jacek LP Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Poprawny link do tego wątku: http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=16700&sid=83efc1ce2bd4a41d892e58b310d294a4 Jak widzisz w tym temacie wnioski są takie same - pakiet znajdujacy sie na dziobie kadłuba zamiast 180 g waży 300 g, w związku z tym znacznie zmienia środek ciężkości modelu. Ludzie zmieniają położenie serwa ogonowego i przemieszczają je w pobliże śmgła ogonowego. Kabinki się nie zakłada. Model traci też na właściwościach lotnych. Zwiększenie wagi o 120 g (około 15%) powoduje, że pakiet będzie pracował na większych natężeniach. Łoże pakietu przy twarym lądowaniu nie wytrzymuje. itd... Takie modele są konstruowane do zasilania pakietami jakie wcześniej podałem. Turnigy plush nie ma programu heli - brak soft startu śmigłowcowego. Reglery, które podałem bedą się sprawowały zdecydowanie lepiej. Będziesz też potrzebował większych prądów więc 30A to za mało. Będziesz miał też oczywiście problemy z chłodzeniem tego regulatora w takiej konfiguracji - nie ma on radiatora takiego jakie stosuje się w regulatorach śmigłowcowych. Odcięcie na którym ci tak bardzo zależy nie jest stosowane przez modelarzy smigłowcowych. Model samolotu po odcięciu regulatora (jeśli znajduje się w locie postępowym) może wykonać bezpieczne lądowanie, ew. masz czas na cofniecie drążka gazu i ponowne jego dodanie . W HK nie będziesz miał już takich możliwości, a ponowne dodanie skoku/mocy nie wchodzi w rachubę ze względu na brak czasu na reakcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Regiel Turnigy Plush 30A nadaje sie do heli - można ustawić tryb Soft lub Very Soft. Radiator mogę sobie zamontować. Nie jest mi potrzebny bardziej wydajny regulator do mojego silnika ( Dualsky XM 2830 CH-9 ) Co do LiFe to mógłbym jeszcze eksperymentować z pakietem 3S1P i większej zębatce. Za pakiety LiPo przemawia jednak cena. Za wartość jednego pakietu LiFe można mieć dwa pakiety LiPo 3S1P 2200 - 2650 mAh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Mam takie regulatory i kartę programującą. Można faktycznie ustawić very soft start. Podłączałem już Turnigy Plush do modelu CopteraX 450. Ten very soft start nie jest taki bardzo miękki i o wiele gorszy od regulatorów, które podałem ci wcześniej. Działa nawet nieźle ale to nie jest to co powinno być. Jak bedę miał chwilę czasu to mogę na tubie wstawić film z różnicą w starcie. Upierasz się na konfigurację bo chcesz coś ulepszyć jednak tylko pogarszasz sprawę. W moim modelu klasy 450 mam silnik 350W 3700 kV. Pracuje bardzo dobrze z pakietami 2200 20-25C i ma duży nadmiar mocy. Trochę przekombinowałeś moim zdaniem. Chciałeś koniecznie coś poprawić i stuningować montując pakiety Li-Fe jednak co osiągnąłeś: 1. Dociążony/przeciążony model. 2. Dodatkowe problemy z wyważeniem 3. Osłabienie konstrukcji pod względem zamontowanego wyposażenia (większa waga pakietu i kłopotliwa lokalizacja serwa ogonowego spowodują dodatkowe straty podczas kraks) 4. Gorsze właściwości lotne 5. Oszpecony model (brak mozliwości montażu kabinki) 6. Przegrzewający się regler lub konieczność montażu radiatora 6. Do przeciążonego modelu o wadze 150 g większej od zalecanej montujesz silnik o mocy 250W zamiast odpowiedniego 350W. Podejrzewam że w zawisie pobór prądu będzie wynosił około 22-25A a silnik będzie pracował blisko swojej maksymalnej mocy. Po krótkim czasie pewnie się spali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jet Ranger Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 w lataniu Śmigłowcami nie ma słowa tanie części bo Wylatujesz takim Calibrem 6 i jeden zły ruch i 700 nawet 900 zł idzie w plecy a to trochę ból :? dla kieszeni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.