Skocz do zawartości

silnik z CD i HDD- stalowy pierścień


bzik4

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

spotykam to w każdym silniku 3f od CD i HDD i w każdym innym oryginalnym silniku modelarskim a chodzi mianowicie o stalowy pierścień do którego przyklejony jest magnes, magnesy. Nawet jeśli wirnik jest aluminiowy to ma wprasowany ten nieszczęsny stalowy pierścień. Czy jest on niezbędny i czy można wykonać wirnik z samego aluminium?

Opublikowano

Tak mozesz wykonać wirnik z alu . Ten pierscień dają chyba dla ujednorodnienia pola magnetycznego tych pasków z gumy magnetycznej

edit - własnie ogladam moje torque -tez mają stal w alu

Opublikowano

Nie jest to zwykła stal, jest to materiał o niskiej "histerezie magnetycznej" (rozbierz sobie jakiś stary transformator i zobacz z czego są blachy) :shock:

Opublikowano

Aeron1 ma rację - wirnik musi być stalowy, aby zamykał pole magnetyczbe magesów. Gdyby tego pierścienia nie było, sytuacja odpowiadałaby zastosowaniu o wiele mniejszych magnesów.

Z Kustoszem się nie zgodzę - w pierścieniu wirnika nie ma zmiennego pola magnetycznego i nie musi być to materiał o niskiej histerezie. Tam nie ma strat pochodzących od przemagnesowania, ani prądów wirowych. Wystarczy zwykła stal. Z takiego materiału (miękkiego magnetycznie) wykonane są blachy stojana (podobnie jak rdzeń transformatora).

Opublikowano

rzeczywiście, nie zauważyłem :oops: rozumiem że jak użyję jakiejkolwiek stali to też nie będzie źle czy jest coś z czego można odzyskać stal o niskiej histerezie?

Opublikowano
Aeron1 ma rację - wirnik musi być stalowy, aby zamykał pole magnetyczbe magesów. Gdyby tego pierścienia nie było, sytuacja odpowiadałaby zastosowaniu o wiele mniejszych magnesów.

Z Kustoszem się nie zgodzę - w pierścieniu wirnika nie ma zmiennego pola magnetycznego i nie musi być to materiał o niskiej histerezie. Tam nie ma strat pochodzących od przemagnesowania, ani prądów wirowych. Wystarczy zwykła stal. Z takiego materiału (miękkiego magnetycznie) wykonane są blachy stojana (podobnie jak rdzeń transformatora).

A i owszem masz rację - myślałem o uzwojeniach :oops:

Opublikowano

Tak. Pierścień stalowy jest potrzebny, choć niekonieczny. Już napisano dlaczego. Jest łączony z aluminium, by zyskać na mniejszej wadze, choć może być na przykład wytłoczony z jednego kawałka blachy lub wytoczony na tokarni. Nie musi być ze stali o dużej przenikalności magnetycznej. Świetnie nadają się na ten pierścień stalowe rury od odkurzaczy (można je od środka "pocienkowić"), można dopasować wiele średnic. Oczywiście tokarnia raczej potrzebna, by całość zmontować. pozdr.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.