mbr Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Czy jest mozliwosc przerobienia jakiegos modelarskiego silnika benzynowego aby dzialal na gaz np wodor :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Nie koniecznie się nie da. Coraz więcej się słyszy o samochodach jeżdżących na wodorze. Nie wystarczy zamiast benzyny do cylindra wstrzykiwac wodor? Mieszanina wodoru i tlenu jest wybuchowa wiec nie powinno byc problemu, jedynie nalezalo by dobrac proporcje. No banalnie proste... Trzeba tak dobrać komponenty tego paliwa, taki rodzaj jego doprowadzenia, taki stopień sprężania aby paliwo spaliło się w kontrolowany sposób a nie wybuchło. Więc ta wybuchowość tlenu i wodoru wcale nie jest taka dobra. No i to jest baaaaaaardzo duże uproszczenie problemu nie odnoszące się zapewne nawet do 1% całego zagadnienia. Tak więc nie jest to tylko wstrzykiwanie wodoru zamiast benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 chyba podstawowy problem jak zapewnić smarowanie bo w modelarstwie nie spotyka się prawdziwych czterosuwów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 pewnie że się da tylko jak jest kilka problemów. 1/ jak zbobyć wodór ? czyżbys maił stacjae do elektrolizy wody 2/ jak zrobić gaznik który będzie mieszał tak substraty aby postała mieszanina wybuchowa - proporcje 1 objętość tlenu, 2 objętości wodoru. aby spalanie było idelanie potrzebne jest czysty tlen a nie powietrze gdzie tel nto tylko 20% zyczę powodzenia :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 jak zapewnić smarowanie Smarowanie to jeszcze nie taki problem.Najważniejszym warunkiem to by to musiało być bardzo szczelne i trzeba by było jakoś ,,wlew,, do tankowania dorobić.A smarowanie to by się chyba jakoś zawsze zrobiło. Przepraszam Marcinie ale nie umiesz robić wodoru domowymi sposobami? No chyba że to ma być specjalny wodór to przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 i co taki wodór w domowych warunkach zrobisz czysty i jeszcze go skroplisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Napisałem właśnie że jeśli chodzi o inny to przepraszam :roll: .Pozdrawiam Kamil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbr Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Mieszanka wodoru i powietrza ktore zawiera okolo 20% tlenu jest wybuchowa (aktywowana iskra), ale slabsza od czystej mieszanki wodoru i tlenu 5-7 razy. Wiec jedynie moc silnika byla by mniejsza. Mnie chodzi o wodor w postaci gazowej nie plynnej wiec jedyny problem w przechowywaniu bylby ze szczelnoscia ukladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Wy tu wszyscy jesteście do tyłu. Chłopak na poważnie się pyta o napęd wodorowy (ogniwa paliwowe) a wy tu takie. :wink: Za dziesięć lat wszyscy będą tylko na takich paliwach latać :crazy: A teraz to nawet Boening takie samoloty robi http://kopalniawiedzy.pl/ogniwo-paliwowe-wodor-samolot-Dimona-Boeing-4613.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbr Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 MareX prosze o wskazanie pkt. regulaminu ktory nakazuje podanie wieku. W czasie rejestracji wypelnilem wszystkie wymagane pola. Poniewaz nie znam sie za bardzo na silnikach modelarskich, czy jest ktos w stanie polecic mi jakis model silnika ktory by mozna teoretycznie latwo modyfikowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 czy jest ktos w stanie polecic mi jakis model silnika Oczywiście Ja polecam silnik z samolotu X-43A (pobił rekord prędkości 11 tys. 200 km/godz) Nie znam dokładnie budowy, ale pewnie jest dobry. http://news.astronet.pl/news.cgi?4037 W uproszczeniu Cytat " Powietrze wlatujące specjalną dyszą pod dziobem jest sprężane wyłącznie dzięki samej ogromnej prędkości oraz geometrii samolotu. Z naddźwiękową prędkością przelatuje przez komorę spalania, gdzie reaguje z paliwem (wodorem)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Wydaje mi się że coś dobrego to by było coś w stylu jakiejś 50-tki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Temat jest co najmniej interesujący, ale ... W ogniwa wodorowe zaczęto inwestować no jakieś 15 lat temu. Do tej pory, w tym roku zaprezentowano dopiero pierwsze jako tako działające pojazdy, myślę tu o motorach i samochodach i jak kolega pokazał samolot. Technologia ta będzie dostępna dla modelarstwa mniej więcej za 15 lat, jeśli wogóle, tak mi sie wydaje. Nie sądzę że nawet najwybitniejszy modelarz jest w stanie wykonać ogniwo wodorowe. Jak jest, no na początek niech wykona tylko LiPola. Wogóle idea jest prosta. Proponuje zacząć na większą skalę odrazu, zamontować sobie do auta na ten przykład. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbr Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Jezeli chodzi o ogniwa wodorowe to sa juz dostepne dla modeli elektrycznych: http://hackedgadgets.com/2007/04/23/hydrogen-fuel-cell-rc-car/ http://www.thehydrogencompany.com/products_54-664.html Mnie chodzi o wykorzystanie wodoru nie jako paliwo dla ogniwa paliwowego (w tym wypadku wodorowego) ale bezposrednio jako paliwo dla zwyklego silnika tlokowego. Ogniwo paliwowe zamienia paliwo na prad elektryczny wiec dziala podobnie jak bateria. Dlatego chcialem kupic jakis niedrogi modelarski silnik spalinowy i zobaczyc czy da sie go w jakis sposob zmodyfikowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 ...trochę późno się włączyłem, ale chciałbym wyprostować: Otóż ten dwupierdzian grochu to nie wodór a metan, panowie chemicy... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Jezeli chodzi o ogniwa wodorowe to sa juz dostepne dla modeli elektrycznych:http://hackedgadgets.com/...el-cell-rc-car/ http://www.thehydrogencom...cts_54-664.html to nie model ale zabaweczka gadżet do celów demonstracyjnych wydajność tych ogniw w stosunku do ich wagi jest co najmniej sporna ile waży i jakie ma wymiary takie ogniwo o wydatku np 300W w porównaniu do lipola? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Nie sądzę że nawet najwybitniejszy modelarz jest w stanie wykonać ogniwo wodorowe. Mylisz się Kolega zrobił sam ogniwo paliwowe (pod okiem chemików z politechniki warszawskiej) i pojazd do tego. Ogniwko wytwarzało ok 1,5V i miało wydajność jak pamiętam coś koło 200mA. To już jakiś krok w przód :wink: to nie model ale zabaweczka gadżet do celów demonstracyjnych To samochód na standardowym podwoziu TT-01 Może wygląda jak zabawka ale jest w skali 1:10 EDIT: trochę wiecej szczegółów na zdjęciu widać elektrody węglowe z naniesionymi warstwami katalitycznymi sprasowane z membraną elektrolityczną i gotowe ogniwko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbr Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Niestety producent nie podaje ile wazy zestaw, jedynie podaje ze po jednorazowym zaladowaniu mozna na nim jezdzic z predkoscia okolo 35km/h przez ponad godzine. Nie wiem jak te dane sie maja do lipola. EDIT: Wazy podobno 235 gramow http://www.alibaba.com/product-free/103251142/RC_Hydrogen_Fuel_Cell_Power_System.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Waga podana ale juz nie podano czy dotyczy samego ogniwa czy kompletu razem ze zbiornikami .Moc 30W jednak nie jest powalająca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 To co prawda są modele, bardziej modele studyjne, testowe, coś w małej skali do testów, ale tu nie można mówić jeszcze o modelarstwie jako takim. Wszystko co jest w dużej skali najpierw jest robione testowo w małej skali, jest nidoskonałe, zbudowane do testów. Tyczy się to wszystkiego, mostów, budynków. Ale widze że prace trwają. Obiecujące dla wszystkich na świecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.