szlak18 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Aby zakończyć temat wcześniejszego postu chciałem poinformować że w końcu kupiłem Easy Glidera. Jak złoże to dam znać jak poszło latanie. Ale w sklepie wpadł mi głowy pomysł. Czy dałoby się zamiast silnika spalinowego do tej cesny włożyć jakiś silnik elektryczny 3 fazowy? Czy da się obliczyć teoretyczny ciąg tego silnika spalinowego OS Max 46 z konkretnym śmigłem by dobrać jakiś inny napęd elektryczny. Czy ciąg zespołu silnik śmigło się oblicza, czy są tabele czy trzeba to sprawdzać doświadczalnie. Czy taki pomysł zmiany spalinowego silnika na elektryczny da się przełknąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Czy da się obliczyć teoretyczny ciąg tego silnika spalinowego OS Max 46 z konkretnym śmigłem by dobrać jakiś inny napęd elektryczny. Czy ciąg zespołu silnik śmigło się oblicza, czy są tabele czy trzeba to sprawdzać doświadczalnie.Czy taki pomysł zmiany spalinowego silnika na elektryczny da się przełknąć? Tutaj możesz podejrzeć co, z czym, jak i dlaczego (tak drogo) :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szlak18 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 No fakt drogo. I to nawet dość drogo. A oblicza się jakoś ciąg zestawu silnik smigło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Akurat to co podał Rob Mc Fly jest faktycznie drogie za wzegledu na firmę (markowe) Dualsky mozesz poszukac cos z innych firm np. RAY czy cos podobengo ! Ale i tak wyjdzie to drożej nizeli naped spalinowy Co do wyliczen ciagu elektryków to jast taki program - motocalc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szlak18 Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 A spaliny to tylko empirycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 do spalin się przyjmuje, że dla silników wielkości 10cm3 to 1KM daje 3,5 kG ciągu w czasie lotu z maksymalną prędkością, im silnik mniejszy tym sprawność śmigła mniejsza i ciąg też. Ciag statyczny jest zazwyczaj mniejszy niż przy prędkości lotu. Nie wiem dlaczego tak znienawidziłeś napęd spalinowy, akurat OS46 jest bardzo cichy i spokojny, śmiało możesz na nim latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.