krzylas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 W skrócie: Podchodzę do lądowania. Bardzo mocny podmuch wiatru od skrzydła ( wiatr zmienił kierunek ) i model zalicza kreta z 2,5 m. Silnik został przeze mnie na szczęscie zaraz wyłączony i śmigło się nie kręciło w momencie uderzenia. Samolot spadł na podwozie ( które się tylko wygieło ) i ma uszkodzony kawałek statecznika. Bardzo niewielkie straty. Chciałem sprawdzić czy wszystko działa. Wszystko działa, oprócz silnika - prawdopodobnie dostała się do jego środka ziemia i/lub jakaś jego część jest uszkodzona. Silnik działa, ale bardzo "bzyczy" i oczywiście nie będę go włączał , bo mogę uszkodzić sam silnik, jak i regiel. Zrobiłem tylko jedną próbę. Tutaj macie link do filmów i zdjęć ( archiwum .zip ) Jakby jakiś nie działał to następny. ( Każdy można pobrać max. 10 razy i dlatego 3x uploadowałem) Każdy link to to samo. Jako, że liczba pobrań jest ograniczona, prosiłbym o pobieranie filmów przez osoby, które się wypowiedzą. Mam ograniczony net, więc jest problem z wysyłaniem.... http://rapidshare.com/files/189774830/Awaria_Emax_2822.zip.html - najnowszy http://rapidshare.com/files/189711343/Awaria_Emax_2822.zip.html http://rapidshare.com/files/189714437/Awaria_Emax_2822.zip.html http://rapidshare.com/files/189718827/Awaria_Emax_2822.zip.html Klikacie na FREE DOWNLOAD , czekacie 30 sekund , dalej klikacie DOWNLOAD ( niebieskie ) i pobieracie. Potem rozpakowujecie. Jakby film się nie otwarzał to program do filmów: http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=2209&KMPlayer+2.9.3.1430 - na pewno odtworzy prawie wszystkie formaty . Ewentualnie http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=22&id=1361&VLC+media+player+0.9.8a 4 Zdjęcia http://coaxialv4.fotosik.pl/albumy/577748.html Miałem zamiar popsikać silnik WD-40, ale na szczęscie się powstrzymałem. Dmuchanie i oczyszczanie pędzelkiem nic nie daje. Wszystkie luty i kable są dobre. Chyba krzywe są łożyska/ coś się zepsuło... Pomożecie? :arrow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 trochę słychać jakby łożysko ale: 1. czy mozesz reka pokręcić silnikiem (czy czujesz jakieś opory jak kręcisz) 2. sprawdz miernikiem uzwojenie i czy nie masz zwarcia to statora 3. moze pakiet sie uszkodził i brakuje mu mocy 4. wyjmij oske i poturlaj po płaskiej powierzchni 5. sprawdz czy nie ma otarć lakieru na statorze lub na magnesach neodymowych. chyba tyle na poczatek ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Holeczek Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Jakby co to zuploadowałem ten plik na moim koncie Bez limitów ściągania http://rapidshare.com/files/189799210/Awaria_Emax_2822.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Dziękuję za odpowiedzi Panie Marcinie 1/ Myślę że wszystko jest sprawne oprócz silnika. Pakiet też dobry. 2. Silnik kręci się tak samo łatwo przez moją rękę, jak i przed awarią - subiektywnie... 3. Raczej nie ma zwarcia.. 4. Ośki niestety nie mogę/ nie umiem wyjąć. Jest to silnik z wirującą obudową, która jest przyczepiona na stałe do ośki - chyba.. 5. Nie ma we wnętrzu silnika ( jest tylko na mocowaniu trochę lakieru ) Chyba, że ziarenka piasku się dostały do wnętrza- ja nestety żadnego nie widzę i podejrzewam łożyska.... Więcej na nowych zdjęciach: Robercie Nie śmiem prosić, ale zrobiłem dużo więcej nowych zdjęć i 2 filmiki i połączyłem to ze starymi danymi w nowym achiwum .zip. Jego rozmiar zwiększył się do 19 MB. Czy mógłbyś wrzucić to na twoje konto na RapidShare? Byłbym bardzo wdzięczny ( oczywiście Plusik :wink: ) Wysyłam na twoje PW i na PW Pana Marcina link - jak inne osoby z forum pobiorą ponad 10 razy to Robert nie będzie miał co wysłać ( nie będzie tego mógł na swój komputer pobrać ) . Sorry wszystkich za to :oops: , ale wiecie już chyba o co chodzi. :oops: BTW: Oczekiwałem trochę na naprawę aparatury (DX5e+AR500 - dział elektronika) , dzisiaj dostałem naprawioną i odbyłem pierwszy lot na nowej apce... i pada silnik :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Michał nie Panie tylko Marcin lub Meloow OK !? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Dobrze, przepraszam :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 niestety z tych fotek nie wiele widać poza otarciami magnesów ! sprawdz łożysko czy ma luzy, czy pracuje cięzko lub jak nim kręcisz to czy jest takie specyficzne odczucie toczenia sie kulek. Może poszukaj tu na forum ostanio ktoś podał linka do sklepu z łozyskami ! Kup nowe koszt paru złotych i zobaczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Może poszukaj tu na forum ostanio ktoś podał linka do sklepu z łozyskami Tutaj jest tanie źródełko z łożyskami gdybyś potrzebował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Tylne łożysko jest padnięte. Przednie też ma trochę luzów. Pozatym wygięty jest trochę wał - ale tu nie jestem pewny. Silnik zacina się trochę w jednym punkcie - gdy oś jest w pewnym miejscu tylnego łożyska. Pozatym dziura pomiędzy obydwoma łożyskami, tam gdzie jest wał, jest poszarpana i pocharatana. Nie wiem od czego. Jak kupię łożyska to będę musiał czekać na przesyłkę :evil: i nie wiadomo czy to na 100% naprawi silnik. Czy może to być coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Miałem zamiar popsikać silnik WD-40, ale na szczęscie się powstrzymałem. I bardzo dobrze zrobiłeś -gdyby był klawisz "zasłużył " to byś dostał punkta. Moda na stosowanie WD40 to wynik pracy handlowców wciskających ludziom kit. To nie jest środek uniwersalny do wszystkiego , ma służyć do odkręcania zardzewiałych gwintów i luzowania połączeń. Na opakowaniu 20 litrów jest wyraźny opis stosowania z nakazem usunięcia środka po rozłączeniu połączeń za pomocą benzyny ekstrakcyjnej. Środek jest agresywny i niszczy tworzywa sztuczne . Nie rozumiem dlaczego nie ma tych informacji na opakowaniach dla klienta detalicznego Tam gdzie styka się metal , tworzywa sztuczne ,guma unikajcie WD40 bo to nie jest uniwersalny środek do mycia,smarowania i czyszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 http://rapidshare.com/files/189818048/Emax_2822.zip.html Najwyżej drugi upload zrobię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Holeczek Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Wrzucone bez limitów http://rapidshare.com/files/190175277/Emax_2822.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Dziękuję Mój zepsuty Emax jest na wykończeniu , jeśli się tak mogę wyrazić. Przed kraksą bardzo osłabł i nie dawał już takiego ciągu. Silnik dużo już przeszedł i dużo lepszym pomysłem będzie kupno nowego silnika, niż naprawiane tego... ( np. Dualskiego 2830 - CA 10 , do którego można kupić w sklepie nowe osie i łożyska - lecz nie jest to jedyny powód kupna nowego silnika. ) Dlatego chcę "dobić" Emaxa, chyba że da się go domowym sposobem łatwo naprawić Czy mogę wykonać na nim jeszcze kilka lotów? Czy nie spalę regla? ( Regiel się tylko trochę bardziej grzeje niż przed awarią silnika - subiektywnie ) Czy mogę latać z takim silnikiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Czy mogę wykonać na nim jeszcze kilka lotów? Czy nie spalę regla? ( Regiel się tylko trochę bardziej grzeje niż przed awarią silnika - subiektywnie ) Czy mogę latać z takim silnikiem ? Cześć Ja uważam że od silnika zależy wszystko, pomyśl tylko niesprawny silnik to grzanie się regulatora, a co dopiero jak zawiedzie w czasie lotu można stracić model. Nie wiem czemu od razu nie pomyślałeś o wymianie. Wiem ze wiąże się to z wydatkami ale wiesz że wszystko jest w porządku. Czy latać na tym silniku, powiem Ci że nie, szkoda Twojej pracy i Twojego modelu. Pozdrawiam Roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Dobra. Nie będę ryzykował . Ostatnie pytanie: Czy do szybkiego modelu parkjet'a w układzie kaczki ( X-41 Deltastorm ) o masie do 350 - 400 g mam użyć Emaxa 2812 ze śmigłem APC 6x4 lub 7x5 czy Emaxa 2805 ze śmigłem APC 5x5 ( większe do pakietów 2S , 6x4 do 3S za duże ) ? Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Czy do szybkiego modelu parkjet'a w układzie kaczki ( X-41 Deltastorm ) o masie do 350 - 400 g mam użyć Emaxa 2812 ze śmigłem APC 6x4 lub 7x5 Polecam EMAX 2812 z przyciętym śmigłem 7x6. Tu link do podobnego modeliku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10074 Tu filmik http://pl.youtube.com/watch?v=Apelr1Gtzlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 :arrow: Dane według Drive Calculator'a ( teoretyczne ): 1. Emax 2805 , śmigło APC 4,75 x 4,75 - 350 g. ciągu i 120km/h strumienia zaśmigłowego (VOPT). 2. Emax 2812 , śmigło APC 7x5 - 671 g. ciągu i 73 km/h :cry: VOPT. :idea: Czytałem , że do delty ważniejszy jest VOPT ( czyli tu wygrywa nr. 1 - Emax 2805) od uzyskiwanego ciągu, lecz chyba wezmę Emax' a 2812 - czekam niecierpliwie na wasze opinie. :arrow: Możliwy jest wybór tylko pomiędzy tymi dwoma silnikami. Jaki byłby wasz wybór do tego modelu :?: Emax 2805 czy 2812 :?: :idea: Nie piszcie o innych silnikach :!: - nie mam narazie pieniędzy :wall: . ( Później wymienię : regiel na 40A , pakiet na 3S 1500 30C i silnik na jakąś jednostkę z 3700 - 4200 KV - wtedy model będzie szybki :idea: :jupi: ) :arrow: BTW: Trochę danych o śmigłach do Emaxa 2812 i osiągach tego silnika znalazłem na rcgroups: http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?s=eef25f09c6830a43d713cb14ee8a7df7&attachmentid=1686868 http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1686869 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Emax 2805 , śmigło APC 4,75 x 4,75 - 350 g. ciągu i 120km/h strumienia zaśmigłowego (VOPT). 2. Emax 2812 , śmigło APC 7x5 - 671 g. ciągu i 73 km/h VOPT. Jak ci się udało uzyskać takie dane? Przy jakim napięciu zasilania. Bo sprawdzam i ni jak nie wychodzi mi to. Ale mniejsza o to. Po pierwsze musisz wiedzieć jak duża masa modelu oraz jak duże opory czołowe ma mieć model. Bo faktem jest że do szybkich modeli lepszy jest EMAX 2805 (ma większe KV), tylko przy dużej wadzę modelu oraz dużych oporach areodynamicznych to silnik ten nie będzie w stanie nadać większej prędkości modelu niż silnik EMAX 2812. Związane to jest z nieliniowo narastającymi oporami w powietrzu w funkcji prędkości. I po prostu moc silnika może być do tego za mała. Różnie to może wyglądać w zależności od modelu. I może tak być że dla dwóch różnych modeli o takiej samej wadzę ale różnej budowie, dla jednego lepszy będzie 2812 a dla drugiego 2805. Reasumując jeżeli chcesz aby model latał szybko to oprócz prędkości musisz patrzeć również na moc napędu. EDIT Bardzo ładnie to można zobaczyć śledząc bicia rekordów prędkości dla tych samych modeli np Fun Jet z Multiplexa (na Youtube) dla prędkości 120km/h - wystarczy silnik o mocy 250-300W natomiast dla prędkości 240km/h - już musisz dać silnik 1600W http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8130&highlight=funjet http://pl.youtube.com/watch?v=oVorUKUZLGc http://pl.youtube.com/watch?v=eWWellsyjzs&feature=related Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Dziękuję za odpowiedź Wszystkie dane do Emaxa 2805 i pakietu 3S do połowy postu :arrow: Drive Calculator z ostatnim update. Pakiet wybieram Kokam 1500 H5 3S, regiel mój - czyli 22A. Pobór prądu dla Emaxa 2805 i tego APC z pakietem 3S może być o wiele za duży dla silnika, który może się przegrzać np. uszkadzając magnesy. Program ostrzega nas przed możliwością uszkodzena silnika i wyświetla napis Current Too High. Please select Smaller Prop. Ominąłem to zabezpieczenie edytując dane o silniku. Zmieniłem jego Current Max z ok. 14,5A na 30A :wink: . Oczywiście zrobiłem to tylko po to, aby dowiedzieć się, jakie będą dane na 3S. :idea: "Odkryłem" , że śmigło APC E 6x4 ( zalecane w sklepach ) dla pakietu 3S i Emaxa 2805 jest o wiele wiele za duże ( pobór w granicach 22A :!: ). Na APC E 5x5 pobór to 20A :!: -------------------------------------------------------------------------------------------------------- :arrow: Model będzie ważył około 350 G. Skrzydło modelu jest płaskie. Model jest raczej opływowy. :arrow: Wybieram Emaxa 2812 ze śmigłem APC 7x5 - ale jeszcze się zastanowię nad doborem śmigła, bo jak czytam dane z rcgroups ( wątek wyżej ) to coś mi się zdaje że mogę uszkodzić magnesy i silnik przez przegrzanie na tym śmigle, jeśli nie skrócę długości APC'ka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Wybieram Emaxa 2812 ze śmigłem APC 7x5 - ale jeszcze się zastanowię nad doborem śmigła, bo jak czytam dane z rcgroups ( wątek wyżej ) to coś mi się zdaje że mogę uszkodzić magnesy i silnik przez przegrzanie na tym śmigle, jeśli nie skrócę długości APC'ka.. Ja latam na tym silniku w swoim ESA ze śmigłem 7x6 APC E, silnik po locie jest ciepły ale nie parzy (prawie ciągle 100% mocy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.