Skocz do zawartości

Naprawa mechanizmu chowanego podwozia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesto sie zdarza, ze podwozie w piankach dziala kaprysnie lub przestaje dzialac po dokreceniu srub mocujacych.  Moga byc problemy z elektronika i wylacznikami ale dzisiaj o czym innym.  W moim P-38 Lightning podwozie zawsze dzialalo kaprysnie a ostatnio przestalo dzialac zupenie.  Wyciagnalem mechanizm i po chwili drapania sie po glowie zauwazylem, ze "lapki" sa wygiete.  Jest to oczywisty blad. produkcyjny.  Po dokreceniu srub, mechanizm sie odksztalca i blokuje obrot.  Zmierzylem to wygiecia na jakis 1mm, narysowalem podkladke i wydrukowalem.  Po zamontowaniu: voila!  Dziala!

 

 20250928_122735.thumb.jpg.5704e3c68aa5397d8be615204eb0c9cf.jpg

 

 

  GearWasher.jpg.12f90203383eab7370e15f227403d495.jpg

 

20250928_122638.thumb.jpg.669578341726b9559085c0f79d20985c.jpg

 

Podkladki sa pokazane oczywiscie odwrotnie niz powinno; tzn wyzsza krawedz ma byc blisko srodka mechanizmu aby zapobiec zginaniu lapek.  Takze te podkladki na zdjeciu to tylko byla proba druku, druga seria wyszla gladsza.  Plastik powinien byc twardy.  

 

Gear washer.STL

 

 

 

  • Lubię to 2
  • Tytuł został zmieniony na Naprawa mechanizmu chowanego podwozia.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.