Skocz do zawartości

silnik spalinowy do ślizgu


Maciej1991P

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

Mam pytanie dotyczące silników spalinowych. Jako, że jestem laikiem w tej dziedzinie (silniki modelarskie) chciałbym się zapytać czy taki silnik będzie dobry do ślizgu http://www.model-fan.com.pl/index.php?p3050,g-51-ring . i chciałbym sie dowiedzieć z czystej ciekawości jaka jest różnica między silnikiem żarowym a benzynowym? oraz czemu niektóre silniki są mniejszej pojemności (nawet 5ccm) podobną moc mają a ceny są o parę set droższe od tych o większej pojemności?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka jest różnica między silnikiem żarowym a benzynowym

 

Silnik żarowy to taki gdzie zapłon następuje poprzez żarzącą się świece i jest on przeważnie na metanol itp. , a Benzynowy to taki gdzie zapłon następuje poprzez wysłanie iskry z megneta.Benzynowy jest na normalną benzynę + olej , jak do piły.

oraz czemu niektóre silniki są mniejszej pojemności (nawet 5ccm) podobną moc mają a ceny są o parę set droższe od tych o większej pojemności?

Różnie to jest.Zależy od marki od ich zalet takie tam.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu niektóre silniki są mniejszej pojemności (nawet 5ccm) podobną moc mają a ceny są o parę set droższe od tych o większej pojemności?
trwałość to czesto pierwszy wskaźnik ceny . Materiały kosztują swoje choć mi żaden silnik niewytrzymywał 2 sezonów przy intensywnych treningach co roku był nowy pomimo że nie były to chińskie zabawki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik który podałeś w linku można zaadaptować do napędu ślizgu lecz jedynie na wieżyczce ze śmigłem pchającym lub ewentualnie ciągnącym.Jest to silnik typowo lotniczy,do napędu klasowej łódki typu na przykład FSR potrzebujesz silnika 3,5 ; 7,5 ; lub 15cc chłodzonego cieczą(wodą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie - niesprawdzałem tamtego linku .