Skocz do zawartości

Sting ULTRA LIGHT 270 cm.


paweł
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  zakładam silnik 55 benzyna - model dość pomysłowy, wykonanie adekwatne do ceny. Model wzmacniam nieco przerabiam na holówkę mam nadzieje że będzie ok. przytyje, myślę że waga startowa ok 10 kg. Prace idą dość sprawnie - fajnie się robi dostęp do przestrzeni kadłuba doskonały wszystko jak na stole! Tydzień dwa będę wstępnie  wyważał zobaczymy jak wyjdzie.

 

oferty  w EU  http://www.bigplanes.nl/contents/en-uk/p1380_CYMODEL-TL-2000-Sting-rc-model-airplane-arf-warbird-vliegtuig-plane.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 2 tygodnie później...

Prace dalej, wzmacniam maskę - tkanina 80g. na 1m oraz taśma plecionka. Dźwignie lotek oraz klap zalewam żywicą z domieszką aerosilu, przeguby kulowe pozwolą zmniejszyć luzy do minimum. Dźwigar główny  (rurę) dodałem do środka dodatkową rurę  z PA11 na ciasno - tylko na odległości kadłuba plus  10 cm. do skrzydeł. Kupiłem w Nowym elektroniku złącza 8-biegunowe do  klap, lotek i oświetlenia płata, mam nadzieje że będzie bezpieczne połączenie a zarazem wygoda na lotnisku. Odbiornik umieściłem w pozycji neutrum lotu tak aby w przyszłości po prawidłowym oblocie można było włączyć funkcję stabilizacji lotu w GR 24PRO, do mocowaniu odbiornika w puszce po serwie użyłem specjalnych gum tłumiących wibrację. 

kilka fotek:

post-12599-0-99404100-1449077690_thumb.jpg

post-12599-0-40419000-1449077751_thumb.jpg

post-12599-0-00371600-1449077778_thumb.jpg

post-12599-0-61951200-1449077833_thumb.jpg

post-12599-0-87510900-1449077888_thumb.jpg

post-12599-0-04371900-1449077929_thumb.jpg

post-12599-0-62389900-1449077954_thumb.jpg

post-12599-0-98738400-1449078009_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Paweł, na zdjęciach widzę, że masz stałe przednie podwozie i właśnie z tym bedziesz miał stałe problemy. Wiem to z doświadczenia z moją Cessną 182 H9, tam było takie samo rozwiązanie. Lądując na typowym lotnisku trawiastym to podwozie nie zdaje egzaminu, po pewnym czasie będziesz miał luzy w jarzmie trzymającym podwozie i mocno nadyrężoną wręgę. Z czasem może to doprowadzić do jej wyłamania, zwłaszcza, że nie jest to sklejka lotnicza, tylko ta miękka pod laser. Proponowałbym ci rozwiązanie, które mi się sprawdziło, a podpatrzone z modelu G. Bieli Jabiru, który pojawił się w tym wątku. Długo walczyłem z tym, zrobiłem nawet amortyzowane makietowe podwozie, ale nadal to nie było to. Tak wyglądała wersja z amortyzacją:

post-1035-0-68895800-1450482916_thumb.jpg

A tak po przeróbce na tzw wleczony wahacz:

post-1035-0-41865700-1450483016_thumb.jpg

Ot tego momentu problemy z przednim podwoziem się skończyły. Naprawdę radzę Ci przemyśleć ten temat, jesli nie chcesz stale naprawiać tego elementu. No chyba że latasz na polu golfowym lub asfaltowym pasie startowym :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Dariuszu,  dzięki serdecznie za sugestie. Mam nadzieje że wytrzyma wręga - wzmocniłem  od środka specjalnie pospawanym  gniazdem z aluminium lotniczego. Wzmocnienie umocowałem  śrubami do listew sosnowych 10x15  wkleiłem w kadłub aż do rury płata! Podwozie przednie jest amortyzowane 40 mm skoku - dodatkowo kółka to pompowane "100" z Kevana. fotki;


...wstępne wyważanie. zrobiłem koziołek :)

 


..paniusia  siedzi...


...tak to wygląda, wstępne próby silnika - drgania bardzo umiarkowane. Gumy tłumiące drgania tłumika  się sprawdzają, oby wytrzymały dość długo. Zawiasy na lotkach ok - praktycznie bez drgań. Wypaliłem 0,3 L paliwa nic się nie odkręciło ani poluzowało.

post-12599-0-67236700-1450639490_thumb.jpg

post-12599-0-45046000-1450639945_thumb.jpg

post-12599-0-11445900-1450640102_thumb.jpg

post-12599-0-41536400-1450640800_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Doś niedawno w Netto była dostępna pianka pokryta srebrną błyszczącą folią grubości około 5-6 mm, dobry materiał na pokrowce. Do szybowców mam pokrowce wykonane z takiej samej pianki, no może o 1 mm cieńszej z osłony na szybę samochodową. Oczywiście nie są aż tak "wypasione" jak revoc, ale spełniają swoje zadanie za dużo mniejsze pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..kurcze z czego zrobić pokrowce na płaty?? macie jakiś pomysł??  byłem w castoramie ale pianki pod panele są łamliwe,

Wystarczy taką piankę okleić zwykłą folią samoprzylepną ze sklepu papierniczego - tanio, estetycznie i wystarczająco mocne. Możesz jeszcze z tej folii dać napisy lub grafikę i masz full wypas.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.