Skocz do zawartości

BEC z regulatora cała prawda


radek872

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chce sie dowiedzieć czy można zasilic 4 serwa standart około 4kg NP HS 475 422 itp z beca jaki jest w reglu 3A czy trzeba dodatkowo wspierać odbiornik osobnym pakietem.Mam model akrobata 1.5m i problem z tym co pisze wyżej czy ktoś lata na serwach standard 4 sztuki bez wspomagającego pakietu.W instrukcji model składaja z wyposażeniem hacker-a bez dodatkowego beca co mnie zastanawia, bo słyszałem, że te bece sa słabe a w instrukcjach regulatorów podają róznie 3A lub 3A i 5A chwilowo :cry:

Gość pitplane
Opublikowano

Jak sie boisz o pobór prądu swoich serw to go po prostu zmierz.

Uzywam 4x HS125 + 2x dymond (standard :) ) i nie zauwazylem problemow z zasilaniem. Wszystko na BEC z reg Dymonda.

 

Pozdrawiam

Piotr

Gość pitplane
Opublikowano

wszystko się zgadza :)

1h lotu (ostrego latania) to w moim przypadku wydatek ok 300mAh z akumulatora. Średnia sama wyszła, a chwilowych poborów nie znam.

 

P.

Opublikowano

Ja latam na czterech standard i jednym towerpro chyba 6kg czy cos takiego extrą 160cm i nie mam problemu z zasilaniem. Odbiornik Hitec.

Gość slawekmod
Opublikowano

Sprawa wygląda tak że jako BEC pracują w reglach LM2940-5V.To stabilizatory LDO.Czasem jest ich 2 czasem 4.Prąd max dla w/w można znaleźć w kartach katalogowych producenta.Pewnie nie w każdym reglu siedzi akurat LM 29XX ale nie spotkałem innych. Dane http://www.national.com/mpf/LM/LM2940.html

Opublikowano

Ponieważ BEC BECowi może być nierówny, tak samo zresztą jak i serwomechanizmy, podam precyzyjnie, co eksploatuję.

Ten regulator: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3729&Product_Name=TURNIGY_Sentry_40amp_Speed_Controller napędza 6 szt. tych serwomechanizmów: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6608&Product_Name=D-MG16_Metal_Gear_2.9kg/.08sec/18.8g i oczywiście silnik.

To najbardziej skrajna eksploatowana konfiguracja, w przypadku 4 serwomechanizmów bym się nie martwił.

Opublikowano

Andrzej, brakuje bardzo ważnej sprawy: napięcie zasilania, a im wyższe tym gorzej (gdzieś widziałem propozycje, aby powyżej 3S nie używać wbudowanego BECa).

Dla bilansu cieplnego regulatora ważny jest też pobór prądu przez silnik, a i chłodzenie samego regulatora.

Radek, uściślij te dane - napięcie zasilania i prąd pobierany przez silnik - może ktoś lata już czymś takim (że to będzie akrobat, to już wiemy).

Gość slawekmod
Opublikowano

Dokładnie jak pisze Hubert, im większe napięcie zasilania regla z wbudowanym BEC tym mniej serw można podpiąć.Niestety to taki minus BEC-ów liniowych.

Opublikowano

W moim szybowcu (Condor Voodoo) regulator Jeti advanced 40A Plus nie dał rady sześciu sztukom HS81MG, walczyłem długo ale w końcu osobny pakiet zasilania odbiornika rozwiązał problem.

W każdym innym przypadku różne regle zawsze dawały radę z 4 serwami.

Opublikowano
W moim szybowcu (Condor Voodoo) regulator Jeti advanced 40A Plus nie dał rady sześciu sztukom HS81MG, walczyłem długo ale w końcu osobny pakiet zasilania odbiornika rozwiązał problem.

Dlatego właśnie podałem szczegółową konfigurację, ale aby uściślić, jak zauważył Hubert pozostałe dane. Pakiet to jest 4S1P A123, a napędza silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7072&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-42_1250Kv_/_630w ze śmigłem 12x6, oczywiście w szybowcu, więc praca silnika krótka.

Opublikowano
W moim szybowcu (Condor Voodoo) regulator Jeti advanced 40A Plus nie dał rady sześciu sztukom HS81MG, walczyłem długo ale w końcu osobny pakiet zasilania odbiornika rozwiązał problem.

Dlatego właśnie podałem szczegółową konfigurację, ale aby uściślić, jak zauważył Hubert pozostałe dane. Pakiet to jest 4S1P A123, a napędza silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7072&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-42_1250Kv_/_630w ze śmigłem 12x6, oczywiście w szybowcu, więc praca silnika krótka.

 

Posty Huberta i Sławka pojawiły się kiedy ja pisałem, więc uściślając informację ja zawsze i w każdej konfiguracji latałem na pakietach 3S.

Dokładnych danych wyposażenia już nawet nie pamiętam, były to różne wynalazki. To co pamiętam to żaden nigdy nie sprawił problemów pracując z 4 serwami, o co w sumie pyta radek872.

Gość pitplane
Opublikowano

Pierwsze słyszę o problemie posiadania więcej niż 3-4cele i korzystania z BECa.

Mój bardzo dobry znajomy i niezwykle doświadczony modelarz-szybownik-elektroszybownik :)

Używa 6cel A123 i ten że sam regulator 60A co ja Dymonda.

Silnik Mega 600 i śmigło 13x7 . Lata prawie jak spawarka i nigdy nie zauważył jakichkolwiek problemów z serwami i ich zasilaniem.

 

 

NIe mam bladego pojęcia co tam siedzi w srodku, ale doświdczenie "organoleptyczne" mówi że nawet w takim zestawie model z 6 serwami lata jak należy.

 

Ja tam bym nie szukał problemów tam gdzie ich nie powinno być w markowych urządzeniach.

No chyba ze myślimy o oszczędzaniu i kupowaniu taniej chińszczyzny, to ok ;-)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Pierwsze słyszę o problemie posiadania więcej niż 3-4cele i korzystania z BECa.

 

No jak się nie czyta instrukcji to się nie ma o tym pojęcia :wink: - takie są zalecenia producentów a aby nie mieć problemów, należałoby się do niej dostosować.

 

Mój bardzo dobry znajomy i niezwykle doświadczony modelarz-szybownik-elektroszybownik :)

Używa 6cel A123 i ten że sam regulator 60A co ja Dymonda.

Silnik Mega 600 i śmigło 13x7 . Lata prawie jak spawarka i nigdy nie zauważył jakichkolwiek problemów z serwami i ich zasilaniem.

 

W ofercie Dymonda nie ma regulatora 60A, z obsługą 6cel Lixx z BEC - zresztą taki spotkać nie tak łatwo a jeśli jest z BEC (innej marki regulator) to można używać tylko do 3 cell Lixx najczęściej. W takich regulatorach jak już - to jest UBEC a to już przetwornica impulsowa i zasada działania inna - z tego co rozumiem - koledzy może wyjaśnią dokładnie jaka różnica pomiędzy BEC a UBEC a wydaje się być znaczna, choćby biorąc pod uwagę zależność od napięcia zasilania?

 

Oczywiście Dymond posiada w swojej ofercie regulator 60A z UBEC jak i też wersje z regulatora bez UBEC, sam UBEC też osobno można dokupić.

Gość pitplane
Opublikowano

:) no tak, w kwestii ilosci cel, chyba się nie zrozumielismy, odebrałem to jako OGÓLNY problem posiadania większej ilości cel niz 3-4. Oczywiscie problem istnieje ale nie w każdym regulatorze.

 

BEC, UBEC , u siebie na regulatorze mam wyraźnie BEC. Nie wiem czy to tylko pewne producenckie uproszczenie, ale nie wnikam. Działa z 5 celami regulator 60A (PLUS) i to mi wystarczy. A w praktyce równiez z 6 celami LIFE. Oczywiscie producent nie wspomina nic o LIFE, ale nie ma z tym wiekszych problemow

 

poddaję link do regulatorów Dymonda i tabeli w dole strony.

http://www.modellhobby-shop.de/Electronic/Electronic-Speedcontrollers/ESC-for-planes/Dymond-brushless/Dymond-smart-60.htm?shop=k_staufenb_e&SessionId=&a=article&ProdNr=03121586&t=130&c=525&p=525

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jest też kwestia nazewnictwa, którą możemy spróbować wyjaśnić.

 

BEC - regulator napięcia - jako element regulatora

UBEC - regulator napięcia - jako zewnętrzne urządzenie

 

Tak najczęściej pewnie się to kojarzy i może i słusznie. Ale aby zamglić całą sprawę marki takie jak Turnigy, Dualsky (BEC - Linear, UBEC-Switching), też Dymond opisują swoje regulatory jako z BEC i UBEC? Dlaczego? UBEC tylko jeśli chodzi o regulatory mocniejsze i do pracy z większym napięciem.

 

Jeti używa określenia tylko BEC lecz zaznacza w instrukcji iż we wszystkich regulatorach użyte zostały regulatory napięcia nowego typu tzw "Switched BEC" i jako zaletę podkreśla:

"niezależność liczby serwomechanizmów od napięcia wejściowego"

 

Także forma nazewnictwa różna, pewne to że słabsze regulatory (dotychczas) wyposażane są w BEC liniowy a te mocniejsze już w impulsowy. Wiemy też że liniowy to zasilanie max 2-3lxx i im wyższe napięcie tym mniej Amper na wyjściu a w impulsowym zasilanie i do 10lixx i przeważnie większe moce.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.