Jump to content

Mój RWD - odbudowany.


Ghandi

Recommended Posts

Po krecie jakiego chwycilem niedawno postanowilem odbudowac to co sie zepsulo...

 

oto relacja z operacji ;)

 

Na pierwszy front poszło ocena obrażeń, otwarte złamanie z automatyczną amputacją dzioba.......

 

rwd_r1.jpg

 

rwd_r2.jpg

 

 

Siostro! SKALPEL! ;)

 

rwd_r3.jpg

 

 

Tutaj kleimy nowe sklejeczki podwoziowe jednoczesnie pełniące role łącznika częsci depronowych... klejone na zywice 5 min.

Te magnesy neodymowe pochodzą z rozbiórki twardych dysków, służą mi często kiedy trzeba coś scisnąć do klejenia a nie bardzo można w tym miejscu scisnąć czymś innym. Wtedy dwa magnesiki KLAP! i trzymają jak scisk stolarski ;)

 

rwd_r4.jpg

 

 

To będzie część wzmacniająca doklejony dziób, przy okazji cos mi sie przypomnialo ze podobnie bylo malowanie RWD'ki, celowo jednak nie patrzylem na foty z netu - chcialem sie oprzec jedynie na wspomnieniach.

rwd_r5.jpg

 

 

A tu pierwsza część wzmacniająca dziób - sklejka lipowa chyba 3-4 mm profilująca dziób, do niej od góry będzie przylegała klapka z pokrywą górną części dziobowej.

rwd_r6.jpg

 

 

A tak to wygląda wklejone na zywice 5min. To wzmocnienie ma przenosic sile uderzenia na mocniejsze niz depron elementy, o czym za chwile...

rwd_r7.jpg

 

Z tylu pokrywy dziobowej jest poprostu dluzsza sklejka (2mm sosna) z przopdu - neodymki ;)

rwd_r8.jpg

 

Tu mamy juz foty finalne po oklejeniu. Dziobek na czerwono, ogon zostaje na czarno - dla lepszej orietacji w przestworzach.

rwd_r9.jpg

 

 

rwd_r10.jpg

 

 

Tak czesc dziobowa wyglada finalnie.

rwd_r11.jpg

 

A tak pokrywa dziobowa górna.

rwd_r12.jpg

 

 

Jak słusznie widzicie - smiglo jest złamane, zaś kołpak ufajtany w ziemi. dzisiaj zrobilem craschtest - z wysokosci ok 5 metrow RWD zaryl pionowo w ziemie. Efekt - wbity w ziemie, smiglo pekniete, model - caly :) Skrzydla latnie sie wypiely, silnik nieuszkodzony :) miodzio :)

 

Tę modyfikację polecam gorąco, zdecydowanie wzmacnia konstrukcję samolotu.

Link to comment
Share on other sites

Na jakim śmigle latasz i jaka Ci wyszła waga modelu po naprawie. Pytam z ciekawości, jako że ten sam co Ty silnik mam zamiar wsadzić do ToTa-2

 

niestety smiglo wcielo mi w ziemi, nie zabralem go ze sobą, ale jest to cos kolo 10-11 x ..... :oops: nie wiem kupowalem na oko. Kiedys kupilem ze 10 rownych smigiel i testowalem na jakim ma najwiekszy ciag, wybralem jedno i kiedy sie ulamalo polecialem do sklepu z ulamanym kawalkiem i dobralem nastepne. potem kupilem jakies takie.... inne ale GWS. te do elektrykow są takie obłe i jakby lekko skręcone, ja kupilem takie proste, gdzies jedno jeszcze mam - poszukam i dam znac jakie do dokladnie smiglo.

Link to comment
Share on other sites

A waga modelu ?

 

przed sekundą wykonałem pomiar - 660 gram gotowy do lotu:

- 2 serwa mini

- regiel towerpro 30A

- odbiornik rex5

- zasilanie - 3sp1 li-ion (ogniwa z laptopa)

- kolka piankowe

- silnik TP 2408-21

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz, a powiedz mi jeszcze jak on na tym napedzie chodzi. Chetny do latania, czy raczej zavhowuje sie jak emeryt. Jak wyglada same wznoszenie.

 

na tym napedzie przy bezwietrznej pogodzie to skrzydła chce wyrwać :) na pelnym gazie idzie niemal pionowo do gory, jutro zrobie test zawisu jesli tylko znajde smiglo...

Link to comment
Share on other sites

do tego silniczka śmigło GWS 8x4 HD jest najlepsze. ciąg ze 600g mój speed 400 zawis robił na 3/4 drąga przy wadze 444g :D

 

hej! a moze zamiast kupować dulskiego do mojego extrima wsadze tam ten moj dzwonek rowerowy?

 

Ciekawym jest jedno - porównując silnik PJS 3d 550e i TowerPro2408-21 zaobserwowalem rzecz następującą (zasilane z 3sp1 li-ion laptopowe, regiel TP 30a):

1. Na pelnym gazie na smigle 10x niepamietam ile, silnik tp na w pełni naładowanym aku zaczyna sie dławic wystepuje zachowanie jak przy odcieciu zasilania przy słabnącym napieciu.

2. Na pełnym gazie na podobnym smigle PJS .... idzie pelnym gazem! zero dlawienia sie.

 

Wnioski - TP ciągnie zdecydowanie więcej prądu co oznacza ze powinien pracowac na mniejszym smigle (gdzie kupujesz te gws 8x4hd?) poniewaz na 10xcostam ... ogniwo sie nie wyrabia. PJS natomiast na podobnym smigle jest mniej prądożerny.

 

Poniewaz jakos nie mam ochoty wydawac ~200pln na kolejny silnik zastanawiam sie czy nie dac pejsowi wiekszego smigla o wiekszym skoku?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.