Jump to content

Autorotacja


erzetjot

Recommended Posts

Ciekawi mnie jak wykonuje się lądowanie autorotacyjne?

Po prostu puszczam drążki i trzymam poziom, czy może trzeba jakiś kąt utrzymywać?

 

Może wiecie gdzie są informacje na ten temat, ewentualnie jakieś wskazówki, aby się takowego nauczyć?

 

aha i jaka minimalna wysokość jest potrzebna ?

 

Póki co nie latam jeszcze a oczekuje na paczkę t-rex 600 nitro, ale takie informacje mogę już powoi zbierać :P

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Po zgaśnięciu silnika dajesz minimalnie ujemne kąty. Generalnie trzeba na słuch kontrolować czy obroty wirnika się zwiększają czy opadają, i w taki sposób operować drążkiem aby wzrastały lub były na tym samym poziomie. Warto też wiedzieć, że wirnik lepiej wkręca się na obroty podczas lotu postępowego. No i im helik większy i cięższe łopaty tym autorotacja łatwiejsza.

 

Edit:

 

Aha, nie ma tutaj czegoś takiego jak minimalna wysokość, to nie spadochroniarz:) Gdy przestaje pracować silnik wirnik już ma jakieś obroty, które wystarczą na bardzo krótką chwilę utrzymać helika w zawisie. Ale pamiętaj, jak spanikujesz i dasz od razu za duże kąty, łopaty wytracą prędkość, helik przestanie być w ogóle sterowny i siup, jak kamień w wodę :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.