bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 spotykam to w każdym silniku 3f od CD i HDD i w każdym innym oryginalnym silniku modelarskim a chodzi mianowicie o stalowy pierścień do którego przyklejony jest magnes, magnesy. Nawet jeśli wirnik jest aluminiowy to ma wprasowany ten nieszczęsny stalowy pierścień. Czy jest on niezbędny i czy można wykonać wirnik z samego aluminium?
utopia Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Tak mozesz wykonać wirnik z alu . Ten pierscień dają chyba dla ujednorodnienia pola magnetycznego tych pasków z gumy magnetycznej edit - własnie ogladam moje torque -tez mają stal w alu
Aeron1 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Musi być zamyka pole magnetyczne i poprawia sprawność i lepszy sygnał zwrotny do regulatora
bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2008 czyli że lepiej po prostu wytoczyć wirnik ze stali i nie bawić się w kombinowanie z alu?
kustosz Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Nie jest to zwykła stal, jest to materiał o niskiej "histerezie magnetycznej" (rozbierz sobie jakiś stary transformator i zobacz z czego są blachy) :shock:
Aeron1 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Wejdź na forum http://forumrc.alexba.eu/page2.html tam jest ładnie opisane jak się przerabia silniki.
bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2008 tak, ta strona jest mi znana ale nikt tam nie dorabiał wirnika, tylko wykorzystywał gotowy z silniczka
Aeron1 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Coś źle parzyłeś http://forumrc.alexba.eu/voytek_pl.html
cobra Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Aeron1 ma rację - wirnik musi być stalowy, aby zamykał pole magnetyczbe magesów. Gdyby tego pierścienia nie było, sytuacja odpowiadałaby zastosowaniu o wiele mniejszych magnesów. Z Kustoszem się nie zgodzę - w pierścieniu wirnika nie ma zmiennego pola magnetycznego i nie musi być to materiał o niskiej histerezie. Tam nie ma strat pochodzących od przemagnesowania, ani prądów wirowych. Wystarczy zwykła stal. Z takiego materiału (miękkiego magnetycznie) wykonane są blachy stojana (podobnie jak rdzeń transformatora).
bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2008 rzeczywiście, nie zauważyłem :oops: rozumiem że jak użyję jakiejkolwiek stali to też nie będzie źle czy jest coś z czego można odzyskać stal o niskiej histerezie?
kustosz Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Aeron1 ma rację - wirnik musi być stalowy, aby zamykał pole magnetyczbe magesów. Gdyby tego pierścienia nie było, sytuacja odpowiadałaby zastosowaniu o wiele mniejszych magnesów. Z Kustoszem się nie zgodzę - w pierścieniu wirnika nie ma zmiennego pola magnetycznego i nie musi być to materiał o niskiej histerezie. Tam nie ma strat pochodzących od przemagnesowania, ani prądów wirowych. Wystarczy zwykła stal. Z takiego materiału (miękkiego magnetycznie) wykonane są blachy stojana (podobnie jak rdzeń transformatora). A i owszem masz rację - myślałem o uzwojeniach :oops:
bubu2 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Tak. Pierścień stalowy jest potrzebny, choć niekonieczny. Już napisano dlaczego. Jest łączony z aluminium, by zyskać na mniejszej wadze, choć może być na przykład wytłoczony z jednego kawałka blachy lub wytoczony na tokarni. Nie musi być ze stali o dużej przenikalności magnetycznej. Świetnie nadają się na ten pierścień stalowe rury od odkurzaczy (można je od środka "pocienkowić"), można dopasować wiele średnic. Oczywiście tokarnia raczej potrzebna, by całość zmontować. pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.