ZIP_PL Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Buduję poduszkowiec Griffon 2000TD z planów, które chyba wszyscy zainteresowani znają. Mam problem z doborem śmigieł: Do unoszenia zastosuję Graupnera SPEED 400 zasilanego z 7,2V - Jakie śmigło? Z tego co wyczytałem na forum powinno być 6x3, ale ja nie chcę tych tandetnie wyglądających GWS. Do napędu poziomego jest silnik Castle Creations Mamba Max 5700kV zasilany z wydajnego pakietu 8,4V NiMH - Intellect 4600 - jakie śmigło do tego? Będzie otunelowane więc nie może mieć więcej niż 8" średnicy. Tylko jaki skok? Silniczek ma na prawdę gigantyczny moment obrotowy. Rozpędza modele terenowych samochodów do 70km/h. Może śmigło 3-łopatowe albo 2 śmigła pod kątem prostym?
marcin133 Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Nie będzie to takie proste. Chcesz użyć stosunkowo słabego napędu do podnoszenia poduszkowca a przecież główny silnik napędowy w raz z pakietem do najlżejszych nie należy. Druga sprawa to taka że napęd główny to silnik samochodowy. Różnica taka że ten silnik posiada strasznie wysokie kv w stosunku do silników używanych w lotnictwie. W rezultacie sensowne śmigło dobrać do tego silnika nie będzie łatwo. O 8" zapomnij chyba że użyjesz przekładni redukującej obroty. Bez przekładni taki napęd będzie wysoce nieefektywnie wykorzystany.
meloow Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 może użyć jakiś EDF KV2500 http://www.4hobby.pl/product_info.php?info=p5294_FAN-2409-7.html lub ten KV5300 http://www.4hobby.pl/product_info.php?info=p8292_Nap-d-tunelowy-2409-7H.html
ZIP_PL Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Opublikowano 24 Lutego 2009 Napędy tunelowe są o wiele za małe. Ja mam już wszystko wyskalowane w modelu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ba5b4667f780f90b.html W takim razie podajcie jeszcze jakiś silnik i śmigło do unoszenia(nie większe niż 6" (silnik może być BL, pod warunkiem że dość tani)). Ale czytałem, że silniczki klasy 400 bez problemu unosiły poduszkowce z obciążeniem 9kg. I co będzie jak dam do ten Mamby śmigło lub 2 skrzyżowane o ogromnym skoku?
meloow Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 z tego co się domyślam to do nadmuchania będzie Ci potrzebny napęd o jak największym strumieniu zaśmigłowym. Myśle że i tu można by zastosować jakiś tunel. Przynajmniej efekt dzwiękowy będzie OK.
ZIP_PL Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Opublikowano 24 Lutego 2009 Tunele też już mam Ale skupmy się na napędzie poziomym, bo to teraz dla mnie najważniejsze.
meloow Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 poduszkowiec nie wytważa jakiegoś dużego tarcia wiec moze zastosuj 6x4 i przetestuj tylko pamietaj śmigło do spalinek bo do elektryków może się rozlecieć. skorzystaj z tego http://modelhobby.republika.pl/kalkulator/calc.htm moze pomoże
ZIP_PL Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Opublikowano 24 Lutego 2009 Dlaczego koniecznie śmigło spalinowe do małego silniczka? To przez ten tunel? Wyszło mi z kalkulatora, że najlepiej by użyć przekładni 2.5:1 i śmigła 2-łopatowego od 8x4 do 8x6. Czy tak? EDIT: Tylko, że nie wiem skąd wziąć taką przekładnię. Znalazłem wytrzymałe, ale do silników MEGA z wałem 5mm, a ja potrzebuję na wał 3,17mm. Jest przekładnia MicroGear, ale jej maksymalna moc jaką może przenieść to 120W - nie za mało? No i wał na śmigło ma jakiś dziwnie gruby - aż 7,5mm.
cobra Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Poduszkowiec nie porusza sie z dużą prędkością poziomą. Wydaje mi się, że taki dobór napędu pchającego jest co najmniej niefortunny. Tu priorytetem powinien być ciąg, a nie prędkośc strumienia. Widziałbym tu outrunner ze stosunkowo dużym śmigłem. Szybki inrunner z przekładnią to niepotrzebna masa i mniejsza sprawność napędu.
meloow Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Tu priorytetem powinien być ciąg, a nie prędkośc strumienia. z tym strumieniem to mnie chodziło tylko o napęd na nadmuchania poduszki !!!! cobra ale jak widzisz kolega jest ograniczny wielkością śmigła ze zględu na balsiany tunel okalający śmigło pchające model.
cobra Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Meloow, cała dyskusja dotyczy napędu poziomego, a Kolega ZIP_PL pisze, że ma właśnie miejsce pod śmigło 8". Jeśli zasilanie ma być w okolicach 8,4V, powinien być zastosowany outrunner o kv≈1700 i śmigło 8x3,8 lub 8x4. Na przykład taki lub taki.
ZIP_PL Opublikowano 25 Lutego 2009 Autor Opublikowano 25 Lutego 2009 Jeśli już mam pod ręką potężną bezszczotę to nie chcę z niej rezygnować na rzecz jakiegoś mini silniczka jak od CD-ROMu. To tak jakby ten model wykastrować. Znalazłem taką przekładnię: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2874 Wytrzyma mój silnik?
hubert_tata Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Jeśli już mam pod ręką potężną bezszczotę To trzeba ją jakoś wykorzystać Ten silnik jest dobry do samochodów. Mam wrażenie, że podobny do niego "lotniczy" silnik to Kontronik KIRA 500-58 (kv5800). Przy zasilaniu 7cel SR5000MAX i przekładni 1:3,33 dla śmigiełka 8x4 da 850g ciągu, prędkość strumienia to 22m/s, prąd 29A, moc włożona 220W. Tylko, że silnik waży 200g, pakiet (ten co podałem jest "podobny" do Twojego) waży 1kg, a efekty śmieszne - ani ciąg, ani prędkość strumienia nie są dużo lepsze od trochę większego silniczka z CD (moc włożona 220W to dobre dla silniczków o wadze 50g). Taka Mamba (notabene sprzęt bardzo tajemniczy) powinien obsługiwać moce do 1kW, a prądy pewnie do 100A (a może i 200A). Napisz coś bliżej o tym silniczku (dane).
ZIP_PL Opublikowano 25 Lutego 2009 Autor Opublikowano 25 Lutego 2009 Silnik to dokładnie CMS-5700: http://www.castlecreations.com/products/cms36-5700.html A jego regulator to Castle Sidewinder: http://www.castlecreations.com/products/sidewinder.html Mój pakiet waży ok. 500g EDIT: Co sądzicie o tym? http://rcsklep.pl/product_info.php?products_id=929 A śmigło w końcu "elektryczne" czy "spalinowe"?
Drag-On Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Ja akurat też buduje griffona tylko lekko zmodyfikowanego (jest krótszy o 6 cm od tego z planów, ciut wyższy itd). Model spokojnie podnosi się na silniku Graupnera 400 7,2 i śmigle 7035 GWS, a wcale nie jest lekki (dwa pakiety 7,2 V 3700 mAh VIPOW silnik do napędu speed 600 eco i ogólnie budowany dość wytrzymale - dla dzieciaka). Wyglądem śmigieł się nie przejmuj, i tak ich nie będzie widać. Musze tylko jeszcze przetestować lepiej śmigło napędowe - aktualnie jest również GWS 9070x3 i daje rade.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.