Skocz do zawartości

Ciąg napędu EDF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ciąg dalszy pytań?. Jako że wcześniej nie miałem z tym doczynienia, to nie bardzo wiem, czy np. z turbiny EDF 3500KV (4s) o ciągu ok. 1800g ale o średnicy 64mm uzyskam ten sam skutek co z turbiny EDF 1800KV (4s) lub 1900g przy (6s)o ciągu również ok. 1800-1900g ale o średnicy 70mm? Obie turbinki mają 12 łopatek i są z QX-motor. Wiem że na logikę z parametrów powinno być tak samo, ale czy tak jest? Ta o średnicy 64mm jest trochę lżejsza. Która z nich może być lepsza? Na forum jest sporo doświadczonych w tym temacie osób - może się ktoś wypowie?

Pozdrawiam

  • Lubię to 2
Opublikowano

Chodzi o to, czy montując je w modelu o masie np. 1,5kg zapewnią mu te same właściwości w locie. Jedna ma 64mm, druga 70mm ale mają podobny ciąg. Czy różne KV też ma na to wpływ pomimo podobnego ciągu. Czy mogą być stosowane zamiennie, lub czy któraś z nich będzie po prostu sprawniejsza?

Opublikowano

Proponuje 70mm. Wszystko zależy do jakiego modelu jaka wielkość opory itd. Dla przykładu w Iskrze mam 70mm 3600Kv na 4s  ciągu jest około 1300g na świeżym aku. Akumulator 3000 wystarcza na 6 min lotu przy masie modelu 1600g. Dla porównania w F16 mam 64mm kv4200 na 3s  ciag 1200g na świeżo i aku  3300 wystarcza na 5min przy wadze modelu 1400g.  Generalnie  większa średnica będzie sprawniejsza a przy mniejszym KV prądy tez mniejsze i dłużej wytrzyma aku. Im  wyższe KV bardzo narasta prąd i układ wymaga bardziej wydajnego akumulatora i o większej pojemności i zarazem skraca się jego żywotność.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.