Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. adam.trzaskowski Opublikowano 4 Stycznia 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 4 Stycznia 2023 Jakos w maju 2022 kupilem Freewing Gripen 80mm ARF wraz z modulem wektorowania ciagu: https://www.motionrc.eu/products/freewing-jas-39-gripen-80mm-edf-jet-arf-plus Freewing 80mm EDF Gripen Thrust Vector Upgrade Set [FJ21811011] Motion RC Europe Wsadzilem w niego EDF Wemotec: Midi Fan80 evo ducted fan unit / HET 650-68-2250 (6s / 120A / 33,5N),, 219,90 € (wemotec.com) Najpierw na 6S 400mah li-ion, a potem 8S2P li-ion. Mimo tego, ze wyjalem z niego podwozie (-200g wagi) i startowalem z reki, nigdy nie bylem zadowolony z rezultatow - zawsze latal ociezale i wymagal mnostwo gazu, zeby tylko utrzymac sie w powietrzu. Niby robil spoko akrobacje, ale jakos nie dawal radosci z tego. Nie lubilem nim latac i mialem zamiar albo powiesic go na scianie, albo sprzedac. Znalazlem jednak kilka filmikow na youtube gdzie ludzie przerobili swoje Gripeny na 90mm. Stwierdzilem, ze co mi szkodzi sprobowac - tym bardziej ze mialem na zbyciu caly potrzebny sprzet: Ducted Fan EDF Schubeler DS-51-AXI HDS V2015 90mm + HET 700-68-1125 motor - TURBINES RC (turbines-rc.com) FLAME 60A 12S_FLAME Series_ESC_Multirotor_T-MOTOR Store-Official Store for T-motor drone motor,ESC,Propeller (tmotor.com) System 12S1P Li-ion Molicel P45B, maksymalnie ok 53A, wiec ESC na 60A w zupelnosci wystarczy. Moc calkowita ok. 2.2KW. Z silnika zdjalem radiator - przy tej mocy jest zbedny, Wycialem sporo pianki, zeby zmiescic wiekszy EDF, wycialem tez nieco zeby zrobic 'lejek' na poczatku kanalu wylotowego i dodalem dwa "chaeter holes" na gorze, ktore zakrylem pokrywkami od Freewing F-16 90mm. Niestety, ze wzgledu na wektor ciagu nie jest mozliwe powiekszenie calego kanalu wylotowego. Wycialem tez wspornik z rurki weglowej biegnacy w poprzek kanalu wlotowego - skrzydla po prostu przykleilem na stale, by utrzymac dawna sztywnosc. Celem bylo miec jak najbardziej prosty przeplyw powietrza i wiekszy doplyw (celem maksymalizacji ciagu statycznego). Waga calkowita bez baterii: 2150g Masa baterii (w tym 2s 650mah do elektryki): 850g. Poprzednio bylo to 1088g Model jest lzejszy o ~250g wzgledem tego co bylo wczesniej. Jestem tez w stanie przesunac srodek ciezkosci o wiele bardziej w tyl wzgledem rekomendowanej wartosci - nawet o 4cm (tyle rekomendowane jest tu: Fabryczna wartosc jest zdecydowanie zbyt konserwatywna - nadaje sie wtedy tylko do latania prosto. Rezultat: WOW! TO INNY SAMOLOT!!! ISTNE SZALENSTWO! Model lata bardzo dynamicznie juz na 40-50% ciagu - ze wzgledu na to, ze kanal wylotowy jest nadal pod 80mm EDF, predkosc wylotowa musi byc naprawde wysoka, bo rozpedza sie nadspodziewnie dobrze - szybciej naprawde nie musi latac Dzieki redukcji wagi nie zachowuje sie tez juz jak kloc - zaczal ladnie szybowac nawet z wylaczonym silnikiem. Jak dla mnie, srodek ciezkosci 40mm w tyl to za duzo - mimo expo na 80% ledwie bylem w stanie go kontrolowac. Ja ustawiam teraz 30-35mm. Moze dlatego, ze moj model jest sporo lzejszy (3000 vs 3400g). Mimo tego, expo na ster wysokosci mam ustawione na 90% w tym momencie. I teraz najlepsze: nie ma akrobacji jakiej tej model nie jest w stanie zrobic. Podwojny kullbit (dwa 'salta w tyl') z przejsciem w korkociag plaski? Bardzo prosze! A przy pelnym ciagu mocy jest tyle, ze z kazdej sytuacji mozna sie komfortowo wyratowac w ulamku sekundy. No i czas lotu to 6min To w tej chwili moj ulubiony model Wrzuce jakies video niedlugo. 4 1
Rekomendowane odpowiedzi