Skocz do zawartości


Zdjęcie

Elektryfikacja trenera 40


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2168 postów

Napisano 07 marzec 2010 - 19:12

Ten powinien wystarczyć link ale lepszym rozwiązaniem będzie ten .link jest mniej prądożerny.
Silniki sprawdzone ,dosyć oszczędne.Ten drugi na pakiecie 4S i śmigle 13x6,5 daje ciąg grubo ponad 2,8 kg(Yak 54 o wadze 2,7 odchodzi w pionie na 3/4 gazu)
Problem będziesz miał z akumulatorem ,może nie wyrobić prądowo

#2 slawko_k

slawko_k
  • Modelarz
  • 7 postów

Napisano 07 marzec 2010 - 13:13

540W to niewiele jak na model 2,8kg.
Zresztą ta moc to na pakiecie 4S. na 3S to ze 400W Pewnie ma.

W perfecthobby zalecają go do trenerka do 2kg.

Szukaj czegoś większego

#3 zimny

zimny
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 06 marzec 2010 - 19:55

Witam, odświeżam temat - otóż posiadam model Phoenix Canary 40 (trener rozp. 155cm i masa do lotu powinna wynieść ok 2,5kg) i zamierzam go elektryfikować. Mam silnik Ray 3542/06 i pakiety 3s 2200mah (połączę po 2 równolegle). Zastanawiam się czy taki napęd będzie wystarczający - chodzi mi o spokojne latanie i robienie zdjęć z powietrza (zakładam że z aparatem waga nie przekroczy 2800g). Dotychczas silnik latał w szybowcu 2,8m 1500g i nadmiar mocy był bardzo duży. Czy Waszym zdaniem warto instalować ten napęd czy od razu szukać większego silnika?

#4 Depesz

Depesz
  • Modelarz
  • 143 postów

Napisano 22 marzec 2009 - 21:21

Witam.
Mój znajomy lata Telemasterem o rozpiętości około 190 cm i wadze ponad 2.5 kg. Ma zamontowany w nim silnik TEN i na pakiecie 3S 4000 Kokama lata sobie spokojnie 20 min. Start z ziemi po 2 metrach. Oczywiście można spokojnie kupić odpowiednik w HC, sam z resztą nonstop tam robię zakupy, ale jeśli się komuś bardzo śpieszy to może go mieć na następny dzień od Grzegorza. Jeśli jest ktoś zainteresowany to mam na sprzedaż TAKI silnik. Prawie nówka, jego miejsce zajął odpowiednik w wersji SK.

#5 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 12:20

Policz - Ja stawiam +150zł w PL [ nie wliczając w zestawienie ładowarki]

#6 bigkris

bigkris
  • Modelarz
  • 18 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 12:04

zobaczymy ile wyjdzie za wszsystko. jesli bedzie rozbieznosc cenowa to zdecyduje sie na chiny

#7 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 11:59

Os 46 kręci 12x6 czyli z 13x4 bez wiekszych problemów by poszło. Zreszta 11x4 to kreci 4,6mvvs ale wielkość jaka wejdzie to są szczegóły których ja na odległość nie jestem w stanie sprawdzić.

Co do łoża można i tak - ja nie mam u siebie żadnego sklepu typu obi a więc :ass: z takimi zakupami ... Ja kupiłem gotowe

Bigkris - jak kupować w UH to raczej wszystko bo bezsensu sie rozdrabniać że coś tu a coś tam. A znowu ceny w PL nie są już takie złe ...

#8 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2168 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 11:34

ertman_176, wydaje mi się że jeszcze zapomniałeś o jednej rzeczy,rozmiar śmigła.Wątpię abyś wpakował tam 13 cali,standardowo silniki 40-46 kręcą 10-11.Co do silników HD są ok.
Co do łoża silnika to wykonaj sam z czterech gwintowanych prętów 3mm (1,50 zł za 1m w OBI),Dodatkowo włóż w rurkę alu (6zł),kilka nakrętek 3mm (po 9gr szt) i masz regulowane łoże za grosze.Czas wykonania ok 15min.

#9 bigkris

bigkris
  • Modelarz
  • 18 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 11:29

fajnie by bylo gdybym mogl podpiac sie do czyjegos zamowienia z HC. chodziloby mi w sumie o regla i pakiety

#10 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2168 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 11:21

Dokładnie oblot odbył się na śmietniku.U mnie pusty ważył ok 1800g,producent z tego co pamiętam zalecał wagę 2300 do lotu.

#11 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 11:11

Tak dobrze rozumujesz

Przy obecnym kursie $ i twoim braku doświadczenia zgłoś się tutaj po te rzeczy:

http://www.rc-modele...3df3e699dfcb134

Myśle że powinien sobie dać rade ale zawsze mozesz wybrać, kwestia ceny

http://www.rc-modele...3df3e699dfcb134

Co do jakości tych silników - nie ustępują Turnigy

http://www.rc-modele...3df3e699dfcb134 Popros bez BEC to pewnie pare złotych sie urwie

http://www.rc-modele...3df3e699dfcb134 sztuk 2, oczywiscie trzeba dorobić kabelek

Jak sie bardzo uprzesz to mozesz to załatwić w tydzień tyle ze musisz w polsce doliczyć ze 150zł no ale masz to szybko i na pewno nie dodadza ci vatu ani cła. Jeżeli się nie śpieszysz to spokojnie zamów z UH i ubezpiecz sie w ewentualne dodatkowe 30% PLN.

Niestety jak doliczysz ładowarke za 36$ [na upartego zwykłym e-skyem sobie dasz rade majac 2x2s chociaż podpada to pod masochizm] to juz pokaźna sumka się dozbierała.

Jednak sklep ten masz na miejscu i obsługa na pewno ci pomoże :wink:

A jaki bedzie miał silnik 42-50 z 4s ciag ? Ponad 2,5kg :wink:

#12 bigkris

bigkris
  • Modelarz
  • 18 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 11:01

tego nie uwzglednilem, przepraszam ale nie przyszlo mi to na mysl. czyli jednak lepsza elektryka. jaki bedzie mial ciag silnik z pierwszego postu na dwoch pakietach 2s polaczonych tak aby zrobiolo sie z nich 4s? nie wiem czy dobrze rozumuje, czy da sie cos takiego zrobic.

#13 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 10:57

asp wedlug tabelki wazy 453g z tlumnikiem

silnik e-max 178g
regiel 63g
pakiet 160g
loze silnika 69


W takim razie gdzie w takiej kalkulacji:

paliwo 250
zbiornik i węże 30
serwo 45
Łoże silnika spalinowego ??

To mnie tak i tak wyszło 308g więcej

Ja sie nie bede upierał ze musisz wybrać 42-50, wybierz to co da ci ~ 2500g ciagu z 4s.

Jedno jest pewne - nie ma sensu katować ani silnika ani regla ani akku na 3s.

Wybierając e maxa bedziesz używał 90% jego możliwości dla ciągu 1:1, używając 42-60 bedzie to około 70% przy porównywalnych mah pobranych z akku i znacznie mniejszych amperach pobieranych przez silnik . Z resztą i tak nie lata sie na maksymalnym gazie ani tez ciąg przy trenerze nie musi być 1:1. Jest jeszcze kwestia dostawcy

http://www.hobbycity...?idProduct=4909

To jest silnik podobny do tego emaxa ale zobacz jakie on prądy pobiera. Do tego

Power equivalent : .30 to .35 glow engine


A model masz klasy 40-46

Nie ma też sensu spierać sie o końcową wage modelu bo 100g na obciażeniu mu nie zaszkodzi, bedzie szybciej latał, ważniejsze jest to aby model nie woził zbędnego dodatkowego balastu na dziobe bo bez wyważenia na pewno nie poleci poprawnie :wink:

#14 bigkris

bigkris
  • Modelarz
  • 18 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 10:38

wedlug producenta model wazy do lotu 2400g dodamy 200g dla bezpieczenstwa. pociagnie tyle ten silnik? f-150, jestes z krakowa, latasz pewnie na smietniku? zwaze dokladnie ile sam model wazy jak bede w domu

#15 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2168 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 10:32

Nie mierzyłem na pewno dużo większy niż masa modelu.Model startuje z trawy po ok 10m ,wnoszenie pod kątem 40 stopni bez najmniejszego problemu.Do normalnego lotu wystarcza ok 1/3 do 1/2 gazu ,maksymalnie odkręciłem do 3/4 bo dalej już był strach tak zasuwał.Dodam że umnie rozpiętość jest tylko 1,4m (Cessna c-37)u ciebie jeżeli to standartowy trener pod 40 to raczej 1,6m.Przy tych gabarytach i wadze nie ma sensu bić się o każde 100g,jest to wielkość nieodczuwalna.

#16 bigkris

bigkris
  • Modelarz
  • 18 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 10:15

asp wedlug tabelki wazy 453g z tlumnikiem

silnik e-max 178g
regiel 63g
pakiet 160g
loze silnika 69


wyszlo mi 470g, przedtem liczylem z ciezszym lozem
no ale teraz itak mi wyszlo 17g wiecej


f-150, jaki ciag masz na tym zestawie?

#17 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2168 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 10:15

Osobiście używam takiego zestawu w modelu o takiej masie:
Silnik Tower pro 2915-6T-7 kv 950 ,moc 605W
Regulator:60A
Śmigła: APC 11X5,5 E,MA 10X6,Pelikan 11x6
Zasilanie:2x 2S 4000 25C Yehracing (do modeli samochodów zamknięte w plastikach)
Zasilanie odbiornika pakiet 6V 1600 mAh

#18 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 09:42

elektryczny jest o 87 gram ciezszy


To mnie sie chyba ta 2 z polskiego i z matmy należała na koniec szkoły ... Ale według mnie i kalkulatora to elektryczny jest o 275g leżejszy :wink:

http://www.nastik.pl...s46a-p-197.html

http://www.emodel.pl...82606-p-10.html

Ale gdzie ci wcieło 188g ?

Moze regulator jeszcze pare gram waży ale żeby aż tyle ?

Regulator waży 63g ...

http://www.hobbycity...?idProduct=7339

#19 bigkris

bigkris
  • Modelarz
  • 18 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 08:21

liczylem dla emax-a, a silnik do ktorego porownywalem wage to asp 46

#20 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 07:49

Który elektryczny jest cieższy o 87g jak ~270g waży 0.46 OS-MAX?

Pamietaj jeszcze ze silnik obciążony w 60% nie spali sie tak szybko ten obciazony 90%.

Jeszcze kwestia wielkości śmigła do danego silnika oraz ew. przyszłego zastosowania napędu do innego modelu.