Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Przymierzam się, na razie bardzo wstępnie do budowy pół makiety samolotu KI-84 Hayate. 22,5% oryginału co daje około 2 528 mm rozpiętości. Planowany napęd to SAITO FG90r3, w końcu do japońskiego myśliwca wypada zapakować japoński silnik ;). Samolot w oryginale miał jakieś autorskie profile gruby przy kadłubie około 16% i cienkie na końcówkach 8%. Mam pytanie o jakieś sugestie co do profili do modelu tak, żeby z jednej strony zachować wygląd oryginału a z drugiej jak największy margines bezpieczeństwa jeśli chodzi o właściwości lotne, zakres prędkości, charakterystykę przeciągnięcia itd. Tak jak wspomniałem rozpiętość 2 528 mm cięciwa przy kadłubie 520 mm na końcówce 328 mm prosta krawędź natarcie, wznios 5,5st. Klapy jak w oryginale wysuwane w dół poza obrys płata. Pomyślałem o NACA 2416 przy kadłubie, kąt zaklinowania +1,5st, na końcówce NACA2410 zwichrzenie -1,5st. Co o tym myślicie? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dobry wybór. Też mi się podoba ten samolot. Ma bardzo dobre proporcje i powinien bardzo dobrze latać.

Wg mnie założenia odnośnie profilu są ok, choć na końcówce skrzydła nie dawałbym tak cieńkiego profilu.

Ale ja się może nie znam. Tu powinien wypowiedzieć się Jarek Aviatic.

Przy kącie zaklinowania +1.5 st. przy kadłubie, ja bym dał -2 na końcówce.

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.