Sobol Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Nie wiem czy był taki temat ale szukałem i nie znalazłem więc do rzeczy połamały mi się wszystkie śmigła w modelu więc kupiłem w sklepie modelarskim śmigła ale są w nich za duże dziury więc zakleiłem je klejarką i mam teraz problem jak wywiercić dziurkę równo a może są jakieś specjalne przejściówki na mały silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Zwykłą wiertarką(najlepiej na stojaku) . Jeśli to jest mały samolot, możesz kupić prop-savera . Poza tym, co to masz za śmigła i co to jest za silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 ...czarno to widzę Raczej na pewno śmigło będzie biło - trudno centrycznie wywiercić otwór (biją, bo niewyważone, też fabrycznie nowe - zaleca się wyważać WSZYSTKIE śmigła), a to już może się skończyć przykro; nawet utratą oka - oby nie :!: Na przyszłość lepiej na wał silnika nawiń taśmę klejącą, tę beżową, pakową. Jest cienka - można dość dokładnie i równo nawinąć odpowiednią ilość. Nadmiar wystający poza śmigło, (bo nakrętkę trzeba przykręcić :wink: ) na wale obetniesz nożem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Polecam tasme uszczelniajaca do gwintow na rury i inne takie - niejestem pewien nazwy - chyba teflonowa ? w kazdym sklepie z kranami i uszczelkami beda mieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sobol Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 A nie ma jakiś przejściówek a co do silników to takie jak od zabawki siedzą ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Z tego co kojarze, to jak kiedyś mierzyłem siedzi tam ośka 2mm. Kup prop-savera na 2mm i śmigła GWS - zero problemów będziesz mieć PS. Pomagam Ci rozwiazac problem z tym, co masz. Niestety na moje oko ten silnik do niczego sie nie nada, lepiej kupić zwykłego dzwonka TP za 30zł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 A nie ma jakiś przejściówek a co do silników to takie jak od zabawki siedzą ;-) Są chodź ja tylko spotkałem w zestawie razem ze śmigłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Ja używam odcinków różnych rurek, tulejek, a nawet termokurczek (nieraz kilka - jedna na drugą). A'propos: dziura to jest w moście, a tu mamy otwór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 - Taki jest przekrój silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Nie wiem czy był taki temat ale szukałem i nie znalazłem więc do rzeczy połamały mi się wszystkie śmigła w modelu więc kupiłem w sklepie modelarskim śmigła ale są w nich za duże dziury więc zakleiłem je klejarką i mam teraz problem jak wywiercić dziurkę równo a może są jakieś specjalne przejściówki na mały silnik? Trzeba było podejść z drugiej strony - nie zmniejszać dziurki, tylko pogrubić wałek. W warunkach domowych to wychodzi lepiej. Oprócz metod już wymienionych można to zrobić metodą opisaną przez Motylastego http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=82724&sid=728aceb3490e6ca09f32376c2b6293c8#82724 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sobol Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Co do potania Karola93 to jest taki przekrój ale o co chodzi z tym dzwonkiem TP ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Po prostu przypuszczam, że jeśli mialeś zestaw RTF, to mialeś śmigła a'la Gunther, czyli na wcisk(samo mówi przez się, że nie masz gwintu), czyli potrzebujesz prop-savera, czyli nie będziesz musiał nic przerabiac, tylko po prostu zmierzyć średnice wału i kupić odpowiedni propsaver . Taka jest moja teoria, oczywiście bardzo możliwe że błędna . PS. Wydaje mi sie, że taniej i łatwiej kupić prop-savera niż gwintownik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sobol Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 a będą mieli te prop-savera w sklepie modelarskim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Najpierw pytanko: Faktycznie nie masz gwintu, tak ? Jeśli tak, to kupuj prop-savera który powinien byc w każdym modelarskim, ale ręki uciąć sobie nie dam, że będą tam na 100% PS. Pamiętaj ! Najpierw zmierz średnice osi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Jeśli zalałeś otwór klejem termotopliwym z klejarki na goraco to radzę się zastanowić nad tym co robisz . To są kleje montarzowe a nie konstrukcyjne . Bardzo szybko się to wybije i wypracuje śmigło dostanie bicia a wibrująca masa dokona zniszczeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sobol Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Tak nie ma gwintu a juro kupię te prop-saver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sobol Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 ok kupiłem specjalne przejściówki i wszytko jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Prop-saver, czy coś innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Trochę mnie bawi podejście fachowców takie, że z jednej strony na przykład w eXtrimie wycinają w balsie 1,5mm dodatkowy ulgowy otwór średnicy 20mm, a z drugiej redukcję robią z miedzi, obficie nasączonej cyną... :twisted: Zasadniczo, w piastach śmigieł od strony silnika robią centryczne pogłębienie i ono jest bazą dla osiowości. Przeważnie załączają też kompletny zestaw pierścieni redukcyjnych. Problem pojawia się wtedy, gdy zestawu pierścieni nie załączą w ogóle albo załączą, ale niekompletny. Wtedy zgodnie z prawem Murphy'ego nie ma pierścienia akurat takiego, który pasuje nam do piasty silnika. Nojgorzej jest chyba z piastami i pierścieniami na 6mm i 1/4", a Czesi i Amerykanie w robieniu tu bałaganu królują na całym świecie. Ja brakujący pierścień dorabiam ze zwykłej serpentyny, nasączonej na koniec na przykład rzadkim CA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 To ja mam podobny problem tylko, że mi potrzeba rozwiercić otwór w śmigle drewnianym z 5mm na wał 6mm. I z tym wiąże się moje pytanie. W jaki sposób mogę ten otwór powiększyć, tak aby nie było bicia. Co do rozwiercenia nawet na wiertarce stołowej nie mam przekonania, tym bardziej, że będzie wiercone w drzewie. Macie może jakieś sposoby jak się z tym uporać? Był bym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.