Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

 Potrzebuję porady, pewnego pięknego dnia podczas próby odpalenia modelu usłyszałem jakby cyk(nięcie) i roto start przestał kręcić silnikiem. Odkręciłem roto od silnika, po czym zakręciłem mechanizmem i obraca się, nawet pod obciążeniem/naciskiem. Zastawia mnie czy docisk ( czy jak to nazwać) do tego bolca od silnika jest dobry, bo on jest płaski całkowicie a roto ma jakby żłobienia/rowki. Macie na to pomysł, co mu może dolegać ? Dzięki

IMG_20221226_172818.jpg

IMG_20221226_172833.jpg

Opublikowano

złap palcami za ten pipek co wystaje z silnika i kręć zgodnie ze wskazówkami zegara. Jeśli przekręci się o jakiś kąt, załapie opór i będzie chciał kręcić wałem to masz szczęście i do wymiany jest to łożysko jednokierunkowe w zębatce backplate'a roto. Jeśli tym pipkiem da się kręcić bez oporu w obie strony to masz duży problem. Może być uszkodzony czop korbowodowy na wale. Ale to wyjaśni się po odkręceniu tylnej ściany silnika.

 

Opublikowano

image.png.daf864e43b1c1cc3a6286003d92b373d.png

Prawdziwe sprzęgło rozrusznika, w tym typie silników, to ten pindelek ze sprężynką (1433) który zahacza o skośne podcięcie w tarczce (1432) której oś przechodzi na zewnątrz tylnej ściany (1426). Często przy zalaniu silnika i mocnym rozruszniku dochodzi do rozerwania czopu korbowodu na wale. W zasadzie to można darować sobie tego oneway'a (1430) i zastąpić jakimś wymiarowym hex'em mocowanym na stałe do wałka. Ale to sprzęgiełko niby jest takim bezpiecznikiem żeby właśnie nie rozwalić wału.    

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 27.12.2022 o 20:44, Granacik napisał:

złap palcami za ten pipek co wystaje z silnika i kręć zgodnie ze wskazówkami zegara. Jeśli przekręci się o jakiś kąt, załapie opór i będzie chciał kręcić wałem to masz szczęście i do wymiany jest to łożysko jednokierunkowe w zębatce backplate'a roto. Jeśli tym pipkiem da się kręcić bez oporu w obie strony to masz duży problem. Może być uszkodzony czop korbowodowy na wale. Ale to wyjaśni się po odkręceniu tylnej ściany silnika.

 

Dziękuję Panowie za odpowiedź. Bardzo. Za poradą spróbowałem zakręcić tym pipkiem co wychodzi z silnika i minimalnie się kręci, stawia opór bo chce kręcić wałem :) ufff To jeszcze tylko pytanie, który nr ze schematu ma to łożysko jednokierunkowe? Dziękuję

Opublikowano

1430 wyjmij z obudowy i załóż na wał i sprawdź czy faktycznie przepuszcza w jedna stronę a w drugą kręci silnikiem ew przepłucz jakimś zmywaczem albo wd-40 i sprawdz jeszcze raz chwilowo może pomóc ale przynajmniej będziesz mieć pewność na 100% co wymienić

Opublikowano

Można kupić samo łożysko i wymienić. Wystarczy małe imadło żeby wycisnąć stare z tej sześciokątnej obudowy i wcisnąć nowe. Łożysko ma numer HF0612. 10 sztuk masz za niecałe 5 dych na alledrogo. Takie kompletne z obudową może więcej kosztować.

Opublikowano
4 godziny temu, cyrax_ojz napisał:

1430 wyjmij z obudowy i załóż na wał i sprawdź czy faktycznie przepuszcza w jedna stronę a w drugą kręci silnikiem ew przepłucz jakimś zmywaczem albo wd-40 i sprawdz jeszcze raz chwilowo może pomóc ale przynajmniej będziesz mieć pewność na 100% co wymienić

Pewnie będę miał problem samemu wyjąć z obudowy, wiecie kto/ gdzie można by to wyjąć ? @Granacikmógłbyś wkleić linka do konkretnej aukcji. Dzięki. Obawiam się, że mogę polec, ale będę próbował i pytał :)

Opublikowano

https://poltech24.pl/lozysko-jednokierunkowe-hf0612-6x10x12-revo-trx-25-33-one-way-p-671.html

proszę

a łożysko z obudowy powinno bez problemu "wyleść"

złapać w małe imadełko LEKKO!! i próbować wypchnąć jakimś prętem plastikowym fi 7-8 mm

przy montażu nowego SPRAWDŹ w którą stronę blokuje , abyś nie założył odwrotnie

zobacz z której strony masz oznaczenie i załóż tak samo

Opublikowano

wg moich obliczeń wynika, że potrzebujesz 18 łożysk 8x16x5 kryte gumą (688 2RS) i 2 łożyska 5x10x4 kryte blaszkami (MR105 ZZ). Warto kupić z zapasem, zwłaszcza te małe. 

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Skończyłem skręcać ostatnią śrubkę... nie pomyślałem aby sprawdzić przy zakładaniu czy działa:) i działa, ale jak kręcę w lewo to kręci wałem ?. Teraz już zapamiętam jak działa łożysko jednokierunkowe heh

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc wszystkim

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć, jak już wcześniej pisałem, mam model HPI Lightning stadium 2 pro, spalinówka 1/8. Mechanicznie sprawny, jednak potrzebowałbym pomocy w odpaleniu i regulacji. Samochód trochę stał, bo padło łożysko jednokierunkowe. Wymieniłem, ale nie odpalę. Albo paliwo już lewe, może grzałka słaba. Świeca raczej ok. Kręci ładnie, ale nie zaskoczy. Czy jest ktoś z okolic Katowic, żebym podjechał i mógł odkupić minimalną ilość paliwa, pożyczyć grzałkę na odpalenie? Potem regulację, bo nawet po przywróceniu ustawień fabrycznych, silnik nie pracował tak jakbym chciał. Przy okazji małe szkolenie z regulacji:) Myślę, że max 30 min wystarczy. Mogę zapłacić za poświęcony czas. Dzięki

  • Tytuł został zmieniony na Problem z odpaleniem (wcześniej z roto startem) HPI Lightning stadium 2 pro
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.