Francka Opublikowano Piątek o 16:52 Opublikowano Piątek o 16:52 18 godzin temu, Market napisał: . Praw fizyki nie oszukasz. Oczywiście ilość tego ciepła strat zależy od dobrania napędu, przełożenia, regulacji, itp. Ale jak ma się do czynienia z gotowym fabrycznym zestawem bez możliwości jakiejkolwiek regulacji, to nie ma się wpływu na sprawność i ciepło strat. Sam odpowiedziałeś fabryczne wszystko dobrane więc nie powinien się grzać , jak twierdzisz . Jak się mocno grzeje to z silnikiem co nie tego. Znam wielu kolegów startujących na zawodach samochodami i nikt nie próbował instalować chłodzenia wodnego , ale wentylatorki na silniku tak. Chłodzenie wodne nadaje się do modeli pływających tam wody nie brakuje.
Market Opublikowano Sobota o 06:44 Autor Opublikowano Sobota o 06:44 21 godzin temu, Granacik napisał: Moje doświadczenie z modelami RTR mówi, że napęd tam zastosowany ma daleko zachowawcze parametry aby właśnie zapewnić długotrwałe użytkowanie kosztem osiągów. 13 godzin temu, Francka napisał: Sam odpowiedziałeś fabryczne wszystko dobrane więc nie powinien się grzać Auto WLToys 144001. Grzało się od samego początku. Na forach, także zagranicznych, ma opinię "parzy palce" i że ten typ tak ma, W dniu 2.05.2025 o 08:24, rkrzysztof napisał: Czyli leczymy skutki, a nie eliminujemy przyczyny. Ciekawa teoria Chętnie zapoznam się z poradami kolegów z dużym doświadczeniem w samochodach rc, więc zmieniam lekko temat wątku. Pytanie brzmi co można zrobić aby wyeliminować przyczyny grzania i obniżyć temperaturę silnika w modelu RTR?
Granacik Opublikowano Sobota o 13:00 Opublikowano Sobota o 13:00 5 godzin temu, Market napisał: Auto WLToys 144001 No i trzeba było tak od razu. Jak dla mnie to za słaby, licho wykonany, fabrycznie silnik tam wsadzono przez co będąc przeciążony mocno się grzeje. Dobry Saturn lub coś podobnego załatwi sprawę. 20T max 17T tylko czy fabryczny regulator ten drugi wytrzyma. Rozbierz stary silnik i sprawdź ile drutu (zwoji) nawinięto na ząb. Jak się da to i średnicę drutu. Wtedy będzie łatwiej coś dobrać.
Market Opublikowano Wtorek o 17:55 Autor Opublikowano Wtorek o 17:55 W dniu 3.05.2025 o 15:00, Granacik napisał: Dobry Saturn lub coś podobnego załatwi sprawę. 20T max 17T tylko czy fabryczny regulator ten drugi wytrzyma. No i konkret. Ale: Nowy silnik pewnie będzie wymagał innego przełożenia, więc i nowego mocowania, bo obecne nie ma regulacji. Nowy, mocniejszy silnik będzie wymagał lepszego, mocniejszego ESC. Nowy ESC będzie wymagał nowego odbiornika, bo obecny jest zintegrowany z ESC. Nowy odbiornik będzie wymagał nowego serwa, bo sterowanie obecnym jest zintegrowane z odbiornikiem (5 drutowe). Nowy odbiornik będzie wymagał nowego nadajnika. Czyli "drobna" zmiana silnika pociąga konieczność wybebeszenia prawie całego wnętrza. Trochę za dużo zachodu w modelu RTR, który ciągle jest na chodzie - stąd szukałem rozwiązania mniej "inwazyjnego", jak np. chłodzenie. Ale skoro silnik już wyzionął ducha i mam bebeszyć, to za radą kolegi Francka: W dniu 30.04.2025 o 21:57, Francka napisał: zamień na bez szczotkę zdecydowałem o przejściu na bezszczotkę. Niemniej dziękuję Wam za konkretne porady, bo reszta się tylko wymądrzała
Granacik Opublikowano Wtorek o 22:08 Opublikowano Wtorek o 22:08 A po co zmieniać przełożenie? Silnik 20T to jest naście amperów. Fabryczny regiel pociągnie. A jak się sfajczy to przejdziesz na bezszczotkę. Ryzykujesz 5 dyszek. A może nawet mniej. Może ktoś poratuje używką.
Rekomendowane odpowiedzi