Jump to content

Autorotacja


erzetjot

Recommended Posts

Ciekawi mnie jak wykonuje się lądowanie autorotacyjne?

Po prostu puszczam drążki i trzymam poziom, czy może trzeba jakiś kąt utrzymywać?

 

Może wiecie gdzie są informacje na ten temat, ewentualnie jakieś wskazówki, aby się takowego nauczyć?

 

aha i jaka minimalna wysokość jest potrzebna ?

 

Póki co nie latam jeszcze a oczekuje na paczkę t-rex 600 nitro, ale takie informacje mogę już powoi zbierać :P

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Po zgaśnięciu silnika dajesz minimalnie ujemne kąty. Generalnie trzeba na słuch kontrolować czy obroty wirnika się zwiększają czy opadają, i w taki sposób operować drążkiem aby wzrastały lub były na tym samym poziomie. Warto też wiedzieć, że wirnik lepiej wkręca się na obroty podczas lotu postępowego. No i im helik większy i cięższe łopaty tym autorotacja łatwiejsza.

 

Edit:

 

Aha, nie ma tutaj czegoś takiego jak minimalna wysokość, to nie spadochroniarz:) Gdy przestaje pracować silnik wirnik już ma jakieś obroty, które wystarczą na bardzo krótką chwilę utrzymać helika w zawisie. Ale pamiętaj, jak spanikujesz i dasz od razu za duże kąty, łopaty wytracą prędkość, helik przestanie być w ogóle sterowny i siup, jak kamień w wodę :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.