

 

Initial Running and Break-In (ABC Engines)

 

 

The ABC engine break-in process is similar to the ringed engine breakin

process with one major difference: ABC engines are not run as rich

as ringed engines in the early process.

Choke and start your SuperTigre ABC engine in the same manner as

detailed above in the Initial Running and Break-in (Ringed Engine).

Let it warm up for 30 seconds, and then advance the throttle to full. Now

slowly lean the high-speed needle while you listen to the engine. As you

lean the needle, you will hear the engine increase in RPM. At some

point, you will hear the engine sound like it’s jumping up and down in

RPM.The exhaust sound will be jumping up and down in pitch.You want

to continue to lean the engine until it’s running mostly at the higher-pitch

sound, with just an occasional break to the lower sound. Let the engine

run at this setting for five minutes.

 

After five minutes of running, lean the engine using the “pinch and

release” method as detailed above in Initial Running and Break-in

(Ringed Engine).

 

-Po dotacriu jakie bedzie najlepsze paliwo dla tego silnika?

 

MT Sport 5, Contest 10 lub odpowiedniki. Olej z domieszką rycyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.