Skocz do zawartości

SU-XR 90mm - trzy razy wiekszy ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno oblatalem SU-XR majacego dwa silniki 80mm.

Odbylem nim kilka lotow, choc nadal zadnych akrobacji - wektora ciagu jeszcze nie uzylem ;)

Ale troche z nudow, troche z checi zrobienia czegos naprawde DUZEGO postanowilem zbudowac SU-XR o wielkosci kompozytowego pierwowzoru, SU-X: SU-X RC VTOL Jet - Composite Vision: Composite Repair & Composite Training (composite-visions.de)
 

Wezme oryginalne pliki i przeskaluje je razy 1.41 w kazdej osi (64mm ->90mm). 

O ile elementy do modelu 2x80mm mogby byc jeszcze wydukowane przez moja drukarke Bambu P1P, to ten duzy bedzie juz wymagal sporo dzielenia na mniejsze kawalki.

Dodatkowym duzym wyzwaniem jakiego sie spodziewalem, bylo przerobienie otworow na rurki karbonowe - bo z rurki 8mm robi sie rurka 11.2mm, a z 4mm -> 5.64mm. Duzo roboty. Ale ku mojemu zdziwieniu okazalo sie ze mozna kupic na rynku rurki o srednicy 11mm i 5.5 mm. Tak wiec ta czesc roboty odpadla.

 

W moim 80mm modelu zrobilem recznie sporo modyfikacji, by z zamknietych kanalow dolotowych:
22400444_image(1).png.4bd80decea8cda060354df9163484a5b.png

przejsc na otwarte:

1025814324_image(2).png.6f4646f806c420e797d37399892e9ecd.png

W tej chwili wyglada to tak z zewnatrz:
image.thumb.jpeg.ae707d9c05d21e7f0834fb5b75ba7e5e.jpeg

 

W nowym modelu chce miec wszystko tip-top i oszczedzic sobie dlubania. Dlatego zakontraktowalem kolege architekta, zeby mi przerobil w jakims CADzie element sekcji silnikow/dolotowej wg moich wskazowek, oraz dodal kratownice do klapek:
image.thumb.png.05a5fff574e8fce51472e705638ed7e7.png

Podwozie:

W tym modelu planuje zamontowac podwozie. Mysle, ze takie od Freewing Mig-29 bedzie OK: Freewing 80mm EDF MiG-29 Main Landing Strut and Wheel - Left [FJ31611085] Motion RC Europe
Waga modeli prawie identyczna. Mam Freewing Tigercat ktory ma takie same opony i daje rade na dolach na moim lotnisku ;) 
Retractow mam cale mnostwo na stanie, wezme te od Freewing F-22 90mm - najsolidniejsze jakie mam.

 

 

Naped:
Jak maja byc top osiagi, to musi byc Schubeler ;) Zadne inne EDFy nawet nie zblizaja sie do 70% efektywnosci.
Planuje dwie sztuki: Ducted Fan EDF Schubeler DS-51-AXI HDS V2015 90mm + HET 700-68-1125 motor - TURBINES RC (turbines-rc.com)
DS-51-AXI HDS_HET 700-68-1125kV (schuebeler-tech.com)
Mam na stanie dwa wolne ESC Hobbywing Flyfun 14S: HOBBYWING Flyfun 110A HV SBEC V5 - Nastik
Jako zasilanie bedzie 2x 14S1P Molicel P45B

Pytanie - oba te ESC maja wbudowany SBEC. Jak je polaczyc, zeby miec redundancje? Jak czytalem na ten temat to przewinela sie "Schottky diode", ale to poza moimi kompetencjami w tej chwili. Nie chce dokladac trzeciego BECa.

Wydrukowalem na razie 3 elementy, karton mleka dla skali:
image.thumb.jpeg.fc3e5a046d25313ecaa900bb97b21b57.jpeg

 

Uwaga jeszcze na temat drukarek 3D - mysle, ze tak wielkie elementy dadza sie wydrukowac z LW-PLA-HT (ktore ma strasznie slaba przyczepnosc, zawsze trzeba dawac promotor adhezji) tylko na drukarce CoreXY (bez ruchomego podloza). Ruch podloza spowodowalby zapewne odklejenie sie elementu pod koniec drukowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelu 80mm zrobilem sporo zmian recznie - do modelu 90mm chcialem sobie oszczedzic roboty, plus czesc z  moich pomyslow jest tez nie do zrobienia manualnie. 
Tak wyglada oryginalny projekt:
image.png.c7cc71cc67f0ee4a2918eb356d110d5c.png

 

Znacznie uposledza on ciag statyczny. Oryginalny model z uzyciem 6S Li-po i 130A wyciaga tylko 2600g ciagu w trakcie testu.

 

W 80mm wycialem fragment kanalu dolotowego, plus zrobilem dodatkowe otwory wlotowe manualnie.Zatrudnilem kolege, zeby mi ten design przerobil wg moich wskazowek. Teraz wyglada to tak:
image.png.e6d3b87bcb03f3f877b1d287cc493480.png

image.png.d95051fc4eff3051558dce03e503efec.png

 

W stosunku do reczynych modyfikacji dodalem jeszcze "inlet lip" przy wlocie powietrza do silnika, mocowanie silnika przesunalem tez do przodu. W tej chwili mam juz perfekcyjny "open duct" - i bez dodatkowej dlubaniny po wydruku :)

Napisalem do Rene (tworcy modelu), ze chetnie mu to udostepnie - mamy umowionego calla w najblizszych dniach.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, pawel66 said:

Mimo wszystko dałbym zewnętrzny bec. Z doświadczenia wynika ze warto mieć pewne zasilanie w razie gdyby regulator postanowił się spalić. 

Jeden tak, ale tu bede mial dwa ESC z BEC wbudowanym. Chce uniknac dokladania trzeciego ;)

Ja kupilem na nkon.nl - od pol roku sa dostepne w kratke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.