SWegnerowski Opublikowano 13 Listopada Udostępnij Opublikowano 13 Listopada Cześć Przymierzam się, na razie bardzo wstępnie do budowy pół makiety samolotu KI-84 Hayate. 22,5% oryginału co daje około 2 528 mm rozpiętości. Planowany napęd to SAITO FG90r3, w końcu do japońskiego myśliwca wypada zapakować japoński silnik ;). Samolot w oryginale miał jakieś autorskie profile gruby przy kadłubie około 16% i cienkie na końcówkach 8%. Mam pytanie o jakieś sugestie co do profili do modelu tak, żeby z jednej strony zachować wygląd oryginału a z drugiej jak największy margines bezpieczeństwa jeśli chodzi o właściwości lotne, zakres prędkości, charakterystykę przeciągnięcia itd. Tak jak wspomniałem rozpiętość 2 528 mm cięciwa przy kadłubie 520 mm na końcówce 328 mm prosta krawędź natarcie, wznios 5,5st. Klapy jak w oryginale wysuwane w dół poza obrys płata. Pomyślałem o NACA 2416 przy kadłubie, kąt zaklinowania +1,5st, na końcówce NACA2410 zwichrzenie -1,5st. Co o tym myślicie? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano Czwartek o 11:46 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 11:46 Dobry wybór. Też mi się podoba ten samolot. Ma bardzo dobre proporcje i powinien bardzo dobrze latać. Wg mnie założenia odnośnie profilu są ok, choć na końcówce skrzydła nie dawałbym tak cieńkiego profilu. Ale ja się może nie znam. Tu powinien wypowiedzieć się Jarek Aviatic. Przy kącie zaklinowania +1.5 st. przy kadłubie, ja bym dał -2 na końcówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi