brodamb93 Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 witam czy zna ktoś jakiś skuteczny patent na wykonanie wieżyczki do szybola pod silnik spalinowy? Marcin
malinn Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Tak poszukać gdzieś na planach i zbudować wg.planów
malinn Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Nie mam ale napewno gdzieś w sieci takie są. Uważam że wieżyczka to zły pomysł i lepije dać silnik na dziobie. Wieżyczka to dodatkowa i dodatkowe opory powietrza. Nie widzę żadnej zalety stosowania wieżyczki bo obecnie prawie każdy od tego odchodzi.
Wieczu Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Malinn zalezy kto co lubi wiezyczke mozna zrobic miedzy platami skrzydla mocowana na bagnetach(aby podczas dobrej termiki i wietrznej pogodzie nietracic paliwa i sciagac silnik...) a silnik na dziobie oszpeca caly model szybowca wtedy juz motoszybowca... mozna miec przeciez dwa w jednym pozdrawiam
MarekJ Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Najwieksze opory w takim modelu stawia śmigło. Przy tym, opory wieżyczki (szczególnie jeśli ma opływowe kształty) są pomijalne. Niewątpliwą zaletą mocowania silnika na wieżyczce jest to, że nie musimy się martwić o śmigło podczas lądowania. A śmigło z przodu czy na wieżyczce daje nam porównywalne opory. Dodatkową zaletą jest to, że wieżykę można wykonać jako demontowalną. W zależności od potrzeb, możemy latać szybowcem lub motoszybowcem i nie będzie nas straszył "pokiereszowany" nochal.
brodamb93 Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Opublikowano 7 Marca 2007 wybrałem wieżyczke ponieważ jestem takieg samego zdania jak pan Marek. zresztą co jeśli podczas lądowania przy silniku na dziobie śmigło stanie pionowo? rozwalisz i silnik i pół samolotu... pozdro Marcin
rafix Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 To zalezy jaki ma sie model jak sie ma wytrzymaly to tylko smiglo sie zlamie 8)
malinn Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Wtedy by tego uniknąć stosuje się śmigło składane. Skoro wolisz wieżyczkę to twój wybór buduj.
Piotrek Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Śmigło składane do spalniaka hmm, ciekawa sprawa, możesz rozwinąć malin, gdzie można dostać takie śmigła?
malinn Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 nie nie miałem na myśli elektryka bo sam takowego mam. Nie pomyślałem trochę że to spaliniak na być :wink:
modelmaniak Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Śmigło składane do spalniaka hmm, ciekawa sprawa, możesz rozwinąć malin, gdzie można dostać takie śmigła? Trzeba pogadac z chłopakami od F1C tam właśnie stosuje sie takie śmigła.
Rafal B. Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Śmigło składane do spalniaka hmm, ciekawa sprawa, możesz rozwinąć malin, gdzie można dostać takie śmigła? Trzeba pogadac z chłopakami od F1C tam właśnie stosuje sie takie śmigła. Ale raczej ich silniki nie mają nic wspólnego z silnikami w modelach rc A poza tym śmigło działa na takiej samej zasadzie jak w elektrykach. Dla przykładu:
Rafal B. Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 tego modelu nie lae podobnych mu i nie tylko znajdziesz tu: http://www.freeflightsupplies.co.uk/images/ http://www.gallery.f1a.info/data/world/argentina2005/champs/ipage00001.htm
modelmaniak Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Ale raczej ich silniki nie mają nic wspólnego z silnikami w modelach rc A co to za różnica do jakiego silnika zastosujesz takie śmigło?
Luk Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Popatrz na ten link http://www.der-schweighofer.at/web/productdetails.php?artikelnummer=39879&prodID=470 jest to zbiornik paliwa z łożem silnika do wieżyczki,ja miałem tego typu wieżyczkę zamontowanę w szybowcu Airfish 240cm,silnik 1cm
Rafal B. Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Ale raczej ich silniki nie mają nic wspólnego z silnikami w modelach rc A co to za różnica do jakiego silnika zastosujesz takie śmigło? nio ja myślę że jeśli by wziąć śmigło z modelu F1C i wsadzić do normalnego silnika to raczej nie był by to zbyt zgrany napęd. Silnik w F1C są bardzo wysoko obrotowe przez to i śmigła są małej średnicy i o małym skoku a normalny silnik spalinowy do modeli rc nie wchodzi chyba na 40 tys obrotów . . . Edit: poprawiona ortografia
rafix Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Nie chce byc dociekliwy ale: "nio ja myślę że jeśli by wsiąść-(wziac) śmigło z modelu"
tikicaca Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 w motoszybowcach zawsze dawalem wierzyczke, prosta konstukcja z duralu, z lapkami zeby postawic na skrzeydle i docisnac gumami, lub gdy skrzydla mialem dosuwane do kadluba, to wierzyczka w ksztalcie litery A z blachami miedzy skrzydla a kadlub. Mozna tez dac silnik na przod i wyjac przez to np balast. Zrobic latwo odejmowalne loze, ktora zawsze mozna zastapic dziubkiem z balastem:) o smiglo nie ma sie co martwic, dac miekkiego kavana i przy ladowaniu w trawie nic sie nie stanie (a na betonie przeciez nikt nie laduje )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.