krzylas Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 :arrow: Tak narodziła się historia mojego F16C. Mój X-41 Deltastorm HTV podczas swojej służby odbył już wiele lotów. Niestety, pewnego razu, przez awarię układu napędowego i niekorzystne warunki pogodowe model zaliczył crash'a. Niedawno wyjechał z hangaru po gruntownym remoncie płatowca. Po naprawie okazało się, że samolot nie jest już zdolny do lotów ... X-41 wypełnił jednak powierzone mu zadanie - nauczył mnie bardzo dobrze latać modelami parkjet'ów. Z modelu wyjąłem wyposażenie, a pojazd poszedł do skupu depronu.... :arrow: Budowa Przeglądając neta znalazłem stronę z planami , a na niej kilka jetów. Stanąłem przed wyborem - co zbudować? Wybrałem F16 - bo składa się tylko z dwóch głownych części ( nie liczę lotek, połówek kadłuba itp. itd. ). Wydrukowałem plany na kartkach A4. Kartki skleiłem i wyciąłem obrysy. Nakleiłem plany kadłuba na depron 5mm. Skalpelem wyciąłem kadłub z depronu. Następnie wycięty kadłub nakleiłem na drugą depronową płytę. Znowu wyciąłem kadłub. Skrzydła wykonane są z jednej warstwy depronu 5mm , z lotkami wzmocnionymi włóknem szklanym. Lotki zamocowane są na wzmacnianą taśmę. Skrzydła i Stateczniki poziome wzmacniane są listewką. Połączyłem skrzydła z kadłubem, wmontowałem silnik i wyposażenie: Regiel Pulso 22A Silnik Dualsky 2830 CH-9 ( Silnik do modeli śmigłowców klasy 400 - 450 . KV wynosi 3600 ) Pakiet 3S 1300 20 C 2x TP SG 90 Aparatura analogowa pracująca w 2,4 GHz - Dx5e Dokupiłem 1 m przewodu modelarskiego o grubości 2,5 mm i przylutowałem do pakietu, bowiem pakiet był w odległości około 90 cm od regulatora ... Do poprawnego wyważenia musiał dodać na dziobie ok. 50g ołowiu ( Pakietu już nie dało rady do przodu przesunąć, bo by wystawał... ) Do sklejenia samolotu posłużyłem się 3 tubkami Uhu Por'u. Modelu nie malowałem. Całkowity czas budowy , od znalezienia planów do gotowego modelu, to ok. 5 godz. Model ma 118 cm długości i 72 cm rozpiętości . Waży około 450 - 550 G. Nie jest to dużo " na papierze " , ale model jest przynajmniej dwukrotnie większy od X-41 ( przy podobnej masie ). Model jest naprawdę duży. Nie rzuca już nim w locie byle pierdnięcie ( w porównaniu do X-41, którego dosyć rzucało, przy takim samym wietrze wg. http://new.meteo.pl/ ). Myślałem, że model wogóle nie poleci - że będzie miał za słaby silnik. Na RCGroups model miały takie masy: Pusty - http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1918587 RTF - http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1918588 Tamte modele miały o wiele "mocniejsze wyposażenie". Ja mam za to lekki, szybki model o bardzo małym obciążeniu powierzchni. :arrow: Loty. Dzisiaj wiatr jest przez cały dzień na poziomie 5 km/h. Świeci słońce. Ciepło. Idealnie Oblot 1. Gaz na 70 % 2. Wyrzut. 3. Lekkie wznoszenie. 4. Zakręt w lewo. 5. Loty. Lata bardzo fajnie - jak po sznurku. Nie przepada. Latałem bardzo spokojnie - nic mnie nie rzucało i model pięknie brał zakręty ( nie tak ja przy oblocie X-41, gdzie ciągle niewiadomo co szarpało ) . Trymowanie i próbuję lecieć bez silnika. Model pięknie szybuje .......... minęło 6 min. ( Stoper ) . :evil: Pora na lądowanie: 6. Nieudane Podejście ( za wysoko ). Włączenie silnika i na drugi krąg. 7. Nieudane Podejście ( za daleko ). Włączenie silnika i na drugi krąg. 8. Nieudane Podejście ( za daleko ). Włączenie silnika i na drugi krąg. 9. Lądowanie DO RĘKI. Pierwszy raz złapałem model do ręki Przy oblocie :!: Po prostu model leciał powoli bez silnika na małej wysokości , a że leciał w moim kierunku to tylko lekko wystawiłem rękę i złapałem model od dołu. Fajne uczucie jak wszystko działa idealnie CUDY : - Lata... - Udany oblot. - Nic nie uszkodzone. - Nic nie trzeba przestawiać. - Lata .. jak ... jak... nie wiem co . Może latać szybko i wolno. No normalnie.... Jak macie wybierać pierwszy model z parkjetów to wybierzcie tego F-16. Bardzo Polecam. Lata się dużo łatwiej niż X-41 :wink: . Zaraz drugi lot - pakiet się ładuje ... Możecie mi nie wierzyć że to tak lata, ale to dotąd najlepszy model jaki miałem ( Jest to mój 3 model samolotu ) Zdjęcia wstawię jak zrobię :wink: Na razie nie mam czasu - idę latać Filmu niestety nie ma z oblotu, bo byłem sam. Ale się postaram i nakręcę. Więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 To czas najwyższy na coś poważniejszego link poprawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Coś link nie działa :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Powiem jednak szczerze, że od myśliwców czy bombowców konwencjonalnych wolę np. B2 Spirit, F117A , XB-70 czy SR71 .... Zabieram się za XB-70 - plany już wydrukowałem.... http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=734442 http://www.parkjets.com/xb-70-2lspj.jpg Link działał, ale już nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.