bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 spotykam to w każdym silniku 3f od CD i HDD i w każdym innym oryginalnym silniku modelarskim a chodzi mianowicie o stalowy pierścień do którego przyklejony jest magnes, magnesy. Nawet jeśli wirnik jest aluminiowy to ma wprasowany ten nieszczęsny stalowy pierścień. Czy jest on niezbędny i czy można wykonać wirnik z samego aluminium? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Tak mozesz wykonać wirnik z alu . Ten pierscień dają chyba dla ujednorodnienia pola magnetycznego tych pasków z gumy magnetycznej edit - własnie ogladam moje torque -tez mają stal w alu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Musi być zamyka pole magnetyczne i poprawia sprawność i lepszy sygnał zwrotny do regulatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 czyli że lepiej po prostu wytoczyć wirnik ze stali i nie bawić się w kombinowanie z alu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kustosz Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Nie jest to zwykła stal, jest to materiał o niskiej "histerezie magnetycznej" (rozbierz sobie jakiś stary transformator i zobacz z czego są blachy) :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Wejdź na forum http://forumrc.alexba.eu/page2.html tam jest ładnie opisane jak się przerabia silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 tak, ta strona jest mi znana ale nikt tam nie dorabiał wirnika, tylko wykorzystywał gotowy z silniczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Coś źle parzyłeś http://forumrc.alexba.eu/voytek_pl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Aeron1 ma rację - wirnik musi być stalowy, aby zamykał pole magnetyczbe magesów. Gdyby tego pierścienia nie było, sytuacja odpowiadałaby zastosowaniu o wiele mniejszych magnesów. Z Kustoszem się nie zgodzę - w pierścieniu wirnika nie ma zmiennego pola magnetycznego i nie musi być to materiał o niskiej histerezie. Tam nie ma strat pochodzących od przemagnesowania, ani prądów wirowych. Wystarczy zwykła stal. Z takiego materiału (miękkiego magnetycznie) wykonane są blachy stojana (podobnie jak rdzeń transformatora). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 rzeczywiście, nie zauważyłem :oops: rozumiem że jak użyję jakiejkolwiek stali to też nie będzie źle czy jest coś z czego można odzyskać stal o niskiej histerezie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kustosz Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Aeron1 ma rację - wirnik musi być stalowy, aby zamykał pole magnetyczbe magesów. Gdyby tego pierścienia nie było, sytuacja odpowiadałaby zastosowaniu o wiele mniejszych magnesów. Z Kustoszem się nie zgodzę - w pierścieniu wirnika nie ma zmiennego pola magnetycznego i nie musi być to materiał o niskiej histerezie. Tam nie ma strat pochodzących od przemagnesowania, ani prądów wirowych. Wystarczy zwykła stal. Z takiego materiału (miękkiego magnetycznie) wykonane są blachy stojana (podobnie jak rdzeń transformatora). A i owszem masz rację - myślałem o uzwojeniach :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Tak. Pierścień stalowy jest potrzebny, choć niekonieczny. Już napisano dlaczego. Jest łączony z aluminium, by zyskać na mniejszej wadze, choć może być na przykład wytłoczony z jednego kawałka blachy lub wytoczony na tokarni. Nie musi być ze stali o dużej przenikalności magnetycznej. Świetnie nadają się na ten pierścień stalowe rury od odkurzaczy (można je od środka "pocienkowić"), można dopasować wiele średnic. Oczywiście tokarnia raczej potrzebna, by całość zmontować. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.