Andrzej68IX Opublikowano Sobota o 08:37 Opublikowano Sobota o 08:37 Witam i o poradę pytam. Oryginalna świeca w moim motorku Cox Thimble Drome wyzionęła ducha. Aby nie zamawiać głowicy na drugim końcu świata poszedłem z tym problemem do znajomego tokarza wywiercić i nagwintować pod zwykłą świecą modelarską. Uwinął się z tym problemem w cenie J-23 w trymiga i efekt mam na zdjęciach. Niestety silniczek nie chce podjąć pracy. Odbija, czasami bzyknie raz ale nic więcej. Zastosowałem gorącą świecę ze zdjęcia i nic. I tu mam pytanie. Czy ja tą wymianą świecy nie odprężyłem za bardzo ten silnik? Oryginalna głowica miała „płytką” spiralkę. Ta nowa jak każda modelarska ma tej spiralki na kilka milimetrów w głąb, być może tam ucieka mi kompresja. Nadmieniam, że podobny manewr ze zmianą świecy w czasach dawno minionych wykonywaliśmy bez problemu i Cox-y na tym pracowały ale….. to były silniki 2-2,5cm a tu mam do czynienia z motorkiem chyba 0,5cm. P.S. Paliwo standard 80/20.
Paweł Prauss Opublikowano Niedziela o 07:54 Opublikowano Niedziela o 07:54 COX-y lubią nitro daj mu 15%.
Grzesiek Opublikowano Niedziela o 08:44 Opublikowano Niedziela o 08:44 A sprawdz na paliwie z dodatkiem nitrometanu,te male lubią kaprysić.
Andrzej68IX Opublikowano Niedziela o 15:36 Autor Opublikowano Niedziela o 15:36 Dziękuję za porady ale nie będę kupował nitra do tego silnika myślałem, że na tym moim starym (zwietrzałym) paliwie jeszcze poczuję zapach palonej rycyny. Jest to mój ostatni silniczek metanolowy, przechodzę w całości na napęd „ekologiczny”. Silnik ten mam zamocowany w modelu Multiplex Filius i wystawię całość jako DEFEKT. Może ktoś da mu drugie życie. 1
Rekomendowane odpowiedzi