Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że na forum nie ma zbyt wiele informacji na temat pływającego RC,postanowiłem trochę wypełnić niszę.

 

Z założenia ma to być pół-makieta z mechaniką żagli i napędem pomocniczym.

Coś takiego

Nie będziemy się rozpisywać nad rozrysowaniem i wycięciem wręg,stępki itd. - wszyscy wiemy jak się to je.

Po sklejeniu szkieletu:

 

f8d0a355b3661b44m.jpg

fa5b5d791fd31044m.jpg

 

Napęd i smarowanie wału:

 

1bc39c50e3b178cem.jpg

 

No i dzisiejsze wypociny:

 

 

b8f8a0c81213be5dm.jpg

 

0e0b75bb7ef317ecm.jpg

 

ee5dc6d18f9dc5ebm.jpg

 

 

a1aff992b1dca8d7m.jpg

 

 

9c19ae63f5db4dc3m.jpg

 

CDN.

Opublikowano

Trochę krucho u mnie z czasem,ale staram się jak mogę.

Żeby nikt nie pomyślał że mam wolne od budowy.

Wczoraj przyszła śruba napędowa:

e2f45269f4e48dd3m.jpg

 

Poprzednie pokrycie kadłuba poniżej linii wodnej zbytnio mi się nie podobało,więc zerwałem i teraz wygląda to tak:

 

fa610307aa605e66m.jpg

 

A teraz małe OT-skutek uboczny budowy Doriana:

 

758ae5b6666ebafbm.jpg

 

f310790918a205eem.jpg

 

 

 

Dla zainteresowanych rzutkiem,kadłub z wyposażeniem:

 

0007b9092ba6a405m.jpg

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Wczoraj porobiłem parę fotek w "stoczni":

 

została jeszcze 1/4 kadłuba do oklejenia

 

d729f5159fae14bam.jpg

 

żeby się za bardzo nie nudzić gdy klej na poszyciu wiązał,zabrałem się za budowę zejściówki dziobowej-forpiku

 

 

9ac2958b67125866m.jpg

 

d7696025b90613bcm.jpg

 

jeszcze przymiarka z płetwą steru (na razie w stanie surowym)

 

ded2d03f8ef99f05m.jpg

Opublikowano

Jakiego kleju teraz się używa w szkutnictwie? Też CA zaczął królować czy jednak wikol? Na jednym ze zdjęć chyba widzę pojemnik z białym klejem.

Opublikowano

Zapytam się z ciekawości. Czy jest to model istniejącej jednostki? Bo wujek google w tym wypadku zawodzi i wyrzuca milion linków związanych z pewną znaną powieścią pana Oscara w.

Jeśli tak, to gdzie można znaleźć jakieś info o oryginale?

Opublikowano

Szkielet jest klejony żywicą 30min.

Poszycie CA średnim,potem od wewnątrz będzie laminowany.

Wikolu używam do płaskich powierzchni np. klepki pokładu,oczywiście najpierw sklejka 1,5mm.

Maszt raczej też będzie wklejony wikolem do odpowiedniego łoża.

 

Jest to francuski kuter pilota portu z 1909r tyle wiem, a info o oryginale-ciężko coś wyłuskać z google.

Za wszelkie namiary na tą jednostkę będę wdzięczny.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam po czasie.

Długo się zabierałem do wklejenia fotek , jest to bardziej pracochłonne od budowy modelu.

 

Ale do rzeczy:

 

kadłub oklejony-do kilu

 

0a79fb821f3f5b8fm.jpg

 

4c788b0f440a16b1m.jpg

 

9ea5d75cdec27490m.jpg

 

 

Jako że model ma pływać pod żaglami,to potrzebuje balastu (dość dużo).

Tutaj widać klocki balsy,która będzie wyprofilowana w tzw. gruszkę balastową.

 

fcfa3af488286fe9m.jpg

 

06d0a002a438fc27m.jpg

 

Po wyszlifowaniu (co właśnie ma miejsce),gruszka zostanie oklejona listewkami jak cały kadłub.

 

c.d.n.

Opublikowano

madrian na Twoją prośbę odpisałem przedostatnim postem (edytowałem go),może dlatego go przeoczyłeś-pisaliśmy prawie jednocześnie.

A więc-o jednostce wiem tylko tyle,że jest to kuter pilota portu z 1909r zwodowany w Francji.

Szukając jakichkolwiek informacji na jego temat natrafiłem tylko na relację z budowy na jakimś niemieckim forum.

Dopiero,gdy wpisałem imię i nazwisko autora planów natrafiłem na ten link.

Jeśli chodzi o szybkość budowy,to krucho u mnie z czasem-zazwyczaj mam około 2-3 godz. "wolnego" dziennie.

 

Teraz powinno trochę ruszyć do przodu,bo córka wyjechała na wakacje.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Jak tak dalej pójdzie, to Dorian będzie dłużej budowany od "Gwarka"- no ale nic na to nie poradzę.

Zrobiłem nareszcie coś czego nie cierpię robić - PODSTAWKA :jupi:

No i fotki:

3eb9911427307241m.jpg 77e315a9a61f10e0m.jpg ff7fbeaed4c02102m.jpg 26153ed81495891dm.jpg 7d539304c410d3b2m.jpg

Opublikowano

Spokojnie. Lepiej powoli, a dobrze. :D Ważne, że dłubanina sprawia przyjemność. Czekamy niecierpliwie na koniec projektu. Masz czas, bo zima za pasem, ale na wiosnę pewnie będzie pruł wody pobliskiego stawu... :mrgreen:

Opublikowano

W stoczni nic się nie dzieje-inwestor z Kataru się wycofał :( .

 

Ale w tej praca wre-oczywiście w miarę możliwości czasowych.

Dzisiaj laminowanie kadłuba:

a52eda4977e4d2d8m.jpg f9e36bae2c6a050dm.jpg

 

Na fotkach niewiele widać z tego laminowania,to znaczy że szkło dobrze przesączone żywicą.

 

To,że stocznia pracuje pełną parą (mimo kryzysu) przedstawiają poniższe fotki:

 

cb485ceb1f8ce4f1m.jpg a1673b8abbeb0c4cm.jpg

 

Ten model (kadłub) to kuter wielozadaniowy typu Dark,jest równolegle budowany z moimi modelami-gdy coś nie wychodzi to przerzucam się na Darka.

 

No i pojawił się problem :| .

Zakupiłem do Doriana silnik i przekładnię planetarną.

33cca658f90a245cm.jpg

Do motoru producent dodaje (chyba) klej do zębatki atakującej.

Teraz mam pytanie do szanownych forumowiczów (mam skrytą nadzieję że może 10% zagląda na tą relację) a mianowicie:

1) czy ten klej wytrzyma? - bo słyszałem że lepiej lutować (lecz boję się przegrzać uzwojenia wirnika).

2) czy zrobić jakiś rowek (lub zmatowić) ośkę i zębatkę żeby klej (lub cyna) lepiej związał(a)?

Opublikowano

Dark ma prosty kadłub ale osprzęt na górze wymaga już nieco więcej umiejętności, widziałem ten model w akcji - kilka tych modeli. Noty na zawodach przekraczały 90, jeden z modeli miał otwierane skrzynie, ruchome elementy inny za to śmigał jak ślizg - wtedy pierwszy raz zobaczylem ugotowane 5mm kable [nie było internetu w każdym domu]

 

Co do zębatki - czy wybierzesz klej czy lutowanie i tak raz na jakis czas musisz do napędu zajrzeć a wiec proponuje wykonać mocowanie tak aby mozna było spokojnie wyjąć go.

Opublikowano

Dark jest budowany jako model do rekreacyjny , oczywiście postaram się pokład odwzorować w miarę dokładnie-mimo fatalnej dokumentacji+zdjęcia.

Napęd stanowi ten silnik , za sterowanie obrotami będzie odpowiedzialny ten regulator.

W założeniach jest sterowana serwem płetwa ślizgowa.

1d3deb61955f8981m.jpg

Odstępstwem od redukcji jest już sam napęd-nie trzy a jedna śruba.

 

Wracając do Doriana.

Staram się oczywiście tak rozplanować wyposażenie,by w każdej chwili był pełny dostęp do mechanizmów sterujących.

Jeśli chodzi o zębatkę-to zastanawiałem się czy nie zrobić rowków w ośce i zębatce,po to by wbić klin i ją przykleić (powinno to coś usztywnić połączenie).

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam po bardzo długiej przerwie.

Wielu z Was pewnie myślało że projekt upadł - nic z tego.

 

Jednym z powodów opóźnień była potrzeba przebudowy mojego warsztatu- Dorian nie chciał się mieścić

obraz017e.th.jpg

 

 

Parę fotek:

Model "przytył" o około 7 kg za sprawą balastu

obraz011mi.th.jpg

 

Balast jest mocowany do stępki na klej trzema śrubami

obraz003xo.th.jpg

 

Mechanizm wybierania szotów

obraz012xo.th.jpg

 

Przymiarki w kadłubie,docelowo będą trzy windy - po jednej na żagiel.

obraz016q.th.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.