julek-s Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 jak mocno powinny być dokręcone okucia łopat, pytam ponieważ zauważyłem luz i nie wiem czy powinien być, to raz a daw nie mogę wytorować łopat nie wiem co jest, jat tylko chcę obniżyć łopatę delikatnie skracam popychać, naprawdę delikatnie od razu jak łopata była około 5mm wyżej to znajduje się 5 mm niżej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onemanshipyard Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Nie mam Belta ale jestem prawie pewien, że to nie kwestia torowania tylko luz powoduje, że zwyczajnie Ci wiszą łopaty - jedna mniej, druga bardziej. Okucia musza być równo dokręcone do szpindla - przy czym musza się bez oporów obracać. Luzu nie powinno być - miałes kreta czy tak same z siebie? Rozkręć minimalnie wirnik postaw blisko końców łopaty jakieś pudełko z zaznaczoną kreską i zobacz na minimalnych obrotach czy druga idzie na tej samej wysokości (jakbyś torował tylko bez obrotów wytwarzających jakąkolwiek siłę nośną) - w ten sposób dowiesz się czy luz nie powoduje "zwisana" jednej z nich ale na bank powoduje. Jeszcze inny test - łopaty oznaczone jak do torowania - rozkręcasz minimalnie na ujemnych kątach - patrzysz gdzie jest czerwona, rozkręcasz na dodatnie - czerwona zamieniła się miejscami z niebieską? Dokręcasz okucia do szpindla Link to comment Share on other sites More sharing options...
julek-s Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 był mały krecik, ale nic się nie stało, i po tym zajściu nie mogę wytorować. Sprawdziłem wał, poustawiałem katy, ale łopat nie mogę. posłucham się rady i dam znać co wywalczyłem. :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 był mały krecik, ale nic się nie stało, i po tym zajściu nie mogę wytorować. Sprawdziłem wał, poustawiałem katy, ale łopat nie mogę. posłucham się rady i dam znać co wywalczyłem. :mrgreen: widocznie coś sie stało ze się nie torują , masz alu tuning? ja tak mialem to musialem odkręcic okucie i zrobic tak by bylo symetryczne bo jedna częśc ( zaciskowa ta od lopaty) sie zgięła Link to comment Share on other sites More sharing options...
julek-s Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 robraf masz może opis eksploatacji Belta PS alu jeszcze nie ma dopiero zacząłem przygodę z heli Link to comment Share on other sites More sharing options...
karand Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 był mały krecik, ale nic się nie stało, i po tym zajściu nie mogę wytorować. Sprawdziłem wał... Pozostało Ci jeszcze sprawdzić szpindel (zwany też wałem poprzecznym). Z dużym prawdopodobieństwem obstawiam, że po "małym krecie" jest skrzywiony :wink: i jest przyczyną niemożliwości wytorowania łopat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onemanshipyard Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Zasada jest taka, że po każdym krecie wymieniamy wał (o ile jest skrzywiony - to akurat widać przy rozkręcaniu) a jesli nie wiadomo o co chodzi z wibracjami to koniecznie szpindle, jak pisał karand - wał łączący okucia. Prawie zawsze się krzywi, nawet przy lekkich obtarciach. Wymienia się też pręt flybara - niesymetryczne prowadzenie powierzchni sterujących jest często przyczyną wibracji i niewytorowania łopat. Tak czy inaczej jesli masz luzy na okuciach to pierwsze co zrób to dokręć okucia do szpindla, wyeliminuj je i wtedy sprawdź torowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 instrukcje obsługi gdzies mam w pdf. ale po angielsku albo japonsku poszukam to podrzuce Link to comment Share on other sites More sharing options...
julek-s Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 gdzie można kupić np wał i szpindel, ale wykonane z bardzo twardej stali tak żeby tego nie wymieniać w kółko ? przecież są rożne twardości stali, na pewno ktoś wykonuje takie rzeczy. Te standardowe są nie trwałe, rozumie jeszcze szpindel, ale wał powinien mieć znacznie zwiększoną wytrzymałość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karand Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Lepiej wymieniać wał lub szpindel niż np. okucia łopat, głowicę, tarczę lub kompletną ramę :!: , z której pancerny wał przy silnym krecie mógłby wyrwać kawał materiału wraz z gniazdami łożysk. A swoją drogą, to czy grzebanie w heliku i jego reanimacja po krecie, nie są przyjemne :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Lepiej wymieniać wał lub szpindel niż np. okucia łopat, głowicę, tarczę lub kompletną ramę :!: , z której pancerny wał przy silnym krecie mógłby wyrwać kawał materiału wraz z gniazdami łożysk. A swoją drogą, to czy grzebanie w heliku i jego reanimacja po krecie, nie są przyjemne :?: przyjemnie zobaczyc helika naprawionego i odpicowanego jak nówke po krecie ja czesci kupowalem w www.rc711.com głowice alu tez, w promocji była komplet szpindli (4szt.) z utwardzanej stali i wałki są tez tam wałki z utwardzanewj stali chyba czarne w swoim to tylko ogon mam samoróbke , bo zabrakło kasy na oryginalny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.