Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. jarek996 Opublikowano 19 Kwietnia Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 19 Kwietnia Poniewaz postanowilem pozbyc sie kilku silnikow, siegnalem najpierw po nie na polke, zeby sprawdzic, czy nadaja sie do sprzedazy. Okazalo sie, ze jeden z silnikow, kreci dosc opornie. Kupilem go kiedys w Szwajcarii, ale nawet nie odpalilem (sprzedajacy przeslal mi film z "chodzenia" silnika). Lezal tak sobie i czekal, ale sie raczej nie doczeka. Okazalo sie, ze jest troszke zawalony starym, zaschnietym olejem, a tulejki popyczaczy zaworow stoja (ponad polowa) w miejscu. Rozebralem wiec gwiazdeczke, ladnie ja wymylem i nasmarowalem. Najpierw oczywiscie popatrzylem troszke na instrukcje i zabralem sie za demontaz cylindrow z jednoczesnym myciem i smarowaniem. Jak juz mialem cylinderki zrobione, zabralem sie za reszte😬 Troszke zestresowany (to jednak nie jeden, lub dwa cylindry , no i niewiadoma z poprawnym ustawieniem rozrzadu). Rozebralem grata na czesci, wrzucilem do "pralki", pieknie wymylem stare oleje i odswiezylem przy okazji wyglad zewnetrzny (blyszczy sie jak nowy). Pozniej przyszedl czas na skladanie. Posililem sie opisem i zdjeciami z amerykanskiego forum i wszystko poszlo nadspodziewanie latwo! W tej chwili mam zlozony caly silnik i wkrecone dwa cylindry (z calym oprzyrzadowaniem, oprocz kopulki na zaworach i rurki wlotu powietrza). Musze dorobic nowe uszczelki pod wloty powietrza, ale juz dzisiaj mi sie nie chce dlubac. Mysle, ze jutro 2 godzinki i silnik bedzie gotowy. Teraz, po czyszczeniu, krece wal palcami i pieknie sie wszystko obraca. Przed czyszczeniem, ledwio moglem smiglem przekrecic!!! 6
Andrzej68IX Opublikowano Niedziela o 07:08 Opublikowano Niedziela o 07:08 Gdzie mogę coś poczytać o tym silniku, wszędzie tylko 7 cylindrowe jednostki?
jarek996 Opublikowano Niedziela o 07:37 Autor Opublikowano Niedziela o 07:37 Tutaj: fr5-300.pdf Okazalo (jak to zreszta zawsze w zyciu bywa), ze strach ma wielkie oczy. Wczoraj sie godzine zastanawialem, czy sie za to brac, a dzisiaj moglbym otworzyc serwis silnikow gwiazdowych😅
jarek996 Opublikowano Niedziela o 09:22 Autor Opublikowano Niedziela o 09:22 Uszczelki wlotow powietrza porobione (niby w oryginale siedza tam oringi, ale sobie tego raczej nie wyobrazam, bo te czesci nie sa perfekcyjnie wykonane) i wloty powkrecane w glowice cylindrow. Pozostaje regulacja zaworow (10 szt 😅) i silnik gotowy!!! 4
jarek996 Opublikowano Niedziela o 17:56 Autor Opublikowano Niedziela o 17:56 Jak juz mialem warsztat rozlozony, to zrobilem to samo z OS FT 300 Super Gemini, Te same problemy. "Zastale" popychacze zaworow i tuleje szpilek popchaczy. Jak juz musialem tyle rozebrac, to rozebralem caly silnik i wrzucilem do "pralki". Masa starego syfu, az sie plyn w myjce "zachmurzyl". Teraz silniczekk kreci jak nowy. Piekny "przeskok", ladna kompresja i swieci sie, jak nowy! Jak sa chetni (na jeden i drugi), to pisac na PRIVa 😉 Jutro wrzucam na niemieckie forum. 1
Rekomendowane odpowiedzi