Jump to content

ASP 0,06A


laminat

Recommended Posts

czy ktos posiada ten silnik i jakie macie opinie o tej firmie/modelu.

a posredne pytania to takie czy swiece tutaj sie zarzy zwykłym klipsem czy jakims specjalnym? a czy paliwo 80/metanol20/rycyna bedzie dobre i czym ładowac akumulator zelowy 2v

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny: Norvel, jestem z niego zadowolony.

Świeca jest razem z głowicą, ale żarzenie normalne.

Pali całkiem łatwo w zimie i w lecie :)

Te silniczki kochają wysokie obroty i dużo nitro, po dotarciu dawałem chyba do 30-40%

Tu masz dokładną instrukcję ze zdjęciami i rozbiciem na części, bo oryginalnie jest tylko chińska (przynajmniej taka była w kupionym przeze mnie AP Wasp dla Qpy): http://media.hobbypeople.net/manual/211280.pdf

 

PS Qpa chyba go sprzedał nawet nie odpalając :cry:

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio czytałem dużo na temat silników ASP ponieważ nosz się z zamiarem kupna napędu tej firmy tle że o pojemności nie co większej tzn. 1,5 lub 2ccm.

 

Czytałem wiele opinii na ich temat i musze szczerze powiedzieć że tak naprawde nikt nie odradza kupna silnika tej firmy. Większość ich użytkowników odnosiło się jakością do ceny.

I rzeczywiście silniki są w atrakcyjnych cenach jak na ich wykonanie i prace.

 

Co do modelu o którym mówi laminat to osobiscie nie mam żadnego uprzedzenia oprócz tej świecy zintegrowanej... :/ Nie daj boże spali Ci się i będziesz miał problem. Chociaż w sumie są części zapasowe do nich ale nie orientowałem się w świecach zintegrowanych.

Ja sam dwie świece A3 spaliłem na dzień dobry podczas kombinowania z żarzeniem. Pozostałem przy akku AA :)

Link to comment
Share on other sites

Tylko nie wiem jak jest z dostępem do części do tego silnika bo tu niema świecy więc jak sie spali głowiczka to może być problem z kupnem nowej.

Świeca jest do kupienia tutaj: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTZ21&P=

Wszystkie części spisane są tutaj: http://www.globalhobby.com/public/parts/21128001.asp

W najgorszym przypadku można kupić w USA (niekoniecznie samemu :D)

Ale na dobry początek warto zadzwonić do polskich sklepów, które sprzedają te silniki i po prostu zapytać.

 

Tyle na szybko wyszperałem w Google, a to dużo więcej niż wiem o swoim Norvelu :lol:

 

 

EDIT

Minuta w polskim Google i sporo wiadomości o zalecanym paliwie, smigłach i troszkę danych technicznych: http://www.modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=24_124&products_id=1568

Zwłaszcza zdanko nad zdjęciem "Na życzenie sprowadzamy również części zapasowe dla prezentowanego silnika" powinno rozwiać pewne wątpliwości.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Post stary, ale się dopiszę.

Używałem tego silniczka (ASP 0.06) w kilku modelach. Do sprawnej pracy wystarczy mu już 5% nitro - ja latałem na 10-15%. Wcale nie potrzebuje aż 30% :)

Bez dotarcia nie nadaje się właściwie do pracy bo ma problemy przy małych obrotach. Jest dosyć głośny. Nigdy nie mierzyłem czasu, ale na 55ml zbiorniku latał średnio 2x dłużej od innych modeli na lotnisku ;) Jest to mój ulubiony silniczek ze względu właśnie na ekonomie i wyjątkowo niską wagę. Doskonały zamiennik elektrycznych silników klasy 400/500

Tutaj latam deltą na tym silniczku przy bardzo dużym wietrze (widać na mojej koszulce) http://www.sgm.strefa.pl/gallery/displayimage.php?album=22&pos=0

Tutaj latam małym me-109 na tym silniczku również na dużym wietrze. http://www.sgm.strefa.pl/gallery/displayimage.php?album=48&pos=0

 

Silniki takie miałem/mam 2 :) Jeden się "rozleciał". Prawdopodobnie przelałem go ponieważ rozrząd/wał mu się wygiął a to tylko aluminium niestety.

 

Iglica w tych silnikach jest bardzo kiepska, a dokładniej zastosowany "gruby" gwint. Koniecznie trzeba dawać podkładkę (ja ją robię z wężyka silikonowego) i dopiero ją wkręcić. Pomaga bardzo, ale przy regulacji i tak można zgasić nią silnik przy dotknięciu ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.