Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 godzin temu, Market napisał:

. Praw fizyki nie oszukasz. Oczywiście ilość tego ciepła strat zależy od dobrania napędu, przełożenia, regulacji, itp. Ale jak ma się do czynienia z gotowym fabrycznym zestawem bez możliwości jakiejkolwiek regulacji, to nie ma się wpływu na sprawność i ciepło strat. 

Sam odpowiedziałeś fabryczne wszystko dobrane więc nie powinien się grzać , jak twierdzisz . Jak się mocno  grzeje to z silnikiem co nie tego. Znam wielu kolegów startujących na zawodach samochodami i nikt nie próbował instalować chłodzenia wodnego , ale wentylatorki na silniku tak.  Chłodzenie wodne nadaje się do modeli pływających tam wody nie brakuje.

Opublikowano
21 godzin temu, Granacik napisał:

Moje doświadczenie z modelami RTR mówi, że napęd tam zastosowany ma daleko zachowawcze parametry aby właśnie zapewnić długotrwałe użytkowanie kosztem osiągów.

 

13 godzin temu, Francka napisał:

Sam odpowiedziałeś fabryczne wszystko dobrane więc nie powinien się grzać

Auto WLToys 144001. Grzało się od samego początku. Na forach, także zagranicznych, ma opinię "parzy palce" i że ten typ tak ma,

 

W dniu 2.05.2025 o 08:24, rkrzysztof napisał:

Czyli leczymy skutki, a nie eliminujemy przyczyny. Ciekawa teoria

Chętnie zapoznam się z poradami kolegów z dużym doświadczeniem w samochodach rc, więc zmieniam lekko temat wątku. Pytanie brzmi co można zrobić aby wyeliminować przyczyny grzania i obniżyć temperaturę silnika w modelu RTR?

Opublikowano
5 godzin temu, Market napisał:

Auto WLToys 144001

No i trzeba było tak od razu. Jak dla mnie to za słaby, licho wykonany, fabrycznie silnik tam wsadzono przez co będąc przeciążony mocno się grzeje. Dobry Saturn lub coś podobnego załatwi sprawę. 20T max 17T tylko czy fabryczny regulator ten drugi wytrzyma. Rozbierz stary silnik i sprawdź ile drutu (zwoji) nawinięto na ząb. Jak się da to i średnicę drutu. Wtedy będzie łatwiej coś dobrać.

  • Tytuł został zmieniony na Chłodzenie wodne silnika w aucie - leczyć skutki czy przyczyny
Opublikowano
W dniu 3.05.2025 o 15:00, Granacik napisał:

Dobry Saturn lub coś podobnego załatwi sprawę. 20T max 17T tylko czy fabryczny regulator ten drugi wytrzyma.

No i konkret. Ale:

Nowy silnik pewnie będzie wymagał innego przełożenia, więc i nowego mocowania, bo obecne nie ma regulacji. Nowy, mocniejszy silnik będzie wymagał lepszego, mocniejszego ESC. Nowy ESC będzie wymagał nowego odbiornika, bo obecny jest zintegrowany z ESC. Nowy odbiornik będzie wymagał nowego serwa, bo sterowanie obecnym jest zintegrowane z odbiornikiem (5 drutowe). Nowy odbiornik będzie wymagał nowego nadajnika. Czyli "drobna" zmiana silnika pociąga konieczność wybebeszenia prawie całego wnętrza. Trochę za dużo zachodu w modelu RTR, który ciągle jest na chodzie - stąd szukałem rozwiązania mniej "inwazyjnego", jak np. chłodzenie. Ale skoro silnik już wyzionął ducha i mam bebeszyć, to za radą kolegi Francka:

W dniu 30.04.2025 o 21:57, Francka napisał:

zamień na bez szczotkę

zdecydowałem o przejściu na bezszczotkę.

Niemniej dziękuję Wam za konkretne porady, bo reszta się tylko wymądrzała ;)

 

Opublikowano

A  po co zmieniać przełożenie? Silnik 20T to jest naście amperów. Fabryczny regiel pociągnie. A jak się sfajczy to przejdziesz na bezszczotkę. Ryzykujesz 5 dyszek. A może nawet mniej. Może ktoś poratuje używką. 

  • Tytuł został zmieniony na WL Toys 144001 - Chłodzenie wodne silnika
Opublikowano

Chciałbym podsumować wątek.

 

Rozebrałem, policzyłem zwoje. Fabryczny silnik klasy 550 w WL Toys 144001 (i pokrewnych) ma 17T - może się komuś przyda do wiedzy - sam szukałem i nigdzie nie znalazłem.

Z rozbiórki wynika, że akurat u mnie jedna szczotka się przegrzewała. Na zdjęciu widać, że jest jakby przepalona. Może na skutek jakiegoś zderzenia się lekko odkształciła i straciła dobry kontakt. Nieważne - taka uroda silników szczotkowych.

 

20250608_235431.thumb.jpg.32b6acf61eaf6447b1808de757785080.jpg

 

Było tak gorąco, że stopił się plastikowy koszyczek wentylacyjny.

 

Poczytałem jeszcze na forach i stan jest taki. WL Toys dobrał silnik i całe przeniesienie napędu pod kątem prędkości. Więc jest duży, ciężki silnik obciążony dużą zębatką atakującą 27t. Daje to relatywnie dużą prędkość, ale przeciąża silnik, więc się grzeje - i będzie się grzał bez względu na to jakiej innej firmy porównywalny silnik szczotkowy by zastosować. A przez to efektywność jest słaba - dużo energii baterii idzie na ciepło. No chyba, że z inną liczbą zwojów - może wtedy będzie się mniej grzał, ale wtedy straci pazur ;) Wszyscy wskazywali, że kontynuacja szczotkowego to ślepa uliczka i zalecali zmianę na bezszczotkę. Tak też zrobiłem.

 

20250608_234024.thumb.jpg.1f4eb6bd6b72bc7362b77ffd71df2192.jpg

 

Silnik 2847 4300 kV, regiel 60A, zębatka 15t, z możliwością założenia 17t lub nawet 19t dla ekstremalnych doznań prędkościowych. No i konieczna była wymiana mocowania silnika na inne, regulowane. Nooo taki setup wyrywa z kapci ;) i to niemal dosłownie - klej do opon już słabo trzymał więc przy wirażu prędkość zdjęła opony z felg. Do tego stopnia, że wystarczy mi jazda na 30% mocy. Spokojnie wystarczyłby silnik 3600kV, albo nawet jeszcze mniej.

Jestem mega zadowolony.

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.