wichercat Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 Witam, mam nowiutkiego mvvs 2,5 z rurą od 3,5. Na jakim paliwku docierać tego rozrabiakę + ustawienia iglicy i śmigła.... Dzięki z góry za podpowiedź. ;D
Viader Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 Ja docierałem metodą stosowaną w Aircombacie. Paliwo zwykłe 80/20 rycyna i śmigło 8"x4." Poczytaj Modelarza 4/2003.
eoker Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ja doslownie w ostatnia niedziele skonczylem docierac mojego nowego mvvs 2.5 ccm. Wlalem do niego tornado 5% nitro i po dwoch przepalonych zbiornikach juz ekstra chodzil
Kamil6593 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Docieranie polega na tym że silnik musi być przelany.Czyli jak silnik odpali to przepustnice dajesz na maxa i wykręcasz iglice tak długo aż silnik będzie pracował jak na wolnych obrotach.I tak 2 zbiorniki.
wichercat Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam, docieranie ok ale nowy problem się urodził :shock: . Prawdopodobnie za mocno dociągnąłem za którymś razem śmigło nakrętką bo teraz jak dokręcam mocniej to nie mogę obrocić śmigłem :oops: . Wydaje mi się że ta podkładka która jest między śmigłem a korpusem silnika dochodzi do korpusu i z tąd ten problem.... :roll:
Malker Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Docieranie polega na tym że silnik musi być przelany.Czyli jak silnik odpali to przepustnice dajesz na maxa i wykręcasz iglice tak długo aż silnik będzie pracował jak na wolnych obrotach.I tak 2 zbiorniki. Prawie, że dobrze Zrób tak: 4. Sprawdź, czy zawór iglicowy jest zamknięty. (Nie przekręć go.) Teraz otwórz zawór iglicowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara o półtora do dwóch obrotów do pozycji startowej. Docieranie W przypadku wszystkich silników o spalaniu wewnętrznym, korzystnie jest szczególnie o nie zadbać podczas pierwszych kilku uruchomień zwanych docieraniem. Pozwala to pracującym częściom dopasować się do siebie w warunkach obciążenia, w temperaturze pracy. Dlatego też jest niezwykle ważne, aby zakończyć docieranie nim pozwolisz silnikowi na długotrwałą pracę z dużymi prędkościami i przed ostatecznym wyregulowaniem gaźnika. Ponieważ silniki firmy O. S. są produkowane z pomocą najbardziej wyrafinowanych i precyzyjnych technologii oraz najlepszych i najlepiej dopasowanych materiałów, potrzebna jest jedynie krótka i prosta procedura docierania, która może być przeprowadzona po zainstalowaniu silnika w modelu. Procedura jest następująca: 1. Zamontuj silnik ze śmigłem przewidzianym do twojego modelu. Otwórz zawór iglicowy do zalecanej pozycji startowej i uruchom silnik. Jeśli silnik zatrzymuje się po odłączeniu baterii świecy żarowej, otwórz zawór iglicowy do punktu w którym silnik nie gaśnie. Uruchom silnik na jedną minutę przy całkowicie otwartej przepustnicy i zaworze iglicowym ustawionym dla wolnej „czterosuwowej” pracy. 2. Teraz przymknij zawór iglicowy, aż silnik przyspieszy do „dwusuwowej” pracy i pozwól mu pracować przez około 10 sekund. Następnie otwórz zawór iglicowy, by silnik znów wrócił do pracy „czterosuwowej” na następne 10 sekund. Powtarzaj tę procedurę do opróżnienia zbiornika paliwa. 3. Uruchom ponownie silnik i nastaw zawór iglicowy w punkcie w którym silnik przechodzi od pracy „czterosuwowej” do „dwusuwowej”. Wykonaj trzy lub cztery loty unikając następujących po sobie lotów dziobem do góry. 4. W kolejnych lotach, zawór iglicowy może być stopniowo przymykany, aby zwiększyć moc. Jednakże, jeśli silnik wykazuje oznaki pracy na zbyt ubogiej mieszance, w następnym locie mieszanka powinna być ustawiona na bogatą. Po dziesięciu do piętnastu lotach silnik z zaworem iglicowym ustawionym w optymalnym położeniu, powinien pracować bez przerw i strat mocy (po rozgrzaniu). 5. Po zakończeniu docierania wyreguluj gaźnik do optymalnego ustawienia według rozdziałów „Regulacja zaworu składu mieszanki” („Mixture control valve adjustment”) i „Dalsze regulacje” („Subsequent readjustment”). Regulacja zaworu składu mieszanki Przy pracującym silniku, zamknij przepustnicę i pozwól silnikowi pracować na biegu jałowym przez ok. pięć sekund, a następnie otwórz maksymalnie przepustnicę. Jeżeli przy aktualnym ustawieniu zaworu, silnik powoli przyspiesza i wytwarza zbyt dużo spalin, oznacza to, że mieszanka jest zbyt bogata. Wyreguluj skład mieszanki, obracając śrubę składu mieszanki („Mixture Control Screw”) o 15-30° w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Jeśli mieszanka jest nadmiernie bogata, prędkość obrotowa silnika będzie niestabilna. Przy otwieraniu przepustnicy silnik będzie wytwarzał duże ilości dymu, a prędkość obrotowa może gwałtownie spadać lub silnik może zgasnąć. Taka praca silnika może być również spowodowana zbyt długą pracą na biegu jałowym. Z drugiej strony, jeśli mieszanka jest zbyt uboga, silnik będzie wytwarzał bardzo mało dymu i może gasnąć przy otwieraniu przepustnicy. W takim wypadku, obróć śrubę kontroli składu mieszanki o 90° w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby wyraźnie wzbogacić mieszankę, a następnie stopniowo obracaj śrubę w kierunku ruchu wskazówek zegara, aż silnik będzie bez przeszkód rozwijał pełną moc przy otwarciu przepustnicy. Reguluj silnik cierpliwie, aż będzie szybko i pewnie reagował na zmiany otwarcia przepustnicy. Uwaga: regulacja zaworu składu mieszanki powinna być początkowo wykonywana krokami co 15-30°. Należy przy tym uważnie sprawdzać jak silnik reaguje na zmiany położenia przepustnicy, po każdej drobnej regulacji [śruby składu mieszanki]. Dalsze regulacje Po dotarciu i wyregulowaniu silnika, nie ma potrzeby zmieniać ustawień mieszanki, za wyjątkiem drobnych korekt mających na celu uwzględnienie zmian warunków klimatycznych. Pewne zmiany ustawień zaworu iglicowego mogą być wymagane przy używaniu różnych rodzajów paliwa, zwłaszcza o różnej zawartości nitrometanu i/lub różnych rodzajach lub zawartości środka smarującego. Pamiętaj, że ze względów bezpieczeństwa zalecane jest otwarcie zaworu iglicowego o pół obrotu w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, przed ustawieniem nowej pozycji zaworu. To samo zaleca się przy wymianie zaworu. Inny tłumik może zmienić ciśnienie wydechu używane do zasilania silnika paliwem i przez to wymagać zmiany ustawienia zaworu iglicowego. Użycie innej świecy żarowej, może wymagać regulacji gaźnika. Optymalne ustawienie iglicy Powoli otwórz przepustnicę do pełnego otwarcia. Następnie stopniowo przymykaj zawór iglicowy, aż dźwięk silnika zacznie się zmieniać (z „czterosuwowego” do „dwusuwowego”). Przy takiej prędkości odłącz baterię od świecy żarowej. Zwróć uwagę, aby przewody baterii lub zacisk świecy żarowej nie wplątały się w wirujące śmigło. Jeśli silnik gaśnie po odłączeniu baterii, przymknij zawór iglicowy o około 30° i ponownie uruchom silnik. Optymalne ustawienie iglicy Podczas powolnego, stopniowego zamykania zaworu iglicowego prędkość obrotowa silnika rośnie i słychać wysoki dźwięk wydechu. Przymknij zawór iglicowy o 10-15° i zaczekaj na zmianę prędkości obrotowej silnika. Gdy prędkość obrotowa silnika się zwiększy przekręć zawór iglicowy o kolejne 10-15° i poczekaj na następną zmianę obrotów. Ponieważ prędkość obrotowa silnika nie zmienia się natychmiast po zmianie ustawień zaworu iglicowego, należy wykonywać małe ruchy, aby osiągnąć położenie optymalne. Porady są zasięgnięte ze strony alehar.prv.pl ! Ja tak docierałem swojego OS 120AX i chodzi pięknie
japim Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Oto jak wygląda MVVS 3,5 z rurą przy trzecim zbiorniku: http://picasaweb.google.com/przemyslaw.jakubczak/KombatGoraKalwariaII#5316341652874050146 Przy czwartym zbiorniku model już latał. Paliwo 80/20. Nitro do docierania to nie najlepszy pomysł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.