radek872 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam chce sie dowiedzieć czy można zasilic 4 serwa standart około 4kg NP HS 475 422 itp z beca jaki jest w reglu 3A czy trzeba dodatkowo wspierać odbiornik osobnym pakietem.Mam model akrobata 1.5m i problem z tym co pisze wyżej czy ktoś lata na serwach standard 4 sztuki bez wspomagającego pakietu.W instrukcji model składaja z wyposażeniem hacker-a bez dodatkowego beca co mnie zastanawia, bo słyszałem, że te bece sa słabe a w instrukcjach regulatorów podają róznie 3A lub 3A i 5A chwilowo :cry:
Gość pitplane Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Jak sie boisz o pobór prądu swoich serw to go po prostu zmierz. Uzywam 4x HS125 + 2x dymond (standard ) i nie zauwazylem problemow z zasilaniem. Wszystko na BEC z reg Dymonda. Pozdrawiam Piotr
radek872 Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 To ładnie 6 serw bez problemu pracuje czyli ok pewnie i pobór nie jest mały po uzywasz klap wnioskuje po serwach ze to szybowiec F3J
Gość pitplane Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 wszystko się zgadza 1h lotu (ostrego latania) to w moim przypadku wydatek ok 300mAh z akumulatora. Średnia sama wyszła, a chwilowych poborów nie znam. P.
KRUUP Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Ja latam na czterech standard i jednym towerpro chyba 6kg czy cos takiego extrą 160cm i nie mam problemu z zasilaniem. Odbiornik Hitec.
motyl Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 KRUUP, tylko ty się nie zasilasz z BECa
radek872 Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Może ktos jeszcze chce sie podzielic dowsiawdczeniami ?? albo wszyscy latają z osobnymi becami
Gość slawekmod Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Sprawa wygląda tak że jako BEC pracują w reglach LM2940-5V.To stabilizatory LDO.Czasem jest ich 2 czasem 4.Prąd max dla w/w można znaleźć w kartach katalogowych producenta.Pewnie nie w każdym reglu siedzi akurat LM 29XX ale nie spotkałem innych. Dane http://www.national.com/mpf/LM/LM2940.html
Andych Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Ponieważ BEC BECowi może być nierówny, tak samo zresztą jak i serwomechanizmy, podam precyzyjnie, co eksploatuję. Ten regulator: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3729&Product_Name=TURNIGY_Sentry_40amp_Speed_Controller napędza 6 szt. tych serwomechanizmów: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6608&Product_Name=D-MG16_Metal_Gear_2.9kg/.08sec/18.8g i oczywiście silnik. To najbardziej skrajna eksploatowana konfiguracja, w przypadku 4 serwomechanizmów bym się nie martwił.
hubert_tata Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Andrzej, brakuje bardzo ważnej sprawy: napięcie zasilania, a im wyższe tym gorzej (gdzieś widziałem propozycje, aby powyżej 3S nie używać wbudowanego BECa). Dla bilansu cieplnego regulatora ważny jest też pobór prądu przez silnik, a i chłodzenie samego regulatora. Radek, uściślij te dane - napięcie zasilania i prąd pobierany przez silnik - może ktoś lata już czymś takim (że to będzie akrobat, to już wiemy).
Gość slawekmod Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Dokładnie jak pisze Hubert, im większe napięcie zasilania regla z wbudowanym BEC tym mniej serw można podpiąć.Niestety to taki minus BEC-ów liniowych.
grzegorzp Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 W moim szybowcu (Condor Voodoo) regulator Jeti advanced 40A Plus nie dał rady sześciu sztukom HS81MG, walczyłem długo ale w końcu osobny pakiet zasilania odbiornika rozwiązał problem. W każdym innym przypadku różne regle zawsze dawały radę z 4 serwami.
Andych Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 W moim szybowcu (Condor Voodoo) regulator Jeti advanced 40A Plus nie dał rady sześciu sztukom HS81MG, walczyłem długo ale w końcu osobny pakiet zasilania odbiornika rozwiązał problem. Dlatego właśnie podałem szczegółową konfigurację, ale aby uściślić, jak zauważył Hubert pozostałe dane. Pakiet to jest 4S1P A123, a napędza silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7072&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-42_1250Kv_/_630w ze śmigłem 12x6, oczywiście w szybowcu, więc praca silnika krótka.
grzegorzp Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 W moim szybowcu (Condor Voodoo) regulator Jeti advanced 40A Plus nie dał rady sześciu sztukom HS81MG, walczyłem długo ale w końcu osobny pakiet zasilania odbiornika rozwiązał problem. Dlatego właśnie podałem szczegółową konfigurację, ale aby uściślić, jak zauważył Hubert pozostałe dane. Pakiet to jest 4S1P A123, a napędza silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7072&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-42_1250Kv_/_630w ze śmigłem 12x6, oczywiście w szybowcu, więc praca silnika krótka. Posty Huberta i Sławka pojawiły się kiedy ja pisałem, więc uściślając informację ja zawsze i w każdej konfiguracji latałem na pakietach 3S. Dokładnych danych wyposażenia już nawet nie pamiętam, były to różne wynalazki. To co pamiętam to żaden nigdy nie sprawił problemów pracując z 4 serwami, o co w sumie pyta radek872.
Gość pitplane Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Pierwsze słyszę o problemie posiadania więcej niż 3-4cele i korzystania z BECa. Mój bardzo dobry znajomy i niezwykle doświadczony modelarz-szybownik-elektroszybownik Używa 6cel A123 i ten że sam regulator 60A co ja Dymonda. Silnik Mega 600 i śmigło 13x7 . Lata prawie jak spawarka i nigdy nie zauważył jakichkolwiek problemów z serwami i ich zasilaniem. NIe mam bladego pojęcia co tam siedzi w srodku, ale doświdczenie "organoleptyczne" mówi że nawet w takim zestawie model z 6 serwami lata jak należy. Ja tam bym nie szukał problemów tam gdzie ich nie powinno być w markowych urządzeniach. No chyba ze myślimy o oszczędzaniu i kupowaniu taniej chińszczyzny, to ok ;-) Pozdrawiam
marcin133 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Pierwsze słyszę o problemie posiadania więcej niż 3-4cele i korzystania z BECa. No jak się nie czyta instrukcji to się nie ma o tym pojęcia :wink: - takie są zalecenia producentów a aby nie mieć problemów, należałoby się do niej dostosować. Mój bardzo dobry znajomy i niezwykle doświadczony modelarz-szybownik-elektroszybownik Używa 6cel A123 i ten że sam regulator 60A co ja Dymonda. Silnik Mega 600 i śmigło 13x7 . Lata prawie jak spawarka i nigdy nie zauważył jakichkolwiek problemów z serwami i ich zasilaniem. W ofercie Dymonda nie ma regulatora 60A, z obsługą 6cel Lixx z BEC - zresztą taki spotkać nie tak łatwo a jeśli jest z BEC (innej marki regulator) to można używać tylko do 3 cell Lixx najczęściej. W takich regulatorach jak już - to jest UBEC a to już przetwornica impulsowa i zasada działania inna - z tego co rozumiem - koledzy może wyjaśnią dokładnie jaka różnica pomiędzy BEC a UBEC a wydaje się być znaczna, choćby biorąc pod uwagę zależność od napięcia zasilania? Oczywiście Dymond posiada w swojej ofercie regulator 60A z UBEC jak i też wersje z regulatora bez UBEC, sam UBEC też osobno można dokupić.
Gość pitplane Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 no tak, w kwestii ilosci cel, chyba się nie zrozumielismy, odebrałem to jako OGÓLNY problem posiadania większej ilości cel niz 3-4. Oczywiscie problem istnieje ale nie w każdym regulatorze. BEC, UBEC , u siebie na regulatorze mam wyraźnie BEC. Nie wiem czy to tylko pewne producenckie uproszczenie, ale nie wnikam. Działa z 5 celami regulator 60A (PLUS) i to mi wystarczy. A w praktyce równiez z 6 celami LIFE. Oczywiscie producent nie wspomina nic o LIFE, ale nie ma z tym wiekszych problemow poddaję link do regulatorów Dymonda i tabeli w dole strony. http://www.modellhobby-shop.de/Electronic/Electronic-Speedcontrollers/ESC-for-planes/Dymond-brushless/Dymond-smart-60.htm?shop=k_staufenb_e&SessionId=&a=article&ProdNr=03121586&t=130&c=525&p=525 Pozdrawiam
marcin133 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Jest też kwestia nazewnictwa, którą możemy spróbować wyjaśnić. BEC - regulator napięcia - jako element regulatora UBEC - regulator napięcia - jako zewnętrzne urządzenie Tak najczęściej pewnie się to kojarzy i może i słusznie. Ale aby zamglić całą sprawę marki takie jak Turnigy, Dualsky (BEC - Linear, UBEC-Switching), też Dymond opisują swoje regulatory jako z BEC i UBEC? Dlaczego? UBEC tylko jeśli chodzi o regulatory mocniejsze i do pracy z większym napięciem. Jeti używa określenia tylko BEC lecz zaznacza w instrukcji iż we wszystkich regulatorach użyte zostały regulatory napięcia nowego typu tzw "Switched BEC" i jako zaletę podkreśla: "niezależność liczby serwomechanizmów od napięcia wejściowego" Także forma nazewnictwa różna, pewne to że słabsze regulatory (dotychczas) wyposażane są w BEC liniowy a te mocniejsze już w impulsowy. Wiemy też że liniowy to zasilanie max 2-3lxx i im wyższe napięcie tym mniej Amper na wyjściu a w impulsowym zasilanie i do 10lixx i przeważnie większe moce.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.