Skocz do zawartości

Cox Thimble Drome  PROBLEMOS!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Witam i o poradę pytam.

Oryginalna świeca w moim motorku Cox Thimble Drome wyzionęła ducha. Aby nie zamawiać głowicy na drugim końcu świata poszedłem z tym problemem do znajomego tokarza wywiercić i nagwintować pod zwykłą świecą modelarską. Uwinął się z tym problemem w cenie J-23 w trymiga i efekt mam na zdjęciach. Niestety silniczek nie chce podjąć pracy. Odbija, czasami bzyknie raz ale nic więcej. Zastosowałem gorącą świecę ze zdjęcia i nic. I tu mam pytanie. Czy ja tą wymianą świecy nie odprężyłem za bardzo ten silnik? Oryginalna głowica miała „płytką” spiralkę. Ta nowa jak każda modelarska ma tej spiralki na kilka milimetrów w głąb, być może tam ucieka mi kompresja.

Nadmieniam, że podobny manewr ze zmianą świecy w czasach dawno minionych wykonywaliśmy bez problemu i Cox-y na tym pracowały ale….. to były silniki 2-2,5cm a tu mam do czynienia z motorkiem chyba 0,5cm.

P.S. Paliwo standard 80/20.

20250612_194023.jpg

20250612_194101.jpg

20250614_100650.jpg

Opublikowano

Dziękuję za porady ale nie będę kupował nitra do tego silnika myślałem, że na tym moim starym (zwietrzałym) paliwie jeszcze poczuję zapach palonej rycyny. Jest to mój ostatni silniczek metanolowy, przechodzę w całości na napęd „ekologiczny”.  

Silnik ten mam zamocowany w modelu Multiplex Filius i wystawię całość jako DEFEKT. Może ktoś da mu drugie życie.

20250615_112640.jpg

20250615_112647.jpg

20250615_112753.jpg

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.