Skocz do zawartości

Łódż do wywozu zanęty wędkarska


specjalford

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich forumowiczów modelarzy myśle że tu uzyskam pomoc w budowie takiej łódki chodzi mi głównie o obudowe czy może być wykonana z blachy ocynk 0,45 grubość całość mam zamiar zbudować coś w stylu amfibia o wymiarach 85x25x40 za podpowiedzi z góry dziękuje niewiem czy wtym temacie to opisuje jak coś nietak to pszepraszam :?:

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
witam wszystkich forumowiczów modelarzy myśle że tu uzyskam pomoc w budowie takiej łódki

 

Witaj, tu raczej Koledzy odpowiedzą Ci jak zbudowac smigłowiec lub samolot do wywozu zanety :lol:

 

 

Pozdraiwam

Opublikowano

nieznam się na tych materjałach dlatego zastanawiam się nad blachą smigłowiec samolot raczej niebardzo tylko tutaj mogę uzyskać jaką kolwiek informacje zamówiłem już aparature 4kanał kompletną hitec laser 4 myślę że taka :oops: wystarczy

Opublikowano

"depron " czyli płyty piankowe 6 mm na których układa sie podłogi z paneli a do klejenia Uhu por ( inne kleje bardzo długo schną) po wykonaniu kadłuba należy go zalaminowac tkanina szklaną i masz lekką i w dodatku mocna konstrukcję. 4 kanały wystarcza

Opublikowano

Witam.

 

Z blachy ocynkowek można zrobić kadłub - lecz będą później problemy z montowaniem pozostałych elementów napędu ( a dokładnie uszczelnieniem ) zwłaszcza dławicy, steru, mechanizmów wyrzutu zanęty, itd.

 

Proponuję w tym przypadku jak koledzy zrobić kadłub z laminatu metodą traconego styropianu.

Jeżeli Kolega nie miał do czynienia z żywicami - polecam w tym przypadku żywicę poliestrową. Wybacza więcej błędów u początkujących, jest zdecydowanie tańsza, dostępna w marketach budowalnych. Niestety jednym z makamentów jest to, że starsznie śmierdzi - więc laminowanie w mieszkaniu odpada. Oczywiście można zdecydować się na droższą żywicę epoksydową.

 

Co będzie potrzebne:

1. żywica poliestrowa z utwardzaczem

2. tkanina szklana ( tez można kupić w markecie ) 150 ( mata się w tym przypadku nie nadaje )

3. malutki wałek malarski ( wałek z gąbki )

4. blok styropianu - może być sklejony z kilku warstwa

 

Na początku należy przygotować kawałki styropianu, które będą odpowiadały wielkości łodzi.

Z bryły styropianiu wycinamy ostrym nożykiem ( całość szlifujemy papierem ściernym ) gotowy kadłub - taki jaki chcemy uzyskać.

Następnie cały kadłub dokładnie oklejamy zwykłą szarą taśmą klejącą do pakowania ( nie pomylić z taśmą malarską :D ).

 

W kolejnym kroku przycinamy tkaninę tak, aby dobrze układała się na dolnej części kadłuba.

Przygotowujemy tak dwa takie kawałki tkaniny.

 

Następnie rozrabiamy żywicę i malujemy spodnią część kadłuba żywicą - nakładamy tkaninę i wałkiem zamoczonym w żywicy przesączamy pierwszą całą tkaninę.

Następnie kładziemy drugi kawałek tkaniny, któy również przesączamy.

 

Gdy to nam się uda - zostawiamy kadłub na 3-4 godziny do utwardzenia żywicy.

 

Gdy żywica stwardnieje - wystające końce tkaniny ucinamy i powtarzamy całą powyższą czynność dla górnej części kadłuba czyli wycinamy dwa pasujące kawałki tkaniny i laminujemy górę.

 

Zostawiamy kadłub przynajmniej na 1-2 dni, aby dobrze wysechł. Ponieważ ta metoda jest prosta, lecz dającą niezbyt równą powierzchnię - bierzemy się za wyszlifowanie kadłuba.

Gdy jesteśmy już zadowoleni z jakości powierzchni kadłuba, musimy pozbyć się styropianu ze środka. Wycinamy więc duzy otwór w górnej części kadłuba. Przez ten otwór również będziemy później mieli dostęp do silnika i elektroniki. Oczywiście otwór trzeba będzie później zakryć zdejmowalną nadbudowką. Następnie rozpuszczamy i wypłukujemy styropian acetonem. Po wyczyszczeniu środka mamy gotowy kadłub do montowania napędu, steru, nadbudówki, mechanizmów wyrzutu zanęty, itd.

 

Życzę powodzenia.

Opublikowano

Jak się dokładnie oklei na dość szeroką zakładkę, to nie zdąży rozpuścić - przynajmniej u mnie to nie nastąpiło :D

Opublikowano

...nie jestem całkiem pewny tego acetonu - dla pewności może lepiej użyć rozpuszczalnika nitro?

Nie robiłem prób z poliestrem, ale epidian aceton żre.

Opublikowano

A widzisz - dobra informacja. Ja testowałem tylko aceton z poliestrem. Utwardzonego nie chciał ruszy ruszyć. Aczkolwiek nie wiem, jakby się zachował, gdyby pływałby w acetonie kilka godzin. Mam kilka odpadów laminatu z poliestru - wrzucę na noc do słoiczka z acetonem.

 

Reasumując - bezpieczniej użyć jest nitro, gdy nie będzemy wiedzieli, jakiej żywicy użyliśmy :D .

Opublikowano
Utwardzonej żywicy aceton a tym bardziej nitro nierusza

 

napewno nie ruszy za naszego żywota bo wpływ ma jednak jak mawiał pewien wielki :

Gdyby każdy dzielił gó#*& na atomy, to smród byłby po Urugwaj.

 

co znaczy że nie trzeba sie tym przejmować .

Jeśli chcesz mieć zewnetrzną warstwę odrazu ładną i piękną to musisz wykonac model , potem zdjać z niego forme negatywową po wysezonowaniu ................

ile chcesz tego zrobic ? jakie fundusze? bo zaraz sie może okaże że taniej będzie Tobie kupic gotowca

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.