Kwasiu Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 specjalford, jakbyś mógł to nie pisz posta pod postem tylko edytuj swojego wcześniejszego, sorry za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 przepraszam zobowiązuje się stosować zasady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 28 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 witam mam pytanko ma ktoś linka do sklepu z silnikami szczotkowymi poszukuje coś klasy 700 lub mocniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 1 - http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4441 2 - http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1982 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 witam wszystkich w nowym roku mam taki problem chciałbym sobie sam wykonać wały napędowe do mojej łodzi oczywiście mam dostęp do maszyn ślusarskich chodzi głównie o łożyska toczne jak to uszczelnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Witam Wał przeważnie jest na panewkach lub panewkach i łożyskiem tocznym . Pierwszy to rurka metalowa zakończona panewkami wał śruby ma minimalny luz na panewkach a uszczelnienie polega na wypełnieniem wału smarem stałym. Zajrzyj naC-4 forum . jeśli nie dalej będziesz miał problem, to napisz jaka ,długość ,silnik ,śruba, a postaram się coś zaradzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 wiem ale ja chciałem zrobić to tak obudowa około 100mmdł w środek z obu stron łożyska o wym. 5x12x5 od strony śruby zakończyć simeringiem oczywiście sprężynką do środka śruby posiadam z brązu 3-łopatki 50mm mam też 4-łopatki 50mm silniki bardzo mocne HITAHI od wkrętarki pobór prądu nominalny 2,5a 96mm całkowita długość śr wału 5mm testowałem ten silnik na sucho pracował 1h na pełnych obrotach w trybie ciągłym temperatura jego niższa od otoczenia praktycznie zimny bardzo dobre ma chłodzenie obroty 12000/minute dosyć drogie były ale efekt zadowalający wymiary mojej łajby to dł.szer.wys.87x36x19 a chciałbym ustawić wały w lini równoległej do dna i chodzi mi o takie konkretne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Witam Z tego co napisałeś planujesz zrobić coś w stylu "kutra rybackiego " :?: Przejrzyj TO Do silnika zastosuj chłodzenie wodne .Ja silnik usmażyłem na śrubie 32mm po niecałym pakiecie 1700 , wystarczy owinąć silnik rurka miedzianą 5/3 ,3-5 zwojów . Wał zrób z nierdzewki fi 5 panewki rurka mosiężna fi 8x1,5 długość 10-15 mm, obudowę wału rurka mosiężna fi 10x1 długość taka jaka ci pasuje ,polutuj to cyną ,wał z jednej strony nagwintuj gwintem takim jak w śrubie ,załóż kontr nakrętkę ( bo przy włączeniu wstecznego płyniesz po model :devil: )z drugiej strony sprzęgło kłowe na wale i na silniku. Na obudowie wału przy panewce od strony silnika przylutuj rurkę do smarowania wału taką aby była możliwość wstrzyknięcia smaru strzykawką co kilka lub naście pływań. U mnie wał wykonany ta metodą wytrzymał 15 lat pływania (ORP GROM 1:50) w tej chwili model jest w remoncie kapitalnym. W budowanym K.T MAS wał wykonany jest z pręta stalowego Fi 8 , panewki 3 szt fi 10x1 plus łożysko toczne od strony silnika obudowa wału fi 12X1 smarowane smarem stałym ,aaa a napęd to benzyna 40cm. wał jest po próbach w zbiorniku wodnym ok 30min pełnych obrotów bez wzrostu temperatury wału Jeśli masz jakieś pytania to pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 jesli chodzi o silnik to ma bardzo duży wentylator wogule sie nie grzeje no ale okej a co sądzisz o moim pomyśle z simeringiem oczywiście moja łajba jest wykonana z blachy ocynk 0,45 cała obudowa waży 3kg myślę że to dobry wynik pozatym całość po zewnętrznej stronie zagwintowana i skęcona śrubą z uszczelkami bo tył łódki jest prostopadły do poziomu wody ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Jeśli chcesz przykręcić przez rufę to musisz dać grubszą rurkę na wale np 12x3 i naciąć gwint M12x1,5i dokręcać z wyczuciem .Jeśli chcesz łożysko to fi 12 +obsada 1,5 mm na stronę +gwint 1,5mm na stronę razem 18mm to minimum. Jeśli śruba ma być za pionową rufą to oddal ją o 50-70mm do tyłu a za nią dopiero zrób ster i chwyt wody ( tak jak w mono ) ,śrubę aj jak najbliżej dna. Ja w spalonym silniku też miałem wentylator który na luza prawie "mroził " silnik a podczas pływania poszedł z dymem (były bardzo fajne efekty jak z pod nadbudówek zaczął wydobywać się dymek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 ztym silnikiem napewno masz racje jeśli chodzi o śruby i ster ja chcę zastosować dwa napędy posiadam śruby prawe i lewe umieścić to chcę po bokach a ster w środku niewiem jak to będzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 nie wiem jak to wrzucić do postu jest w albumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 daj dwa stery za śrubami . Miałem taką łódkę kadłub przed przeróbką na to. dwa silniki od spryskiwaczy plus jeden ster na środku przy czym śruby były pod rufa a oś steru przed śrubami (6-7 mm) pływanie nim to było LOTTO płyną tam gdzie chciał a ja starałem się utrzymać go na kursie, Na wstecznym robił pętle o średnicy niecałego metra mimo skrętu steru na max (w ogóle nie reagował na ster ,miał dwie śruby prawe ) stery w strumieniu za śrubowym zwiększa skuteczność sterów i zwrotność zrób jak w tym mono tylko dwa stery za dwoma śrubami rozwiązanie delikatne w transporcie ale skuteczne na wodzie model na pełnej prędkości przy nagłym wychyleniu steru na max robił kółko mniejsze niż 1m ( cały ma 39 cm silnik 400 i w ślizgu płyną na 1/4 kadłuba) Pozdrawiam Paweł PS nie pisz postu pod postem bo Modelatorzy dadzą ci krawat :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 dajecie rady bez rozeznania tematu ...oj oj wpłynie tym w zielsko i cała robota będzie stała zakotwiczona na akwenie zwykły glon Skrętnica (Spyrogyra sp.)czy Moczarka Kanadyjska(Elodea Canadiensis) nawija się na śrubę napędową i blokuje wał w kilka sekund pomimo że rosliny te same z siebie są stosunkowo kruche Wszystkie łodzie do wywozu zanęt mają pędniki strugowodne ukryte w kadłubie i nigdy nie jest to jeden pędnik . jesli ktoś wyskoczy z tekstem że śruba napędowa potnie zielsko to znaczy że nie pływał na stawach karpiowych tylko opowiada jak ktoś mowił że ktoś słyszał jak ktoś widział......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 otak zielska na akwenie na którym łowie to nie brakuje a zwłaszcza moczarka trzeba będzie jakoś to zabezpieczyć myślałem wstawić w koło śrub rurkę coś w rodzaju dyszy korta.Mam natomiast mały dylemat posiadam już aparature Hitec Laser 4 jako komplet wydaje mi się że te serwa trochę słabe czy można do odbiornika tej aparatury podpiąć jakieś mocniejsze nie spali się coś ? bo jak bym zastosował dwa stery to te z kompletu to trochę za liche :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zielsko zatrzyma nawet spalinówkę z metalową śrubą . Ale druciane ostrogi , 3 drutu osłaniające od dołu śrubę i ster dają radę do przodu ochronić przed zielskiem . Miałem tak w Bałtyku dawno temu j jak pływałem po " zielonym bajorze " dawało radę (ale tylko do przodu ) Napęd strugowodny jest dosyć skomplikowany dla początkującego i kosztowny,więc trzeba kombinować ( albo rybki albo akwarium ) :devil: Na ponad 20lat bawienia się w modelarstwo szkutnicze ani razu nie musiałem płynąć po model( raz pomógł Pan wędkarz i przyholował model do brzegu ale wtedy z dymem poszedł regulator ) Pływając po stawach rybnych u znajomych 100 m płynąłem ponad 1/2h ciągnąc więcej zielska niż model ważył (ORP KORMORAN z tego wątku ) Zielsko wielokrotnie utrudniało życie ale może miałem fart :?: albo wiedziało że nie umiem pływać :rotfl: PS Serwa standard dadzą rade , Twój model będzie wolny i siły na sterach nie są duże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 a jeśli chodzi o regulator zamówiłem Hitec dwukierunkowy o natężeniu 140A i serwo z przełącznikiem biegunów do sterowania przód tył maksymalny prąd ciągły 20A jeśli pobór prądu silnika na sucho 2A to chyba mi wystarczy taki układ ? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 jeśli masz dwukierunkowy regulator to co chcesz jeszcze przełączać? regulator sam na drodze elektronicznej zmienia kierunek pracy silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjalford Opublikowano 5 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 i dlatego tu jestem bo właśnie mnie wprowadzili w błąd nic straconego jeszcze przesyłka nie doszła mogę oddać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.