Skocz do zawartości

II Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 21-22 V 2022


KML Awiatik Sosno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

II Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer 2022
21-22 maj 2022 Śmiłowo/ Więcbork
Oficjalnie ogłaszamy i informujemy.

Niebawem więcej informacji odnośnie dojazdu, miejsca rozgrywania mistrzostw oraz noclegów.
 

MP 2022 plakat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mała aktualizacja odnośnie II Otwartych mistrzostw Polski.

ZGŁOSZENIA AKTUALIZACJA na  dzień: 7 IV
II Otwarte Mistrzostwa Polski 2022
Już jest zgłoszonych 11 zawodników z 26 modelami.
OTVR 9 modeli
Texaco 3 modele
Elektrorubber 4 modele
Retro-PL 6 modeli
Retro C/L 4 modele
Zapraszamy do przesyłania zgłoszeń na maila: kml.awiatik@wp.pl
lub telefoniczne zgłoszenie 530 033 078
Miło nam zakomunikować że nasze Mistrzostwa wesprze sklep Ol-Pen Model

 

Sponsor OLPEN.jpg

II Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer 2022
Biuletyn #1

Wyciąg z regulaminu poszczególnych klas.
W klasach OTVR szybowce,Texaco i Electrorubber- stosujemy przepisy europejskie, z jedną poprawką: w konkursie można latać naszymi polskimi konstrukcjami zaprojektowanymi przed 31.12.1957.
Do oceny technicznej należy przedstawić plan modelu w formacie nie mniejszym niż A-3, oryginał lub ksero czasopisma z którego został plan zaczerpnięty, wydruk strony internetowej w przypadku modeli do których plany zostały zaczerpnięte z internetu.

Klasa OTVR szybowce
Rozpiętość skrzydeł do 3500 mm, masa maksymalna 5000 gram.
Model może startować z holu ciągnionego o maksymalnej długości: 100 metrów,, lub z holu gumowego: 20 metrów gumy+80 metrów żyłki lub innej linki, taki hol może być naciągany tylko do 170 metrów.
Czas lotu modelu szybowca max. 5 minut.
Nie dopuszczalne jest używanie haków mechanicznych sterowanych serwem czy też innych mechanicznych układów wyczepiających: tylko zwykły hak.
Sterowanie odbywa się za pomocą steru wysokości i kierunku.
Latamy cztery loty konkursowe, do klasyfikacji końcowej brane są trzy najlepsze loty.
W razie kiepskich warunków pogodowych, ilość kolejek może ulec zmianie.

Electrorubber
Modele w tej klasie muszą być wykonane w skali 1;1 w stosunku do oryginału, obciążenie kompletnego modelu do lotu to: 20 gram na 1 dm2 powierzchni skrzydła.
Do napędu można zastosować tylko dwa rodzaje silników:
- AEO C –20 KV 1550 silnik bezszczotkowy , z napędem bezpośrednim- bez przekładni, śmigło, o maksymalnej średnicy 203,2 mm(= 8 cali).
- silnik szczotkowy Graupner Speed 300/6V,z przekładnią 1 : 5 i śmigłem o maksymalnej średnicy: 254 mm(=10 cali)
Śmigła mogą być stałe jak i składane.
Pakiety zasilające: maks. 6 cel NiMh/NiCD lub LiPo 2 cele.
Pojemność pakietów dowolna.
Regulator dowolny.
Model może startować z ręki jak i z ziemi- do wyboru przez zawodnika.
Maksymalny czas pracy silnika: 60 sekund, a maksymalny czas lotu 7 minut.
Silnik można używać tylko przez pierwsze 60 sekund lotu, po tym czasie silnik nie może być uruchomiony. Włączenie silnika po upływie 60 sekund, a przed lądowaniem- skutkuje anulowaniem czasu lotu.
W trakcie Mistrzostw wykonujemy cztery kolejki lotu, do klasyfikacji końcowej liczą się trzy najlepsze loty.

TEXACO
Modele klasy TEXACO dzieli się na podklasy ze względu na zastosowany napęd:
Modele tej klasy nie muszą być zbudowane w skali 1;1 w stosunku do pierwowzoru.
W klasie tej mogą startować wszystkie modele skonstruowane przed końcem 31. 12. 1951/ polskie do 31.12.1957/
Mogą być zbudowane w skali większej jak i mniejszej. Przy budowie modelu tej klasy musi być zachowana wierność odtworzenia kształtów, przekrojów i profili powierzchni nośnych.
Ograniczenia:
- obciążenie powierzchni nośnej nie może być mniejsze niż 30,5 g/dm 2
- masa modelu max. 5000 gram;
- powierzchnia nośna max. 150 dm 2
Do napędu modeli tej klasy można użyć dowolnego silnika spalinowego o pojemności do 10, 647 cm3 (0,65 c u.in .)
W klasie TEXACO czas pracy silnika jest uzależniony od ilości paliwa.
Zbiornik paliwa musi być umieszczony w widocznym miejscu, zbiornik może być większy niż przysługująca do masy modelu ilość paliwa, pojemność wężyka paliwa łączącego zbiornik z gaźnikiem- też się liczy do ogólnej ilości paliwa. Zbiornik musi być kalibrowany zgodnie z ilością przyznanego paliwa wynikającej z masą modelu.
Ważenie modeli i kalibracja zbiorników/instalacji paliwowej, następuje na odprawie technicznej przed rozpoczęciem konkurencji lotów klasy Texaco.
O momencie wypuszczenia modelu- decyduje sędzia startowy.
Start modelu do lotu konkursowego może nastąpić tylko z ziemi.
W przypadku modeli z silnikiem o pojemności do 2,5 cm3 można startować z ręki.
Pomiar lotu modelu rozpoczyna się od momentu wypuszczenia modelu przez pomocnika lub zawodnika.
Niespełnienie wymogów lub ustaleń określonych wyżej wymienionymi przepisami skutkuje dyskwalifikacją startującego zawodnika i wyłączeniem z zawodów.
Maksymalny czas lotu modelu ustala się na 1200 sekund / 20 minut/. Po tym czasie przerywa się pomiar, model musi wylądować w strefie lotniska. Lądowanie poza lotniskiem skutkuje zerowym wynikiem za lot. Nawet jak będzie to maksymalny czas lotu.
Minimalna ilość lotów nie może być mniejsza niż 2.
Na ocenę końcową danego zawodnika składa się suma czasów wszystkich lotów.

Przepisy klasy: Retro-PL
- dopuszcza się konstrukcje zagraniczne które powstały przed:31.12.1955, polskie powstałe przed 31.12.1957.
- czas pracy silnika ogranicza się do 45 sekund,
- dopuszczone są tylko popularne silniki
- NIEDOZWOLONE jest używanie silników WYCZYNOWYCH
- pojemność silników do 2,5 cm3
- start z ręki, lub z kół do wyboru przez zawodnika
- całkowity czas lotu 6 minut
- lądowanie na terenie lotniska w wyznaczonej strefie, lądowanie poza wyznaczoną strefą: 0 pkt.
Sterowanie za pomocą steru kierunku i wysokości. Musi istnieć możliwość wyłączenia silnika po osiągnięciu 45 sekund od momentu startu.

Puchar Wicherka
Klasa która wzbudza najwięcej uwag.
Przepisy klasy w skrócie:
Modele wykonane zgodnie z pierwotnymi planami W10 - widocznym w załączeniu.
Modele można skalować, z zachowaniem proporcji,profili i wszystkich pozostałych cech Wicherka. Sterowanie tylko za pomocą: steru wysokości i kierunku. Można delikatnie zmniejszyć wznios skrzydeł.
Silnik max 2,5ccm, lub dowolny elektryk zasilany pakietem 2S,
czas pracy silnika: 45 sekund,
całkowity czas lotu 6 minut.
W przypadku modelu z napędem spalinowym, takim Wicherkiem można startować w klasie Retro-PL

Krótko o klasie modeli na uwięzi Retro C/L
Tę klasę rozegramy towarzysko, celem jej rozpropagowania.
Poniżej kilka podstawowych danych technicznych klasy RETRO -C/L
- maksymalna pojemność silnika 3,5 cm3
- długość linek w przedziale 11-18 m
- modele zagranicznej konstrukcji do 31.12. 1954
- modele naszej rodzimej konstrukcji do 31.12.1957
- modele nie muszą być w skali 1;1, mogą być skalowane
- program lotów: start, lot stabilny na wysokości 2 m, stożek, przewrót, pętla, lądowanie- figury do dowolnego wyboru.
To tak pokrótce prezentują się przepisy modeli.

273024865_3203367813233626_2093815358700386478_n.jpg

159553738_2959030574334019_8465910125283931384_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Organizacja rozgrywania konkurencji, pola startowego i lotów podczas II Otwartych Mistrzostw, jak i pozostałych zawodów.
OTVR szybowce
strefa startów i lotów zostaje podzielona na dwie części: startów i lądowań.
- hole gumowe naciągane są tylko do 170 metrów i nie wolno przekroczyć linii odgraniczającej strefę startów od strefy lądowań/zawodników,
- po wykonaniu lotu, model musi wylądować na terenie lotniska w wyznaczonej strefie.
-lądowanie poza terenem lotniska, czy też w strefie startów - skutkuje zerowym wynikiem za lot,
TEXACO, Electrorubber, Retro-PL, Wicherki
- zostaje wydzielona strefa dla zawodników o szerokości kilku metrów- i z tej strefy nie wolno startować, ani w niej lądować- skutkować będzie to zerową oceną za lot,
- dla jasności granice tej strefy muszą być czytelnie oznaczone np. poprzez rozciągnięcie na trawie i przymocowanie kolorowej taśmy, czy też taśmy parcianej,
-lądowanie poza obszarem lotniska- ocena ZERO,
Dla modeli na uwięzi zostanie wyznaczona i odgrodzona strefa w trakcie rozgrywania Mistrzostw.
Zostanie to wykonane wspólnie ze wszystkimi startującymi zawodnikami.
--------------------------------------------------------------------------
Na półgodziny przed rozpoczęciem danej konkurencji, musi się odbyć odprawa w celu zaznajomieni z organizacją startów oraz stref lądowania itp.
Polecamy zapoznanie się z poniższymi szkicami.
 

Publikujemy zdjęcia i filmik miejsca rozgrywania Mistrzostw.
Łąka znajduje się ok. 2,5 km od Więcborka, pomiędzy miejscowościami Suchorączek a Śmiłowo.
Dojazd na lotnisko możliwy od tych miejscowości. Będą ustawione stosowne znaki kierujące na lotnisko, wzór opublikujemy później.
Zainteresowanych udziałem zapraszamy do składania zgłoszeń na maila: kml.awiatik@wp.pl

https://youtu.be/gwpWUdLTm68
 
Nocleg.
Były zapytania o cenę i już wszystko wiadomo.
Do dyspozycji są domki 3 osobowe. Cena za domek na dobę: 135 zł, na osobę wychodzi 45 zł.
Szczegóły pod numerem: 669 281 193 Tomasz Birkholz
 

159617539_2959034611000282_4876031041288378109_n.jpg

159514373_2959034584333618_489514781383309783_n.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
WAŻNE!!!!!!
ZMIANA LOKALIZACJI
Niestety nie z winy organizatorów, nastąpiła zmiana lokalizacji Mistrzostw Polski.
Nowa lokalizacja to SOŚNO czyli ok 14 km dalej.
Poniżej mapki z zaznaczonym miejscem rozgrywania MP.
Niebawem fotografie samej łąki.
Plan startów nie ulega zmianom.
Jedynie konkurencje modeli na uwięzi będą rozgrywane na Sosieńskim boisku, co będzie plusem dla samej konkurencji.

PLAKAT MP Sośno.jpg

MP Sośno mapa 2.jpg

Program Mistrzostw POP.jpg

InkedMP sośno PRZY_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II Otwarte Mistrzostwa Polski zbliżają się wielkimi krokami.
Aktualizacja zgłoszeń na 10 maja
Zgłoszonych jest 14 zawodników z 37 modelami w klasach:
OTVR szybowce 11 modeli
Retro-PL 8 modeli
Elektrorubber 6 modeli
Retro C/L 6 modeli
Wicherki 3 modele
Texaco 3 modele
 
Na załączonych grafikach przykłady modeli retro  wykonanych przez Polskich modelarzy. fotki z ME 2018, MP 2021

Elektrorubber2.jpg

Retro PL.jpg

Szybowce2.jpg

Texaco2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
II Otwarte Mistrzostwa Polski Modeli Oldtimer przeszły do historii.
Były to rekordowe Mistrzostwa w porównaniu z ubiegłorocznymi z powodu większej liczby zawodników i niemal dwukrotnie większej liczby zgłoszonych modeli, mimo braku dwóch zawodników/względy zdrowotne i zawodowe/
Nasze mistrzostwa zaszczycili swoją obecnością modelarze z: Bornego Sulinowa,Elbląga, Gdańska, Gdyni, Stargardu, Szczecinka, Pasłęka, Pyrzyc, Bydgoszczy,Więcborka.
Mimo precyzyjnego planu rozegrania mistrzostw, największym rozgrywającym była pogoda, która skutecznie zburzyła nam precyzyjne plany.
Pierwotnie otwarcie Mistrzostw zostało zaplanowane w miejscu rozgrywania zawodów, które przenieśliśmy do sali gimnastycznej SP w Sośnie.
Patronat nad Mistrzostwami objął Wójt Gminy Sośno Leszek Stroiński,który także ufundował Puchar Wójta dla zwycięzcy w klasie Retro-PL, w otwarciu mistrzostw udział wzięli Sekretarz Gminy Sośno Piotr Dobrzański oraz Dyrektor GDK Sośno Przemysław Kowalczyk.
Po krótkiej ceremonii i sesji foto dla mediów, rozpoczęła się część techniczna związana z rejestracją uczestników i modeli, oraz omówieniem spraw organizacyjnych i wyborem nowych władz SAM 18 Polska na kolejną kadencję.
Pierwotnie zaplanowane na sobotę starty w OTVR-szybowce i Elektrorubber trzeba było przenieść na niedzielę. I tym sposobem w niedzielę byliśmy zmuszeni do rozegrania startów we wszystkich klasach modeli. Co przy sprawnej organizacji i poprawie warunków się udało bezproblemowo.
Rywalizację rozpoczęliśmy od szybowców. Zostało zgłoszonych aż 15 modeli w tej klasie, co jest rekordem. Warunki pogodowe dla tej klasy nie były zbyt łaskawe. Najwięcej problemów sprawiał porywisty wiatr i niemal brak termiki. W takich warunkach procentowało doświadczenie i tzw. czucie powietrza.
Rywalizacja w tej klasie przebiegła nadspodziewanie szybko, jak i pogoda powoli się poprawiała, niemrawo zaczęło się pojawiać słońce i robiło się coraz cieplej.
Kolejnymi modelami na starcie były Elektrorubbery, zgłoszono sześć modeli. Rywalizacja tutaj przebiegła sprawnie, momentami w powietrzu były jednocześnie kilka modeli, a warunki się cały czas poprawiały. I jak przyszła kolej na klasy z modelami napędzanymi silnikami spalinowymi: TEXACO, Retro-PL, warunki termiczne były całkiem przyzwoite, co wszyscy wykorzystali, i mimo poszarpanej termiki kilka lotów było niemal maksymalnych.
Ostatecznie miejsca na podium w poszczególnych klasach wyglądały następująco:
OTVR
I Konstanty Polasik Sośno Cicogna
II Mieczysław Żuchowski Elbląg KOS
III Mateusz Tomaszczyk Szczecinek KOS
Elektrorubber
I Jan Zawistowski Pasłęk Sokol
II Konstanty Polasik Sośno Sokol
III Andrzej Rudziński Pasłęk Winner
Texaco
I Leszek Kłos Gdańsk Feaather Merchant
II Mateusz Tomaszczyk Szczecinek Wicherek 25
III Stanisław Gałka Borne Sulinowo Ichabod
Retro-PL
I Jacek Burda Purzyce KB 10
II Stanisław Gałka Borne Sulinowo A-pay 1954
III Konstanty Polasik Sośno Fulmen
Puchar Wicherka zdobył Andrzej Żychliński ze Stargardu.
Puchar Wójta Gminy Sośno powędrował dla zwycięzcy w klasie Retro-PL Jacka Burdy
III Otwarte Mistrzostwa Polski Oldtimer 2023 odbędą się w Elblągu na lotnisku Aeroklubu Elbląskiego.
I na koniec tradycyjne podziękowania dla wszystkich którzy się przyczynili do organizacji i sprawnego przebiegu Mistrzostw Polski: P.W. BEMIX z Więcborka, BARTONTECH z Sośna, Ol-pen model z Odolanowa, ekipie sędziowskiej Wiolecie Pacek,Juli Kaszubie,Monice Balcerskiej i Agacie Adrych, sędziemu głównemu Sylwestrowi Wardynowi, Państwu Gapińskim za udostępnienie łąki,Szkole Podstawowej w Sośnie za udostępnienie sali gimnastycznej, Gminny Dom Kultury Sośno oraz Elżbiecie Ozimek za piękne wypisanie dyplomów.
Jeszcze raz wielkie Podziękowania.
Część pierwsza zdjęć poniżej....
cdn...

1.JPG

2.JPG

20220521_103426.jpg

DSCN7943.JPG

DSCN7947.JPG

DSCN7949.JPG

DSCN7950.JPG

DSCN7953.JPG

DSCN7954.JPG

DSCN7955.JPG

DSCN7956.JPG

DSCN7957.JPG

DSCN7960.JPG

DSCN7961.JPG

DSCN7962.JPG

DSCN7964.JPG

DSCN7965.JPG

DSCN7966.JPG

DSCN7967.JPG

IMG_0076.JPG

IMG_0082.JPG

IMG_0083.JPG

IMG_0084.JPG

IMG_0099.JPG

IMG_0105.JPG

IMG_0116.JPG

IMG_0117.JPG

IMG_0118.JPG

IMG_0120.JPG

IMG_0122.JPG

IMG_0123.JPG

IMG_0124.JPG

IMG_0125.JPG

IMG_0127.JPG

IMG_0131.JPG

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.