Maciej1991P Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 witam! Mam pytanie dotyczące silników spalinowych. Jako, że jestem laikiem w tej dziedzinie (silniki modelarskie) chciałbym się zapytać czy taki silnik będzie dobry do ślizgu http://www.model-fan.com.pl/index.php?p3050,g-51-ring . i chciałbym sie dowiedzieć z czystej ciekawości jaka jest różnica między silnikiem żarowym a benzynowym? oraz czemu niektóre silniki są mniejszej pojemności (nawet 5ccm) podobną moc mają a ceny są o parę set droższe od tych o większej pojemności? Pozdrawiam
Kamil6593 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 jaka jest różnica między silnikiem żarowym a benzynowym Silnik żarowy to taki gdzie zapłon następuje poprzez żarzącą się świece i jest on przeważnie na metanol itp. , a Benzynowy to taki gdzie zapłon następuje poprzez wysłanie iskry z megneta.Benzynowy jest na normalną benzynę + olej , jak do piły. oraz czemu niektóre silniki są mniejszej pojemności (nawet 5ccm) podobną moc mają a ceny są o parę set droższe od tych o większej pojemności? Różnie to jest.Zależy od marki od ich zalet takie tam.Pozdrawiam
utopia Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 czemu niektóre silniki są mniejszej pojemności (nawet 5ccm) podobną moc mają a ceny są o parę set droższe od tych o większej pojemności? trwałość to czesto pierwszy wskaźnik ceny . Materiały kosztują swoje choć mi żaden silnik niewytrzymywał 2 sezonów przy intensywnych treningach co roku był nowy pomimo że nie były to chińskie zabawki
Konrad Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Silnik który podałeś w linku można zaadaptować do napędu ślizgu lecz jedynie na wieżyczce ze śmigłem pchającym lub ewentualnie ciągnącym.Jest to silnik typowo lotniczy,do napędu klasowej łódki typu na przykład FSR potrzebujesz silnika 3,5 ; 7,5 ; lub 15cc chłodzonego cieczą(wodą)
utopia Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 faktycznie - niesprawdzałem tamtego linku . silniki chłodzone powietrzem praktycznie niewystępują w sporcie wodnym. podstawowe cechy to chłodzenie wodne - inna konstrukcja głowicy a czesto i bloku silnika orak koło zamachowe które ma za zadanie zachowanie energi potrzebnej do stabilnej pracy silnika - praktycznie silnik kręci się sam z siebie bo śruba napędowa nie odpowiada masą śmigłu w modelach lotniczych .. inna sprawa to większa gestość osrodka w ktorym przemieszcza się napęd -to tez jest powodem stosowania k.z.
madmax Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Zapraszam na forum, gdzie się dowiesz sporo rzeczy na temat ślizgów: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum Pozdrawiam Piotrek
Maciej1991P Opublikowano 1 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2009 dziękuje wszystkim za pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.