Skocz do zawartości

jak zamontować piastę i śmigło do silnika E-MAX GT2812/10 ?


qbapfmrc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam parę 'początkujących' pytań do tego silnika; to co na zdjęciach poniżej jest w zestawie do niego

 

http://www.yinyanmod...View.asp?ID=186

 

a konkretnie:

 

1) czy śmigło mocuje się na wał silnika za pomocą pierścieni redukcyjnych śmigła (5mm) czy na srebrną piastę? jeśli na piastę to jak? piasta jest o wiele grubsza od wału i śmigło mi na nią nie wejdzie

2) jeśli jednak na srebrną piastę to jak zamocować ją na wał silnika? czym przykręcić? ta piasta nie ma otworów na śrubki

3) z tego co wiem czarna piasta służy do mocowania z drugiej strony silnika; ale wtedy gdzie mocujemy śmigło : na tą czarną piastę czy na wał?

 

proszę o kilka wskazówek bo jak widać zbyt mało jeszcze umiem a chcę ten silnik zamontować do Funcuba Multiplexa; niestety nigdzie nie znalazłem, takich informacji , a więc z góry dzięki za pomoc

 

Qba

post-3371-0-70197900-1341496126.jpg

post-3371-0-69322500-1341496131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piastę nasuwamy na wał. Potem zakładamy na nią śmigło, z odpowiednim do niej pierścieniem redukcyjnym ( nie może być luźne).

I dokręcamy nakrętkę. Piasta jest samozaciskowa. Czarny montaż to mocowanie do silnika, gdy chcemy zmienić jego ustawienie.

W tej formie jest przystosowany do montażu "za wręgą", czyli przykręcony od tyłu wręgi, przez którą przechodzi tylko wał silnika.

Z tą czarną podkładką, możemy go zamontować "przed wręgą.", tak, ze cały silnik jest po tej samej stronie.

 

Tu nie ma żadnych komplikacji. Otwór, stożek zaciskowy, nakrętka, cztery śrubki montażowe silnika. Generalnie coś takiego powinien umieć zrobić uczeń podstawówki po jednej godzinie zajęć na ZPT... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piastę nasuwamy na wał. Potem zakładamy na nią śmigło, z odpowiednim do niej pierścieniem redukcyjnym ( nie może być luźne).

I dokręcamy nakrętkę. Piasta jest samozaciskowa. Czarny montaż to mocowanie do silnika, gdy chcemy zmienić jego ustawienie.

W tej formie jest przystosowany do montażu "za wręgą", czyli przykręcony od tyłu wręgi, przez którą przechodzi tylko wał silnika.

Z tą czarną podkładką, możemy go zamontować "przed wręgą.", tak, ze cały silnik jest po tej samej stronie.

 

Tu nie ma żadnych komplikacji. Otwór, stożek zaciskowy, nakrętka, cztery śrubki montażowe silnika. Generalnie coś takiego powinien umieć zrobić uczeń podstawówki po jednej godzinie zajęć na ZPT... ;)

 

no tak ale jesli średnica zewnętrzna piasty = ok 7-8 mm, a otwór w śmigle 6mm? to znaczy ze mam złe śmigło tak? tylko ze w specyfikacji silnika, śmigła APC były zalecane do tego silnika, chyba że są śmigła APC z otworami pow 7 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta wygląda na gwint M5. Śmigło nasuwasz na gwint, po zdjęciu z niego podkładki i nakrętki. Potem na śmigło podkładka i na koniec nakrętka.

 

Jak masz problem, żeby to zrozumieć, to poczytaj trochę relacji z budowy modeli, na pewno zobaczysz na zdjęciach montaż śmigła do piasty.

Generalnie twój problem kwalifikuje się do kategorii - Kupiłem spodnie, co to są te dwie długie rury przy nich i do czego służą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się może podepnę do tematu...

 

Zakupiłem śmigło składane na wał o średnicy 3mm.

Niestety co jakiś czas piasta potrafi się poluzować i spaść.

Jak to ogarnąć? Niezależnie jak mocno/głęboko ją wcisnę na wał i jak mocno dokręcę to po jakimś czasie potrafi odlecieć bez modelu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się może podepnę do tematu...

 

Zakupiłem śmigło składane na wał o średnicy 3mm.

Niestety co jakiś czas piasta potrafi się poluzować i spaść.

Jak to ogarnąć? Niezależnie jak mocno/głęboko ją wcisnę na wał i jak mocno dokręcę to po jakimś czasie potrafi odlecieć bez modelu...

 

Jesteś pewny, że kupiłeś na wał 3mm, a nie na 3,17mm ??

Wszystko zależy ile faktycznie masz luzu - praktycznie pożna próbować zwinąć "tulejkę" z nieco grubszej folii aluminiowej i założyć na wał, lub - najprościej i najpewniej - wymienić samą piastę śmigła sprawdzając przy zakupie czy trzyma na wałku 3mm.

 

Kojani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta wygląda na gwint M5. Śmigło nasuwasz na gwint, po zdjęciu z niego podkładki i nakrętki. Potem na śmigło podkładka i na koniec nakrętka.

 

Jak masz problem, żeby to zrozumieć, to poczytaj trochę relacji z budowy modeli, na pewno zobaczysz na zdjęciach montaż śmigła do piasty.

Generalnie twój problem kwalifikuje się do kategorii - Kupiłem spodnie, co to są te dwie długie rury przy nich i do czego służą?

 

Madrian, gdybyś przejrzał cały mój post uważnie, to zauważyłbyś że gwint nie jest M5 tylko M8 i o to właśnie mi chodzi, nie pytałem w jakiej kolejności zakłada się śmigło, nakrętkę itp. tylko o to ze "średnica zewnętrzna piasty = ok 7-8 mm, a otwór w śmigle 6mm". Ja przynajmniej podstawówkę wraz z ZPT ukończyłem i dzieki temu czytać umiem ;) Myślałem po prostu że jak kupię śmigła zalecane przez producenta silnika to wszytko będzie pasować bo jak już pisałem nie znam się jeszcze na składaniu modeli. Inni modelarze pisali żeby delikatnie rozwiercić śmigło i tak zrobię (i za to im dziękuję), boje się tylko trochę żeby śmigło później nie "biło" ale cóż, widocznie nie ma innego wyjścia.

Dzieki jednak za poradę o przeczytaniu relacji z budowy innych modeli, ale bezsensowne uwagi na temat spodni itp. są tu raczej niepotrzebne tym bardziej ze piszę w dziale zatytułowanym "od czego zacząć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem po prostu że jak kupię śmigła zalecane przez producenta silnika to wszytko będzie pasować

 

Dołączona grafika

A jakie to niby śmigło zalecane przez producenta masz?

Bo z tych które tam są opisane wszystkie mają ponad 8mm średnice wew. + wkładki na 8mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie śmigła: kupiłem kilka róznych zeby zobaczyć jak Funcub będzie latał na rożnych, czytałem że od śmigła zależy charakterystyka lotu

GWS ŚMIGŁO 11*4.7 SF

GWS ŚMIGŁO 12*6 PRO

GWS ŚMIGŁO 12*6 SF

ŚMIGŁO APC 12*6 E

ŚMIGŁO APC 12*6 SF

ŚMIGŁO APC 11*5.5 E

GWS mają jeszcze mniejsze otwory ale najwyżej tez je rozwiercę i założę na gumowy o-ring (na innej piaście oczywiście). Czytałem ze jest to lepsze rozwiązanie dla początkujących niż montaż na sztywno.

APC kupiłem też jako zalecane z tabelki powyżej ale gdzie w niej jest napisane ze mają one wewn. średnice 8mm?

Moje mają ok 6 mm, patrz zdjęcia

post-3371-0-91047700-1341567758_thumb.jpg

post-3371-0-17397100-1341567768_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że kupiłeś na wał 3mm, a nie na 3,17mm ??

Wszystko zależy ile faktycznie masz luzu - praktycznie pożna próbować zwinąć "tulejkę" z nieco grubszej folii aluminiowej i założyć na wał, lub - najprościej i najpewniej - wymienić samą piastę śmigła sprawdzając przy zakupie czy trzyma na wałku 3mm.

 

Kojani

 

No na wałku trzyma się elegancko i wchodzi ciasno bez luzu. A i tak po jakimś czasie odlatuje... wygląda to komicznie bo raz na kilka startów przy dodaniu gazu na max śmigło odlatuje a samolot zostaje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

APC kupiłem też jako zalecane z tabelki powyżej ale gdzie w niej jest napisane ze mają one wewn. średnice 8mm?

Moje mają ok 6 mm, patrz zdjęcia

 

Tak tylko że wewn. otwór nie ma znaczenia. Liczy się ten większy (podtoczenie) bo do niego są montowane wkładki (tulejki). Tych śmigieł nie montuje się bez tulejek. Otwór wewnętrzny może nie być osiowy. Zresztą pomyśl po co byłyby przy tych śmigłach wkładki na 8mm?

Otwór wewn. można rozwiercić

 

Osobna sprawa że w wykazie do silnika nie ma śmigieł o charakterystyce SF. Z tymi śmigłami musisz uważać - bo

ŚMIGŁO APC 12*6 E a ŚMIGŁO APC 12*6 SF to co innego.

Przy 12x6 SF spalisz silnik !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) dzieki, Leda, trochę mi rozjaśniłeś ;) rozumiem że mam rozwiercić otwór (mniejszy) w śmigle a następnie nałożyć odpowiednią tulejkę i potem piastę ?

 

2) a czy GWS mogę zamontować na piaście tego typu? oczywiście z odpowiednimi średnicami czyli pod śmigło/piastę 8 mm i pod oś silnika 5 mm ?

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_28&products_id=2274

 

3) dobrze że piszesz o śmigle SF, a czym się one różnią (poza kształtem) ? większą prędkością obrotową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) dzieki, Leda, trochę mi rozjaśniłeś ;) rozumiem że mam rozwiercić otwór (mniejszy) w śmigle a następnie nałożyć odpowiednią tulejkę i potem piastę ?

 

2) a czy GWS mogę zamontować na piaście tego typu? oczywiście z odpowiednimi średnicami czyli pod śmigło/piastę 8 mm i pod oś silnika 5 mm ?

http://www.modelemax...roducts_id=2274

 

3) dobrze że piszesz o śmigle SF, a czym się one różnią (poza kształtem) ? większą prędkością obrotową?

 

SF - to slow flyer - co w wolnym tłumaczeniu wolne śmigło. Przeznaczone do wolnoobrotowych silników (lub z przekladniami) i przy tych samych obrotach daje dużo wiekszę obciążenie silnika (a co za tym idzie też ciąg) jak dla śmigła szybkiego (zwyklego)

Co nie znaczy że nie możesz go użyć, można tylko z głową (sprawdzamy pobór prądu, temp. silnika, itp)

Generalnie zawsze do doboru śmigła trzeba podchodzić z dużą uwagą. Jedną z najłatwiejszych metod to po prostu sprawdzanie temp. silnika.

 

A co do piasty prop-saver to nie stosuję się do tak dużych modeli (śmigieł) Gumka tego nie utrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.